Hej!

När jag vaknade idag efter nattens jobb så gav jag mig in till Bauhaus och bytte innerdörrar. När jag var tillbaka så började jag att montera foder, de ska spacklas och målas innan de är klara:)

Sedan så kunde jag inte hålla mig utan var tvungen att hänga upp en dörr för att se hur det blir, är mycket nöjd med valet:)

Nyinstallerad vit innerdörr öppnad mot badrum med tvättmaskin och torktumlare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerad vit innerdörr med fönster, omgiven av nymonterade fodrar i ett hem under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nybytt innerdörr monterad i karm med synliga foder, sett mot ett ljust kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerad vit innerdörr utan handtag monterad i dörrpost, fodrar ligger på golvet redo för montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ny vit innerdörr upphängd i renoveringsprojekt, med verktyg och byggmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerad vit innerdörr öppen mot ett kök med vita skåp och kakel, fodret ommålat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerad innerdörr med fodret är monterat, verktyg och material på golvskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nybytt vit innerdörr med dörrhandtag monterad i ett rum, fodret ej färdigställt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerad vit innerdörr med dörrhandtag, öppen mot ett badrum, fodret syns delvis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det var allt för idag, imorgon hinner jag nog inte greja något, vi ska ut med jobbet. Men i helgen blir det fortsättning.:)

//Fredrik
 
  • Gilla
Albinp3 och 1 till
  • Laddar…
Hej!

Under helgen så har det inte blivit så mycket gjort utan jag har lagt fokus på att städa och röja. För idag var nämligen mäklaren som sålde lägenheten på plats för att göra en värdering. Jag fick inget definitivt besked idag utan det kommer skriftligt inom en vecka, men om jag tolkar honom rätt så är det ungefär där jag har tänkt mig:)

Stämmer det så är jag plus runt 300kkr minus avgift & lånekostnader samt eventuellt mäklararvode.(y)

Så under tiden som jag färdigställer det sista så är det dags att fundera på hur jag ska gå vidare med försäljning osv.:)

//Fredrik
 
Redigerat:
  • Gilla
Åsa Lund och 3 till
  • Laddar…
Bra där! (y)

Jag började min bostadskarriär med en inrökt 2'a som renoverades och såldes.

Numera 7rok 256m² sambo och ungar så är jag hemma. :)
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
Jarlingar Jarlingar skrev:
Bra där! (y)

Jag började min bostadskarriär med en inrökt 2'a som renoverades och såldes.

Numera 7rok 256m² sambo och ungar så är jag hemma. :)
Tackar!:)

Ja att köpa och sälja inom fastighetsbranschen verkar onekligen vara ett bra sätt att avancera och jobba sig uppåt. Vem vet vad nästa objekt blir:p

//Fredrik
 
Redigerat:
Glöm inte bort att räkna bort skatten, om det nu är 22 eller 30% du ska betala.
 
A Andy78 skrev:
Glöm inte bort att räkna bort skatten, om det nu är 22 eller 30% du ska betala.
Nä det har jag koll på, 22% på vinsten efter alla avdrag:)

//Fredrik
 
Hej!

Idag har jag lackat eluttag och strömbrytare osv, blev stor skillnad:)

Ska bli intressant att se hur det blev imorgon när det har torkat. Färgen tog slut så jag ska köpa en burk till för att komplettera:)

Ny-lackade vita eluttag och strömbrytare på ett pappersunderlag i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


B4D829F5-53B1-478C-943D-02A40DD6CE46.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


52463A3E-7BA8-47E8-9431-81262869AD02.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dom hade visst gulnat lite på 35år:rolleyes:
Nylackade vita eluttagsramar på en grå arbetsyta, vissa ser mer gulnade ut än andra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu jobbar jag 14-22 resten av veckan så det blir inte så mycket grejat förrän till helgen.

//Fredrik
 
S
Jag skulle bytt uttag och strömbrytare. Det där är inte mer än 1500 kronor om du beställer på Elbutik
 
  • Gilla
Biggie och 3 till
  • Laddar…
S Stadsfiskalen skrev:
Jag skulle bytt uttag och strömbrytare. Det där är inte mer än 1500 kronor om du beställer på Elbutik
Det hade inte jag gjort. Jag hade, precis som du Fredrik, provat att se resultatet efter lackering. Det är väl dumt att kasta ut 1500 kr på nya uttag och kontakter när man kan få ett fullgott resultat för en tiondel?
 
  • Gilla
Isak90
  • Laddar…
Fel av Åke Fel av Åke skrev:
Det hade inte jag gjort. Jag hade, precis som du Fredrik, provat att se resultatet efter lackering. Det är väl dumt att kasta ut 1500 kr på nya uttag och kontakter när man kan få ett fullgott resultat för en tiondel?
Ett fullgott utseende, smaken är som baken.

