Jag gillar tanken att återanvända sånt som inte behöver bytas ut, dessutom tycker jag personligen att de gamla uttagen och brytarna är betydligt snyggare än de flesta nya! Alla har vi olika smak.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
An
M mosvensson skrev:
Jag gillar tanken att återanvända sånt som inte behöver bytas ut, dessutom tycker jag personligen att de gamla uttagen och brytarna är betydligt snyggare än de flesta nya! Alla har vi olika smak.
Snyggare tycker jag dock inte att dom gamla är men annars är jag med på ditt resonemang:)

//Fredrik
 
Hej!

Idag har jag inte gjort mer än att varit och köpt mer sprayfärg och lagt på ett par lager till på elgrejerna. Kommer väl att försöka få grejat lite i helgen och då börja montera uttag och lacka lampknapparna på plats m.m.(y)

Blir väl även lite spackling och målning av foder, klädkammare osv:)

//Fredrik
 
M
Sprayar du inte knapparna till brytarna? Såg inte dem på bilden, lär se konstigt ut om inte de får färg när ramen blir fin.
 
M mnils skrev:
Sprayar du inte knapparna till brytarna? Såg inte dem på bilden, lär se konstigt ut om inte de får färg när ramen blir fin.
Självklart ska jag göra det, läs inlägget ovanför:)

//Fredrik
 
Hej!

Har inte riktigt hänt så mycket som jag hade tänkt i helgen men idag fick jag tagit tag i det igen. Glömde såklart de lackade elgrejerna hos farsan så blev ingen montering utav de. Så idag kom resten av fodren upp istället, saknas på insidan av förrådet samt klädkammaren eftersom golvet inte ligger där än. Sedan så fick jag äntligen dit socklarna i köket så nu är det klart:) Förutom golvlister då:rolleyes:

Renoveringsprocess i kök med nysatta socklar och oskyddade golv, ingen golvlister installerade än.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete med nya golvlister och dörrfoder i ett oinrett rum, kartonger och byggmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerade dörrfoder i en oinredd korridor med verktyg och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsprojekt med fodrar uppsatta runt dörröppning och ej färdigställt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerade dörrfoder i ett rum med parkettgolv, väntande golvlister och öppen dörr till ett annat rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kök med nylagda socklar längs vita skåp, skyddspapp på golvet utan golvlister.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nylagda köksgolv med skyddspapp och omonterade socklar under vita skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerade vita köksskåp med socklar och skyddande pappersark på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det var allt för idag, fortsättning imorgon:)

//Fredrik
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Hej!

Nu är fodren spacklade och slipade, la på ytterligare lite spackel på ett par ställen så jag har inte börjat måla ännu.

Men jag har också hunnit få dit eluttag och strömbrytare, samt lackat knapparna. Det blev riktigt bra tycker jag :)

Renoverat rum med spacklade och slipade dörrfoder, ej målade väggar och installerade eluttag och strömbrytare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat rum med spacklade och slipade dörrfoder, nyinstallerade eluttag och lackade strömbrytare, skyddspapper på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En dörröppning med nyligen spacklade och slipade fodral, samt monterade eluttag och strömbrytare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat badrum med kaklade väggar, toalett och handfat, eluttag på obehandlad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsprojekt med spacklade och slipade dörrfoder, oskyddade eluttag och lackade strömbrytarknappar i ett rum under arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverad korridor med spacklade dörrfoder, ej målade väggar, och skyddspapp på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nymonterat vitmålat eluttag och strömbrytare på en nyspacklad och slipad vägg, spån på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vägg med spacklade och lackade eluttag och strömbrytare på mönstrad tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nymonterad vit väggplatta med eluttag och två strömbrytare på en spacklad och slipad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nymonterad strömbrytare på en nyligen spacklad och slipad vägg med synliga sladdar och spår av renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett hörn av ett rum med vitmönstrad tapet, nylackade eluttag och strömbrytare vid en trägolv och vit dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det var allt för idag, fortsättning imorgon:)

//Fredrik
 
  • Gilla
MasMats och 2 till
  • Laddar…
Snyggt! Där kom även fotona på de lackerade kontakterna och strömbrytarna! Tack! :)
Klart godkänt, där sparade du en jafsing och resultatet blev bra!
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
Hej!

När strömbrytare och uttag kom på plats igår så märkte jag att ett par stycken som jag bedömde som vita, och därför inte målade, visade sig inte alls vara så vita..:rolleyes: Så de fick jag lackat idag(y)

Sedan så gav jag mig på klädkammaren, den ska ju också målas samt få nytt golv så jag började röja ur den idag. Skruvade bort golvlister och hyllorna. Jag hade inte tänkt att spckla där inne men nu gick det av bara farten så det fick jag gjort idag:)

Nymålade vita strömbrytare och eluttag demonterade på ett brunt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tom hörna av ett rum med smutsiga vita väggar, golvlister och beigefärgad heltäckningsmatta samt en grön skruvdragare på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hörnet av en tom klädkammare med vita väggar och beige matta, där lister och hyllor avlägsnats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En klädkammare under renovering med borttagna golvlister och en kvarvarande hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hörn av en klädkammare med tomma väggar med spacklade hål, nedtagen hyllplatta och borttagna golvlister.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vägg i klädkammare med spacklade skruvhål och avlägsnade hyllor och golvlister.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tom klädkammare förberedd för målning med avlägsnade hyllor, borttagna golvlister och spacklade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det var allt för idag. Nu jobbar jag 06-18 imorgon och på julafton så det får bli förberedande och julfirande ist för grejande. Fortsätter på juldagen:)

//Fredrik
 
  • Gilla
Teacer och 1 till
  • Laddar…
Hej!

