Hemgjort pepparkakshus med dekorativt glasyr, 2017 på taket och små julfigurer runtomkring. Handgjort pepparkakshus med dekorativa detaljer och belysning på en juldekorerad skiva. Stort handbyggt pepparkakshus med dekorationer, belysning och snöliknande underlag.
Vi har också Byggt ett årligt pepparkakshus! :)
Jag står för det stora huset, sonen för det lilla och min man står för belysning samt underlag (skiva i botten)... God jul på er! //Carolina
 
  • Gilla
yonna och 6 till
  • Laddar…
M Mrs Nautica skrev:
Vi har också Byggt ett årligt pepparkakshus! :)
Jag står för det stora huset, sonen för det lilla och min man står för belysning samt underlag (skiva i botten)... God jul på er! //Carolina
Jag gillar "yolo"-skylten, passar väldigt bra på ett engångshus!
 
Eftersom vi inte åkte till Paris i år (heller), bestämde dottern att årets bygge fick bli ett rejält torn:
Hemmagjord pepparkaksversion av Eiffeltornet dekorerad med godis på en mikrovågsugn. Hemmagjort pepparkakstorn dekorerat med glasyr och godis, med små leksaksfigurer framför.

”Men snälla byggnadsinspektörn, det ÄR faktiskt bara tre plan...”
Leksaksfigurer inne i ett hemmagjort pepparkakshus som föreställer ett torn, dekorerat med glasyr och godis.
 
  • Gilla
Enolf och 11 till
  • Laddar…
Årets bygge är en favorit i repris. En gång i tiden när vi drömde om att bygga hus själva var det här förebilden för vad vi ville ha.

Detaljerat pepparkakshus med färgglada dekorationer och kristyr, omgivet av julfigurer och "snö
Byggt av extra hård pepparkaksdeg, väldigt varmt smält socker och kristyr så det räcker till ett helt villaområde :)
 
  • Gilla
yonna och 2 till
  • Laddar…
Riktigt stolt pappa måste visa dotterns bygge Pepparkakshus inspirerat av Muminhuset, med röda takpannor och färgglada detaljer, skapat av en 14-årig flicka. Min yngsta dotter önskar sig ett muminhus i julklapp.
Så hennes storasyster gjorde detta (14år) Hemmagjort pepparkakshus som föreställer ett Muminhus, med Muminfigurer framför. Hemmagjort pepparkakshus formad som ett muminhus skapat av en 14-årig flicka.
 
Redigerat:
  • Gilla
Enolf och 9 till
  • Laddar…
Vart ett pepparkakshus i år med. Det börjar med att bygga huset i papper sen försöka få till det i pepparkaka.
 
  • Pappersmodell av ett pepparkakshus på ett bord omgivet av ritverktyg och skisspapper.
  • Handgjort pepparkakshus med belysta fönster på ett köksbord, bredvid en tänd födelsedagstårtа.
  • Pepparkakshus med dekorativt icing, på bord bredvid tända ljus.
  • Ett hantverksmässigt pepparkakshus med dekorativa detaljer på ett köksbord.
  • Ett handgjort pepparkakshus med dekorerade väggar och tak, står på en träyta med vita vaddtäcken som snö.
  • Gilla
Tallguy196 och 5 till
  • Laddar…
Sonen (4 år) fick välja fritt, gissa vad ^_^
Hemmagjord pepparkakshus i form av en lastbil, ofärdigt projekt på ett köksbord.
Vi blev inte riktigt klara i helgen
 
  • Gilla
yonna och 2 till
  • Laddar…
Vilka fina pepparkakshus ni har gjort, tack för att vi har fått se dem! :D

Årets pepparkakshustävling är avslutad. Jag meddelar vinnaren under dagen.
 
Juryn har överlagt.

Alla de här pepparkakshusen är ju riktigt fina och imponerande på sitt sätt, så egentligen är det omöjligt att välja. Den medlem som vi tycker ska vinna den här gången blir en som har tävlat med imponerande pepparkaksbygge tidigare och vi ser att det är en riktig byggtalang på gång här med en framtid i branschen. Grattis Polos med dotter, ni vinner ljusstaken Luciatåg 2017!

Handgjort pepparkakshus med rött tak, gröna fönsterkarmar och färgglad dekoration på silverfat.
 
Redigerat:
  • Gilla
yonna och 3 till
  • Laddar…
Polos, kontrollera så att adressuppgifter och telefonnummer finns i din profil så vi vet vart vi ska skicka ljusstaken.
 
Oj wow dottern hoppar runt av glädje hon börjar redan skissa på nästa års hus.
Det jag bidragit till är smält socker på nya spis hällen , frugan inte så glad.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
M
T Polos skrev:
Oj wow dottern hoppar runt av glädje hon börjar redan skissa på nästa års hus.
Det jag bidragit till är smält socker på nya spis hällen , frugan inte så glad.
Ett par drag med ett rakblad så är den som ny, glad fru och en ny och fin stake :)

Grattis!
 
Grattis till vinnaren, bra jobbat! Jag och dottern avslutade med ett Prefab utom tävlan, blev väl så där igen. Är nog inte vår grej det här :)
 
  • Hemmagjord pepparkakshus med godisdekoration på en hylla bredvid en liten pepparkaksträd och snögubbe.
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
B bjomape skrev:
Här några byggare som tävlar i en annan division: [länk]
André och Sverker byggde 2014 något som säkert hade platsat här på Byggahus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.