För min egna del hade jag bytt ut dom mot nya, dels för att det kommer att ge hela bostaden en modernare känsla men även för att jag vet att det hade varit det första jag själv hade tänkt på vid visning av lägenheten, "vägguttag och tryckknappar måste jag byta" och att få bort dessa tankarna för spekulanter är väl absolut värt 1500kr även om man själv tycker att de gamla är okej. För snygga är dom då inte :p
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
E
I Isak90 skrev:
Stämmer det så är jag plus runt 300kkr minus avgift & lånekostnader samt eventuellt mäklararvode.
Hur ser din kalkyl/budget ut när du räknar med 300' i vinst. Är det från inköpspris? Hur mycket har renoveringen kostat hittills? Hur många timmar (ungefär) har gått åt?
 
S Stadsfiskalen skrev:
Jag skulle bytt uttag och strömbrytare. Det där är inte mer än 1500 kronor om du beställer på Elbutik
Fel av Åke Fel av Åke skrev:
Det hade inte jag gjort. Jag hade, precis som du Fredrik, provat att se resultatet efter lackering. Det är väl dumt att kasta ut 1500 kr på nya uttag och kontakter när man kan få ett fullgott resultat för en tiondel?
Biggie Biggie skrev:
Ett fullgott utseende, smaken är som baken.

För min egna del hade jag bytt ut dom mot nya, dels för att det kommer att ge hela bostaden en modernare känsla men även för att jag vet att det hade varit det första jag själv hade tänkt på vid visning av lägenheten, "vägguttag och tryckknappar måste jag byta" och att få bort dessa tankarna för spekulanter är väl absolut värt 1500kr även om man själv tycker att de gamla är okej. För snygga är dom då inte :p
Jag förstår hur ni menar och tänker.:) Tanken var att byta ut allting men av olika anledningar(gjorde en prisförfrågan hos kompisen som jobbar på lokala elfirman), men innan jag hade fått svar så föll det lite i glömska och så vips så var det redan tapetserat överallt. Och därför lite pilligare och mer jobb med att byta ut befintliga.

Så av den anledningen, och att det inte är något fel på det befintliga, så provar jag att måla dessa och om det ser okej ut så sparar jag runt 2000kr och en dags arbete.:)

Hoppas att ni hänger med på förklaringen:)

//Fredrik
 
  • Gilla
Fel av Åke
  • Laddar…
E Emil_K skrev:
Hur ser din kalkyl/budget ut när du räknar med 300' i vinst. Är det från inköpspris? Hur mycket har renoveringen kostat hittills? Hur många timmar (ungefär) har gått åt?
När jag skrev runt 300kkr i vinst så missade jag att skriva med skatten på 22% av vinsten efter avdrag tillkommer.

Men siffran 300k kommer ifrån värdering minus inköp samt renoveringskostnader.

Jag la in bild på ett tag sen på hur kalkylen såg ut och om jag inte minns fel så är jag uppe i runt 85-87k hittills för renoveringen. Då saknas det golvlister samt persienner som jag vet inte är inhandlat.

Vad det gäller tidsåtgången så vågar jag mig inte på att gissa på någon siffra, men att göra en liknande renovering igen hade gått betydligt fortare:)

//Fredrik

*EDIT Hittade en bild på kalkylen:

Skärmdump av en renoveringskalkyl i ett kalkylprogram på en bärbar dator som visar kostnader för olika byggmaterial och arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Biggie Biggie skrev:
Ett fullgott utseende, smaken är som baken.

För min egna del hade jag bytt ut dom mot nya, dels för att det kommer att ge hela bostaden en modernare känsla men även för att jag vet att det hade varit det första jag själv hade tänkt på vid visning av lägenheten, "vägguttag och tryckknappar måste jag byta" och att få bort dessa tankarna för spekulanter är väl absolut värt 1500kr även om man själv tycker att de gamla är okej. För snygga är dom då inte :p
Jag tror du är yrkesskadad Biggie!;) Jag förstår ditt resonemang och trådskaparens också. Det var den enklaste, snabbaste och billigaste lösningen för att inte kontakterna ska vara iögonfallande vid första intrycket. Jag tror att Fredrik snart laddar upp en närbild när dessa är monterade så får vi göra bedömningen om resultatet är fullgott;)
 
  • Gilla
Biggie och 1 till
  • Laddar…
Gjorde lika när jag skulle sälja en lgh, dom flesta kollar helhetsintrycket på lgh och studerar inte kontakter osv med lupp.

Sprayade ett telejack åt morsan när jag satte upp alloc skivor i hennes kök för det fanns inga svarta sånna här i byn och det är lika fint idag efter 4-5 år, en brytare sliter man nog bort färgen på efter ett år eller mindre
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.