Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi lyckas inte reproducera felet. Någon annan som inte kommer till kartbilden när de klickar på [länk] i appen?
Kanon gör bra /mvh Frank
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Det börjar bli litet smått patetiskt det här.
Folk och företag bjuder ut app efter app efter app som man bara "måste" ha.
Utan att tänka på att vi fortfarande är ganska många som inte har internet i telefonen.

Sådan onödig lyx har jag varken råd med eller behov av.
 
Matzeball
Tyvärr; för mig är det för litet för att läsa långa stycken.
Det tar för lång tid att skriva inlägg i så små fönster och med så dåligt tangentbord.
Jag föredrar Windows på en dator där jag ser vad jag gör och skriver enormt mycket snabbare.
Mats
 
Inne i appen kan man klicka på de tre punkterna uppe i högra hörnet och Öka textstorleken. Då ser texten i inläggen ut så här:

Skärmdump från en diskussionstråd med förstorad text i ett mobilapp-inlägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Detta kan vara bra när man inte hittar glasögonen eller när man är på språng.
 
  • Gilla
Naskovit
  • Laddar…
Håller med Matzeball. Dessutom gillar jag inte att telefonen stör mig annars än om någon ringer eller messar mig. Byggahus läser jag i lugn och ro när JAG vill - inte annars.
 
H heimlaga skrev:
Folk och företag bjuder ut app efter app efter app som man bara "måste" ha. Utan att tänka på att vi fortfarande är ganska många som inte har internet i telefonen.
Många och många. Ni är då definitivt en krympande skara.
2016 använde 78 procent av svenskarna över tolv år internet i mobilen.

https://www.iis.se/docs/Svenskarna_och_internet_2016.pdf

Gissar att det torde närma sig 85-90 procent idag så inte är det väl konstigt att det satsas på appar. Så länge "gammal teknik" som webläsare på vanliga datorer fungerar ser jag inte riktigt problemet.
 
harry73
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Inne i appen kan man klicka på de tre punkterna uppe i högra hörnet och Öka textstorleken.
Det skulle vara bra, men när jag trycker på de tre punkterna ser det ut såhär
Skärmdump av ett diskussionsforums meny med popup-fönster visande alternativ som "Öppna i webbläsare" och "Uppdatera".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
N Naskovit skrev:
Håller med Matzeball. Dessutom gillar jag inte att telefonen stör mig annars än om någon ringer eller messar mig.
Det går att stänga av de oljud man inte vill ha. ;)
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Länken fungerar inte för iOS till appen
 
heos
Har inte hunnit testa så mycket men den känns rappare :) Dock så på en iPhone X så ligger tabbarens ikoner för långt nere. Dvs i fältet som motsvarar hemknappen. Vet inte hur det funkar i ReactNative men jag som jobbar med nativa appar får ta hänsyn till nya Apples nya påfund "safe area".
 
  • Skärmbild av ett diskussionsforum med en användarprofil och kommentarer som tackar för medlemskap och diskussion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Det skulle vara bra, men när jag trycker på de tre punkterna ser det ut såhär
[bild]
Alternativet Öka textstorlek finns bara när du är inne i en forumtråd. Men om du väljer det där så kommer den ihåg det du valt.
 
  • Gilla
HasseTeknik och 1 till
  • Laddar…
harry73
Men då finns det en fördel med appen över webbsidan. Får ha kvar appen tills telefonen börjar klaga
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det går att stänga av de oljud man inte vill ha. ;)
Jag brukar konsekvent avinstallera alla appar som inte lämnar mig i fred. Visst kan jag stänga av ljudet men grejen är att jag hellre samlar t.ex. allt byggrelaterat till en genomläsning varje dag eller varje vecka. I min dator. Det pågår en diskussion i media om hur störd man blir i sitt arbete av varje avbrott. I flera fall upp till en halvtimme i förlorad koncentration eller produktion. Att minimera störningsrisken för medarbetare är mer och mer viktigt, speciellt i innovativa branscher.
 
heos heos skrev:
Har inte hunnit testa så mycket men den känns rappare :) Dock så på en iPhone X så ligger tabbarens ikoner för långt nere. Dvs i fältet som motsvarar hemknappen. Vet inte hur det funkar i ReactNative men jag som jobbar med nativa appar får ta hänsyn till nya Apples nya påfund "safe area".
Jag har beställt en iphone x men har inte fått den än. Menar du att det inte går att klicka nedanför/från och med det svarta strecket?
 
heos
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag har beställt en iphone x men har inte fått den än. Menar du att det inte går att klicka nedanför/från och med det svarta strecket?
Det är ingen blocker då det går att klicka lite över linjen. Så det var mest för er kännedom till nästa uppdatering.
Vet inte hur ni byggt ut appen för iOS men i Xcode (om ni bygger där) så kan ni testa att köra i iPhone X-simulatorn.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.