E
Min erfarenhet är att för hemapulare är det batteriet som tar slut före maskinen.

Däremot för oss som använder maskiner dagligen i yrket så finns det sällan några fördelar med sladdmaskiner. Självklart finns det undantag men dom är få i dagsläget.

Däremot så är jag skeptisk till dessa paket som kombineras ihop pga vissa maskiner aldrig ens kommer till användning. Det bästa måste varsamt köpa pö om pö när behovet finns och alltid satsa på kvalité.
 
  • Gilla
Valkyr
  • Laddar…
Nej. Cotech/Meec/biltema är fullt tillräckligt
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Nej. Cotech/Meec/biltema är fullt tillräckligt
Tänkte nog satsa på något lite mer kvalitativt. Tycker personligen inte så mycket om dessa märken. De räcker absolut för de flesta men tycker min Gröna Bosch skruvdragare är lite klen så denna vill jag då updatera samt skaffa en slagskuvdragare. Det är nog snarare om jag ska köra på Ryobi eller liknande märken vad är vinsten med de dyrare märkena. Gillar också tanken på att allt har samma batteri.
 
E
J Jakob Berglund skrev:
Hej sorry för att jag väcker en gammal tråd. Men om man lägger med Dewalts kit [länk] i mixen vad är tankarna då? Är det värt som hobby snickare/renoverare att köpa så dyra verktyg?
Vad har du för behov i det där paketet? Är det en lampa som ser ut som en pistol eller en sticksåg som ser ut som en handväska. Skämt o sido. Vilket jävulskt värdelöst paket. Det enda vettiga är ju skruvdragaren och cirkelsågen. Kanske knacken vid däckbyte.
 
E epw skrev:
Vad har du för behov i det där paketet? Är det en lampa som ser ut som en pistol eller en sticksåg som ser ut som en handväska. Skämt o sido. Vilket jävulskt värdelöst paket. Det enda vettiga är ju skruvdragaren och cirkelsågen. Kanske knacken vid däckbyte.
Haha. Lampan har jag inte mycket för :p
Det som jag ser som den stora fördelen är ju de som du säger såklart. Men även det faktum att det ingår 3 st batterier av den stora typen. Plus att det är mer ordentliga plastlådor istället för tyg som det är på de flesta. Även utan sticksåg och lampan så är det fortfarande över 1000kr billigare att köpa kitet än varje maskin för sig. Lägger man till dem så blir det såklart ännu mycket billigare. När jag tittar på de andra kiten som finns så har jag oftast någon version av de verktygen som finns med så som tigersåg och borrhammare.
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Ska du ha en stark skruvdragare är cocraft 18v svårslagen. En av de starkaste på marknaden. Jag vill påstå att kvaliteten är underskattad, minst lika bra kvalitetskänsla som min AEG

[länk]
Säkert jätte bra. Men det är ganska stor skillnad även i styrka mellan Dewalten och Cocraften. 45nm i cocraft och 70 i Dewalt. Inte sagt att jag inte klarar mig på 45 men det finns definitivt skillnad. Dewalten har även slagborrmaskins funktion.
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Ska du ha en stark skruvdragare är cocraft 18v svårslagen. En av de starkaste på marknaden. Jag vill påstå att kvaliteten är underskattad, minst lika bra kvalitetskänsla som min AEG

[länk]
Svårslagen? En av de starkaste på marknaden?
Nä, det stämmer ju inte. Dessutom bara 0-1500 eller 0-400 varv/minut
Prisvärd är den säkert men blir ordentligt akterseglad av tex denna
https://www.verktygsproffsen.se/produkt/Milwaukee-M18-Fuel-Skruvdragare-M18-FDD-5Ah
 
Får erkänna att jag inte kollat nyligen. Läste ett test för ett tag sedan där cocraft var starkast. Men 135Nm i Milwaukee det är respekt!
 
Har själv en sådan cocraft maskin som komplement till min Makita, upplever makitan bättre på de flesta punkter..men ibland behövs två maskiner..
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.