Efter julfirande osv så fick jag idag kommit mig till lägenheten och grejat. Fick slipat spacklet i klädkammaren och sedan målat taket. :)

Hörn av en klädkammare med nyslipat spackel på väggar och en målad hyllkonsol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyrenoverad klädkammare med nyslipade och spacklade gipsskivor samt nymålat tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nymålat tak och nyslipade väggar i klädkammare med omonterad lampa och oslipat spackel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förhoppningsvis så hinner jag greja en stund till imorrn:)

//Fredrik
 
Hej!

Idag fick jag lagt latex i hörnen där det tidigare glipade. Sedan fick jag målat ett lager, återstår att se nästa gång jag är där om det räcker eller om det behövs ett till. :)

Latextätnade hörn och nymålad vägg i ett rum som visar en hörna med garderobsdörrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Interiör hörn av ett rum efter latexförsegling och målning, med synliga väggskåp och ett ventilationsrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En nymålad vit vägg med latexfyllda hörn i ett rum, en tänd taklampa och vitmålade dörrkarmar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det var allt för idag:)

//Fredrik
 
Hej!

Jag jobbar natt denna helgen så jag har inte hunnit vara något i lägenheten sen sist.

Det är väl också i stort sett bestämt att mormor & morfar ska ta över lägenheten så därav att det inte riktigt är lika bråttom att bli klar som om lägeneten ska ut på marknaden. Man kan väl säga att jag har tagit det lite lugnare och dragit ner på tempot sedan värderingen:)

Men förhoppningsvis så hinner jag greja litegrann under början av veckan när jag är ledig men sedan på torsdag åker jag och tjejen till Kanarieholmarna för en veckas semester och uppvilning:)

Jag vill också passa på att önska er läsare ett riktigt Gott Nytt År!:D

//Fredrik
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Hej!

Idag fick jag lite tid över så jag fick gjort litegrann. Målningen såg bra ut i klädkammaren så jag monterade tillbaka hyllorna. :)

Efter det så provmonterade jag resten av dörrarna för att kunna justera karmarna innan dessa ska målas. Sedan så röjde jag ur alla verktyg osv ur förrådet för att förbereda golvläggning.

Innan jag avslutade för dagen så satte jag upp foder på insidan förråd samt klädkammare och spacklade skruvhålen. :)

Nyinstallerad vit dörr öppen mot en klädkammare med nymålade väggar och demonterat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nymålad klädkammare med återmonterade hyllor och ren och tom utrymme redo för nästa steg i renoveringen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyrenoverad och tom klädkammare med nyinstallerade hyllor och upplyst av en taklampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyrenoverad klädkammare med nyinstallerade hyllor och dörrkarmar redo för justering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerade vita hyllor i en nymålad klädkammare med fräsch vägg och karm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Imorgon åker jag till Gardemoen och på torsdag morgon bär det iväg på en veckas semester med min bättre hälft:)

//Fredrik
 
  • Gilla
kalle55
  • Laddar…
Bra jobbat och trevlig semester! :)
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
Hej!

Nu är jag tillbaka i verkligheten efter en avslappnande vecka i värmen:)

Pappa hade tydligen varit rastlös och varit i lägenheten och målat foder & karmar samt lackat trösklar:rolleyes:

Och idag jag har hämtat persienner och golvlister. Hann också påbörja golvläggning i förrådet. :)

Nyinköpta golvlister i plastemballage på köksbänk med vita skåp och träarbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ny målad dörrkarm och påbörjad golvläggning med träplankor och lister i ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nymålad dörrkarm och fotlist med persienn och tvättmaskin i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nymålade foder och karmar i en lägenhet med påbörjat arbete på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverad lägenhetsinteriör med nymålade foder och en påbörjad golvläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nymålade vita dörrkarmar och fodral samt påbörjat golv utan lister i ett förråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pågående golvläggning i ett förråd med utspridda trägolvlister och byggmaterial på en skyddad golv yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nylagda trägolv i ett rum med vita väggar, foder och karmar samt oöppnade golvlister.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pågående golvläggning med laminatplattor bredvid en befintlig textilmatta i ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nylagd ekparkett i förråd med vita väggar, dörrfoder och matta trätrösklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Imorgon ska jag på ett par husvisningar och sedan blir det fortsättning med golvet.:)

//Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.