Mycket intressant. Undrar vad frakten blir. Tyvärr kostar ju normalt saker som inte ryms på pall sjuka pengar i frakt.

Men detta tips tackas för och sparas för när mitt snickeri är färdigt!
 
S
jag fick ett fraktpris på 700kr för tre skivor (dhl)
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
CEOS i Norrköping, köper det mesta därifrån.
 
Men dom säljer väl inte till privatpersoner?
 
  • Gilla
MaTu
  • Laddar…
Duger BB/BB björkplywood för att bygga enklare skåp och hyllor till en verkstad? Dvs, om inte den estetiska aspekten är så viktigt?
 
Mer än väl i min mening.
 
Jag vet inte om det har varit uppe tidigare men eftersom ursprungsfrågan gällde Skåne så kan jag rekommendera ett snickeri mellan Lund och Staffanstorp som numera även har virkesförsäljning direkt till privatpersoner:
http://sliparebackensfinsnickeri.se/snickerivirke.html

Jag köpte själv riktigt fin 12 mm björkplywood därifrån främst för att använda till lådorna i verkstadshurtsarna men även till lite andra småprojekt.
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Mer än väl i min mening.
Tack!

Men det är fortfarande så att inget av byggvaruhusen i Stockholmstrakten för björkplywood BB/BB?
 
S Skanstull skrev:
Tack!

Men det är fortfarande så att inget av byggvaruhusen i Stockholmstrakten för björkplywood BB/BB?
Skicka pm till skooda
Han bor i Stockholmsområdet och tillverkar ALLA sina grejer i björkplyfa (antagligen bilar och friggebodar också) han kan nog hjälpa dig
 
S
Fjojtmehmet Fjojtmehmet skrev:
Skicka pm till skooda
Han bor i Stockholmsområdet och tillverkar ALLA sina grejer i björkplyfa (antagligen bilar och friggebodar också) han kan nog hjälpa dig
Hehehe;) ja några björkplywood bitar har det blivit.

@Skanstull hur många kvm pratar vi om?
 
S Skooda skrev:
Hehehe;) ja några björkplywood bitar har det blivit.

@Skanstull hur många kvm pratar vi om?
Högst 4 kvm! :)
 
S
S Skanstull skrev:
Högst 4 kvm! :)
Ok, jag kollar.
 
S
Tänkte bara informera om att jag köpte björkplywood BB/WG 18mm via BeijerBygg som de hade på centrallager fick grejerna 2 dagar senare. totalpris för 2 skivor (1220x2440) 1033:-

Bra kvalitet på båda sidorna, 13 skikt, inga håligheter i sågsnittet, har nog 25m sågsnitt i de 2 skivorna.
 
  • Närbild på kanterna av björkplywoodskivor med flera lager, ingen hålighet synlig, i en verkstadsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Hur såg dina wg-sidor ut? Har förstått att de kan vara lite hur som helst? (Ibland har man tur och får bra, ibland riktigt dåliga?)

Glöm frågan, stog ju att båda sidorna var bra. Jag skyller på värmen...och på de kylande dryckerna...
 
  • Gilla
kirchhoff
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.