Idag spacklades sovrummet för andra gången
Spacklat sovrum med väggar och tak i vitt, byggmaterial och arbetslampa på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Imorgon ska jag roa mig med att sätta fiberduken
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 3 till
  • Laddar…
Kämpar på med bergvärmekonverteringen :)
Installation av bergvärmesystem med vit varmvattenberedare och röd expansionskärl kopplade till kopparledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Biggie och 1 till
  • Laddar…
Fiberduken på plats, åtminstone på väggarna...
Renoveringsrum med fiberduk monterad på väggar och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Taket kör vi imorgon!
 
Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Nu är ett långdraget "sidoprojekt" till ända.

Traditionell stenbakugn med brasa och person som skjuter in bröd med en bakspade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tanken är att vi skall göra så här!

Interiör av en gammal, tom bakugn med aska och sotiga tegelstenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Av den här!

Nyrenoverad bakugn med öppen lucka och dekor, redo att proveldas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Visserligen lite modifierad mot originalet.

Renoverad gammal bakugn i kök med tända ljus och inredningsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bakugnen är igång, nu fattas bara att vi lär oss hur vi eldar i den och får jämn värme.

Vi har ingen aning om hur man eldar i den, fått många tips, bästa tipset var från gammelgården, ta kontakt med ABF, de har en kvinna i trakten som kan allt man behöver veta om gamla bakugnar.

Vill gärna provelda idag, tanten är på spa, vi, den samlade intelligentsian, av manligt kön, vill alla överraska mammsen.

Frågan om överraskningen består av ett rökfyllt hem, sprucken ugn, eller något annat, det kanske är bäst att vänta istället för att prova...... Kliar i fingrarna...Vill så gärna provelda... Vad kan gå fel?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Renoverad kattvind med ljusa trägolv och vita skåp, inredd som mysigt sittområde med fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Känner mig som en riktig nybörjare!
Kattvinden som revs ut somras skall kompletteras med uttag, jösses, vet bestämt att jag frågade om var min älskling (inte just nu) ville ha uttag.
Dumma, dumma mig, fråga inte, tänk själv!

Hörn av ett rum med vit träpanel och ett vitt skåp mot en trägolvbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett här, någonstans!

En hörna av ett rum med vitmålad vägg och trägolv, en trähylla, en träställning och två figuriner, inklusive en tomte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett här, någonstans!

Jag vet att jag förklarade alternativen, utanpåliggande, då får vi dem där vi vill.
Infällda, behövs planering, slang, dosor....
En av oss har inget minne av detta, lösningen blir detta sa jag:

Två nya oöppnade vägguttag och en rulle vit elektrisk kabel på ett mörkt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


-Visst, bara inte kablarna syns......
Nu har jag ont i huvudet, funderar på att silvertejpa kablarna, då syns inte de!
Dumma, dumma mig!
Någon extremt duktig elektriker som kan tipsa mig om något alternativ som jag missat, ett alternativ som inte innebär att riva, fräsa spår, någon osynlig överföring av el.
Tar mig snart en flaska Whisky, sätter mig i ett avskilt hörn.....

Mvh P-A

ps
Det är inte så illa som jag skriver, älskar verkligen min älskling, får lite kli ibland bara.
ds
 
  • Gilla
scim och 2 till
  • Laddar…
Det där med kli känner jag igen ;)
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Fixat Z-wavestyrning till julstjärnorna i köket. Spännande det där när elektrikern har dragit fram både jord och nolla till strömbrytaren men sen inte kopplat in det i andra änden... Men nu funkar det iaf som det ska.
Två tända julstjärnor hänger framför ett köksfönster med röda gardiner och utsikt över ett bostadsområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
P Pagno skrev:
[bild]

Känner mig som en riktig nybörjare!
Kattvinden som revs ut somras skall kompletteras med uttag, jösses, vet bestämt att jag frågade om var min älskling (inte just nu) ville ha uttag.
Dumma, dumma mig, fråga inte, tänk själv!

[bild]

Ett här, någonstans!

[bild]

Ett här, någonstans!

