För oss är det en trygghetsgrej, min fru kom som barn hem under ett pågående inbrott, så hon vill vara säker på att huset är tomt när hon kommer hem.
 
Finns abonnemangsfria system...
 
  • Gilla
namor
  • Laddar…
Jepp, har tänkt att byta ut, men det är en tids och kostnadsfråga samt en annan tråd =)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Dessa larm är fjask! Vara dyrt, inget annat! Har man larm så vet de att man har nåt att skydda, hur mycket guld/diamanter har ni hemma? Dyr konst? Mest elektronik, möbler mm, omöjligt att sälja/bära med sig en tv på 70”, och vill de in, så hinner det plocka det som de vill ha en innan den vältränade snabba vakten ens åkt..vi har aldrig haft inbrott, självrisken är otroligt billigt Motför larm, alt köpa ett larm för 5-6000:- utan Abb.
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Dessa larm är fjask! Vara dyrt, inget annat! Har man larm så vet de att man har nåt att skydda, hur mycket guld/diamanter har ni hemma? Dyr konst? Mest elektronik, möbler mm, omöjligt att sälja/bära med sig en tv på 70”, och vill de in, så hinner det plocka det som de vill ha en innan den vältränade snabba vakten ens åkt..vi har aldrig haft inbrott, självrisken är otroligt billigt Motför larm, alt köpa ett larm för 5-6000:- utan Abb.
Jag är inte särskilt bekymrad över om någon bryter sig in och stjäl lite elektronik eller annat som lätt går att ersätta utan jag har larm främst för skydd vid brand då larmet kan vara skillnaden mellan en brandskada eller ett totalt nedbrunnet hus.
 
  • Gilla
MalinDz
  • Laddar…
Som sagt, larmens vara eller icke vara är en annan tråd, detta är en tråd om priser.
 
Ok, sorry. Läste inte hela tråden utan såg bara några tidigare inlägg med argument varför man hade larm.

Kollade fakturan och jag betalar 424:-/mån för Verisure. Har två kameror/rörelsedetektorer, tre magnetkontakter, två brandvarnare och en siren/värmedetektor.
 
290kr i månaden med Verisure. Har brandvarnare x2, kamera x3, dörrsensor x5.
 
  • Gilla
oskar82
  • Laddar…
T Tvapac skrev:
290kr i månaden med Verisure. Har brandvarnare x2, kamera x3, dörrsensor x5.
Har ni förhandlat ner månadsavgiften eller är det bara jag som betalar alldeles för mycket :)
 
M mr_bygg skrev:
Har ni förhandlat ner månadsavgiften eller är det bara jag som betalar alldeles för mycket :)
När jag flyttade hit så ville de ha 500kr eller vad det var först, men jag sa att då slänger jag ut skiten och fick motbud 290kr. Tänkte egentligen installera något eget utan abbonemang men nu har jag av lathet blivit kvar med Verisure.
 
Vi har 2 kameror, 4 dörrdetektorer, 4 rökdetektorer, sen då manöverpanel, högtalare och allt de där.. Betalar ca 320kr/mån. Ska ha en kamera till, så då går det väl upp 20kr/mån..
Vi tog ett erbjudande på en lokal Bomässa så fick halva priset på paketet, så tror vi betalade ca 4500 för allt.

Dyrt? Njae.. Lönt? Mja.. Känns lite tryggare iaf att åka iväg över helgen och ha ett halvt öga kvar där hemma åtminstånde.

Har även en bekant som vart platschef på Securitas/Verisure för några år sedan och han har väl ändå övertygat mig att om man ändå ska ha nåt larm så är det Verisure som gäller.

Mvh Jonas
 
Själva larmet invaggar i en falsk trygghet, de är detta de lever på, ja struntar faktiskt i kostnad för självrisk / stöldrisken etc, utan känslan att ha haft en bov inne i huset o rivit i våra saker är inte en pengafråga.
Dessutom vill ja gärna tro att tjuven hellre väljer grannen är vårt hus om vårt är larmat och de saknar ett,
Har annars en teleskopbatong liggandes bredvid sängen i yttersta nödfall
 
Har Verisure sedan drygt 2 år. Rätt dyrt, ja...
Betalade 7000:- vid installation för 2 rökdetektorer, 2 kameradetektorer, 5 dörrkontakter, 2 larmbrickor, röstenhet med inomhusirén, 1 eluttag (sk. SmartPlug) och det övriga med manöverpanel, GSM och bredbandsenhet.

Initialt betalde jag 379:-/ månad som efter ett år höjdes till 394:-/månad. Mycket pengar...
Men brandskyddet och skalskyddet är det som är viktigast för mig. Snabbt uppringd vid utlöst larm - jag har dock inte lyckats testa tiden det tar innan väktare är på plats vid larm.
Verkar ju finnas en del att diskutera när 3-åriga bindningstiden går ut i december.
 
Redigerat:
Väktaren tar god tid på sig. De kommer ju bara för att kontrollera skada och typ byta lås om man är bortrest. Tjuvarna hinner ju länsa och ta en grogg i godan ro.
 
betalar 450kr i månaden, hyggligt stort system. Går det att pruta på avgiften? larmet är redan betalt. har aldrig sett deras bil i området :/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.