Vulcan61
Ok lutar dra utvändigt. Kan dra under huset. Sen kommer man få ha kabel list eller nått på fasaden sen upp till kamran.. men bli inte så snyggt. Men hittar inga andra alternativ förutom Wifi? Få se vad de blir
 
Vad har du för fasad?
Går kanske att ta bort någon panelbräda och lägga rör/slang bakom.
 
  • Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
Vulcan61
Jo har trä fasad i ena huset där kan det gå bra. Tegel i andra lite värre där... ni som ha dessa kameror kör ni med ljud och alarm funktionen som vissa kameror har. Lika bra köpa kameror som har alla funktioner kanske man vill ha lite mer funktioner med tiden?
 
Vulcan61
https://m.clasohlson.com/se/Nätverk...rZ5vSKdqqzKWNzo1vPLfDoi4gmyabqahoCmVAQAvD_BwE

Tror ni denna kabel duger utomhus eller är det ett skit märke? Sen få man lära sig att koppla på ett uttag på kablen. Men det finns väll guider för detta

En sak till ja ha att fråga. Ska koppla in 2 kameror.. måste ja dra ut 2 ST nätverkskablar eller räcker det med en? Tänkte om det finns någon adapter som delar splittrar till 2 uttag. Som man kan koppla vidare på. eller måste varje kameror ha en enskild kabel
 
Vulcan61
Kommer sitta ca 10 meter från varandra. Nackdelen med färdiga kablar är att ja måste borra upp ett större hål för att få in dom i huset. Därav tänkte jag köpa lös kabel sedan sätta dit kopplingar.

Ja har 2 ST hikvision. På ena stället har vi mobilt bredband. 50 gig. Hur mycket kommer dessa förbruka typ? Skall även spelas in på minneskortet på detta stället. Andra boendet blir det nvr recorder
 
Så länge du skyddar den mot uv ljus så ser jag inget problem med vanlig kabel. Har haft sådan i backen (i skyddsrör) i 10 år nu. Funkar fortfarande utan problem
 
Vulcan61
Skulle ni tagit hål i panel väggen för att få in kablarna? Kommer behövas 22mm hål för att få in alla kablage..känns lite Trist borra upp ett så stort hål där bakom även om det går täta. Fundera lite om att gömma kablen under ett foder sedan köra kablen under panelen på nedersta brädan sedan in där under. Vet inte vad som blir bäst. Gömmer man kablen under ett foder så kan man visserligen klippa kablen.. så säkrast är ju borra ett hål bakom kameran
 
  • Övervakningskamera monterad på vit panelvägg med synlig kabel som löper uppåt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vulcan61
M Mats skrev:
Så länge du skyddar den mot uv ljus så ser jag inget problem med vanlig kabel. Har haft sådan i backen (i skyddsrör) i 10 år nu. Funkar fortfarande utan problem

Ja tror det funkar också bra
 
Vulcan61
Tanken är väll att borra upp bakom kameran dock. ska ja borra snett upp då? Sätta en rör innanför eller utan rör? Täta med latexfog eller finns det någon bättre lösning?
 
om du kan (dvs beroende på hur du kan dra kabeln) så snett uppåt. Ev vatten ska ju helst rinna nedåt/utåt.
Kan du sätta rör så är det ju väldigt smidigt om man måste byta kabel en dag.
latexfog/utefog är nog vad jag hade använt själv
 
  • Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
Vulcan61
Exakt. Såg nu att det fanns adapter så man kan höja kameran så alla kablar få plats. Köpte detta nu. Så nu räcker det med ett hål för enbart nätverkskabel
 
Vulcan61 Vulcan61 skrev:
[länk]


Alltså kolla man återförsäljare på hikvisions hemsida så finns knappt några butiker med. Hur vet jag att detta inte är en grå marknad från kina?
Det är för att Hikvision inte längre vill sälja direkt till kund bara till installatörer.
Dvs. alla kameror du kan köpa direkt är nog "grå marknad" kameror ?
https://ipcamtalk.com/threads/hikvision-no-longer-selling-to-the-end-user.21399/
 
Redigerat:
A Antemannen skrev:
Det är för att Hikvision inte längre vill sälja direkt till kund bara till installatörer.
Dvs. alla kameror du kan köpa direkt är nog "grå marknad" kameror ?
[länk]


Nja...så illa är det nog inte. Jag har köpt ett gäng från Asedo. Det är originalkameror och inga konstigheter. Beställde en ny kamera från just ComputerSalg igår. Tvivlar på att det skulle vara några problem (får se när den dyker upp)

Har väldigt svårt att tro att dessa firmor skulle sälja kopierat skit och dessutom ge långa garantier. Håller man sig från ebay/tradera/blocket/ali och liknande och går till välsorterade svenska/nordiska webbutiker ska det inte vara några problem. De får ju dessutom inte sälja kopierat skit som det står ett skyddat namn på.

Från Asedo har det fungerat riktigt bra. För bra information finns det ett danskt företag ipcam shop dk eller liknande. Hyfsade priser men inte billigast. Jag brukar läsa specar och beskrivning där men köpa hos andra. Elakt va :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.