Jag vet att jag förklarade alternativen, utanpåliggande, då får vi dem där vi vill.
Infällda, behövs planering, slang, dosor....
En av oss har inget minne av detta, lösningen blir detta sa jag:

[bild]

-Visst, bara inte kablarna syns......
Nu har jag ont i huvudet, funderar på att silvertejpa kablarna, då syns inte de!
Dumma, dumma mig!
Någon extremt duktig elektriker som kan tipsa mig om något alternativ som jag missat, ett alternativ som inte innebär att riva, fräsa spår, någon osynlig överföring av el.
Tar mig snart en flaska Whisky, sätter mig i ett avskilt hörn.....

Mvh P-A

ps
Det är inte så illa som jag skriver, älskar verkligen min älskling, får lite kli ibland bara.
ds
Fräsa ett spår på baksidan av golvlisten.
Eller en kabelkanal.. bättre än silvertejp :)
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Jag är riktig nybörjare och har nu gjort mitt första lilla projekt.

Sågat upp och monterat en friskluftventil i vardagsrummet. Gick väldigt bra. :beer:

Små steg i taget... :thinking:

Härnäst blir det nytt golv i ett rum och ev nya lister, och lite målning och paneler runt takfot framåt våren.

Jag är sugen på bygga ett eget förråd och hoppas det är något man skulle klara av ..
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
S johd01 skrev:
Jag är riktig nybörjare och har nu gjort mitt första lilla projekt.

Sågat upp och monterat en friskluftventil i vardagsrummet. Gick väldigt bra. :beer:

Små steg i taget... :thinking:

Härnäst blir det nytt golv i ett rum och ev nya lister, och lite målning och paneler runt takfot framåt våren.

Jag är sugen på bygga ett eget förråd och hoppas det är något man skulle klara av ..

Klart att du klarar av att bygga ett förråd.
Glöm inte att skicka in bilder, alltid kul att se vad andra gör.
Mvh P-A
 
Det blev målning i helgen, nästan lite juligt. Nu ser jag fram emot att angripa alla sladdar och rör som hänger ner.

Nymålat rum med en röd och en svart vägg och lösa kablar och rör som hänger från taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Det blev målning i helgen, nästan lite juligt. Nu ser jag fram emot att angripa alla sladdar och rör som hänger ner.

[bild]
Kablarna till höger klara. Antracit ser ljust ut när strålkastaren bränner på men mörkare i verkligheten.

Fyra elförzinkningar på vägg, tre med eluttag och en med data- och USB-portar, antracitfärgad vägg belyses ovanifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Biggie och 2 till
  • Laddar…
S johd01 skrev:
Jag är riktig nybörjare och har nu gjort mitt första lilla projekt.

Sågat upp och monterat en friskluftventil i vardagsrummet. Gick väldigt bra. :beer:

Små steg i taget... :thinking:

Härnäst blir det nytt golv i ett rum och ev nya lister, och lite målning och paneler runt takfot framåt våren.

Jag är sugen på bygga ett eget förråd och hoppas det är något man skulle klara av ..
Givetvis klarar du det, bara du börjar så brukar det lösa sig. Mycket handlar om att bara våga.

Vad blev det för ventil du monterade?
 
D09
Beställt 2 st 2x3m 3mm nät med 40mm maskor varav ett ska monteras inomhus..

Impulsköpsfaktor: 8/10
Nöjesfaktor: 10/10

Sen gjort lite tråkigare saker som fixat julskinka, sockerfri knäck, fixat en klädeshängare i hallen som är på grabbens nivå..
 
TeroM TeroM skrev:
Kablarna till höger klara. Antracit ser ljust ut när strålkastaren bränner på men mörkare i verkligheten.

[bild]
Andra sidan på plats med. Behöver skälla på materialansvarige då det saknas en hörnbox. Behöver även hitta blindlock i antracit. Den vita gör sig inte riktigt och det kommer en till.

Eluttag monterade på vägg, ej komplett installation med synliga kablar och ett vitt blindlock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Biggie och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.