Jag tänkte jag skulle vara listig o sätta en trefasskena över diskbänken i det nya köket för flexibilitetens skull. Nu är problemet att köpa armaturer. Har varit på bl a Ahsell men de har inget sånt i butiken, bara själva skenorna... Jag vill gärna ha nåt snyggt men de armaturer jag googlat fram får jag inte köpa. Hittade inget i web-butikerna och distributörerna jag kontaktat ids inte lägga upp en privatperson som ny kund. 6-8 spottar är en för liten order.

Tips, idéer? Jag bor i Stockholm och har inget emot en liten biltur för att lösa detta oväntade problem.
 
L
Ska skenan sitta i taket , armaturerna är rätt stora så under skåpet får dom inte plats ,
och vad tänker på för sätt , att du ska kunna flytta om lite
 
Varför trefas? Du ska väl inte ha belysning på flera kw?
 
useless useless skrev:
Varför trefas? Du ska väl inte ha belysning på flera kw?
Man kanske inte vill tända alla armaturer samtidigt...
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
Trefas? 3x400 Volt?

Satsa på LED-lampor så räcker det med ett litet AAA-batteri :)
 
tommib
Jag tolkar det som att skenan redan sitter där.

Ta reda på E-nummer för de armaturer du vill ha. Maila sedan elbutik.se, elgrossisten.se, elonline.se eller annan valfri butik. De kan ta in åt dig.
 
Liteavvarje: Jo, jag vill kunna flytta o komplettera, kanske också ha ett flyttbart 230V-uttag där. Inga överskåp, bara lite grunda hyllor o krokar. Bänken är 5.2 meter lång och jag gammal o halvblid så det behövs mycket ljus ;-)

dd88: Jo, xcen hittade jag men jag hittar inga skjutbara och "obestyckade", jag skulle helst vilja sätta i Philips Hue GU10. Men det får bli xcen om ingen premiumtillverkare vill leverera...

Useless: Jag vill gärna slå på olika lampor med delad brytare och kanske ha ett uttag för
mixer/värmepistol.
 
...men provar tommib's tips så får vi se... Jo, skenan sitter där, mycket annat kvar att göra på köket så ingen ko på isen!
 
Redigerat:
Om skenan redan finns så är väl urvalet begränsat till kompatibla armaturer? Jag antar att det finns mer än ett system på marknaden?
 
Bellalite.se har showroom i nacka.
De har en katalog, big white som har stort sortiment. Finns även hos lampaffärer typ ljushuset och allt vad de nu heter.
 
IKEA har.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.