@JohanLun låter som du kör med Samsung :) Android sedan 4 är bättre än iOS, och batteritiden är ju bättre pga större batteri och bra funktioner för strömsparande.

Jämförde precis min U11 med en iPhone X, och U11 var snabbare på starta appar osv. Dock tack vare GC så kanske att android microlaggar lite ibland, ytterst lite sedam project butter (4.1)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
@JohanLun låter som du kör med Samsung :) Android sedan 4 är bättre än iOS, och batteritiden är ju bättre pga större batteri och bra funktioner för strömsparande.

Jämförde precis min U11 med en iPhone X, och U11 var snabbare på starta appar osv. Dock tack vare GC så kanske att android microlaggar lite ibland, ytterst lite sedam project butter (4.1)
Jag hade samsung som jobbtelefon tidigare, men tyvärr fanns inte flaggskeppsmodellerna att välja i vårt "standardsortiment". Dock fanns iPhones enklare modeller, så jag bytte till sådan. Privat har jag kört både samsung och huawei. När min privata samsung gick sönder 1 dag efter garantin gått ut så köpte jag en billig huawei... "Tyvärr" så har den inte gått sönder lika fort som tidigare samsung, så jag har inte bytt den än efter flera år (tror jag det är nu). Jag vill av princip inte byta något som funkar (främst miljöskäl). Jag led länge med min tjockTV, innan jag frångick den principen just för detta. ;) Jag vill gärna se att man köper kvalitet och har ett hållbarhetstänk. Vad gäller boende och sekelskifteshus är det högst tillämpbart. Jag är övertygad att de med nya hus kommer renoverat 2 ggr på samma tid som de med ett gammalt hus knappt gjort något mer än bara underhåll i fråga om målning (gäller tex dörrar, fönster etc).

Stänger man av alla appars datauppdatering på androiden kan batteriet räcka i flera dagar, men vissa appar verkar kunna dränera telefonen på timmar... iPhonen har jag i princip inga appar på alls utom mailen, den håller när den ligger oanvänd under tex helger, i flera dar och batteriet är över 50%.
 
Vill du ha kvalitet köp HTC, finns inget bättre, bättre än Apple, bättre än Samsung.
Lite lätt off topic
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Redigerat:
Löd själv, tror du kommer köra fast och sitta med ett proppat rör. Jag misstänker du varken vill ha utanpåliggande eller trådlöst, hellre då löda :)
 
Det bästa är att löda kontakterna själv. Det kan vara nog svårt att få igenom en så tjock kabel utan kontakter.

Hur tänker du göra avsluten? kabel ut genom väggen eller en dosa med RCA hona på väggen?
 
Redigerat:
Du har inte testat OnePlus One eller deras nyare modeller? ;)
 
T tcepser skrev:
Det bästa är att löda kontakterna själv. Det kan vara nog svårt att få igenom en så tjock kabel utan kontakter.

Hur tänker du göra avsluten? kabel ut genom väggen eller en dosa med RCA hona på väggen?
För subben körde jag faktiskt bara ett VP-rör rakt ut som mynnar bakom subben så blir kabeln rakt ut och en RCA hane på den. PÅ andra sidan inne i mediabänken kanske jag gör samma sak, eller fixa en snygg panel. Skullle vara coolt med en färdig produkt som hade 5 högtalar kontakter och en RCA för SUB, samt en trigger för duken. Men blir nog svårt hitta :D
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Du har inte testat OnePlus One eller deras nyare modeller? ;)
Ingen HTC byggkvalle där inte ;)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Fick upp duken igår. Hamnade på milimertern rätt där det var tänkt. Bilden är 610 mm ovan golv. Hade gärna haft duken lite lägre men kassetten är redan i lägsta laget (duken kan inte ha mer blackdrop än den redan har).

Projektorduk installerad 610mm ovanför golvet i ett rum med stege före övrig installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Projektorduk monterad på vägg över fönster, 610 mm ovanför golvet, i ett rum med köksinredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
För subben körde jag faktiskt bara ett VP-rör rakt ut som mynnar bakom subben så blir kabeln rakt ut och en RCA hane på den. PÅ andra sidan inne i mediabänken kanske jag gör samma sak, eller fixa en snygg panel. Skullle vara coolt med en färdig produkt som hade 5 högtalar kontakter och en RCA för SUB, samt en trigger för duken. Men blir nog svårt hitta :D
Jag har liknande lösning hemma (kablarna kommer bara ut genom väggen) Men jag vill köra någon snygg lösning.
Det finns modälära dosor med keystone som man kan sätta i till exempel hdmi, rj45, banankontakt eller RCA kontakter.
Problemet är att jag hittills inte har hittat någon tillräckligt stor dosa som samtidigt ser bra ut.
 
T tcepser skrev:
Jag har liknande lösning hemma (kablarna kommer bara ut genom väggen) Men jag vill köra någon snygg lösning.
Det finns modälära dosor med keystone som man kan sätta i till exempel hdmi, rj45, banankontakt eller RCA kontakter.
Problemet är att jag hittills inte har hittat någon tillräckligt stor dosa som samtidigt ser bra ut.
Precis, det ska ju vara 5.1 eller kanske 7.1 tom, plus signal till duken. :D
Jag tittad lite på det där jag med, men inget får ju plats i en kopplingsdosa

edit: Man kan ju ta ett blindlock och sätta dit kontakterna själv
 
tommib
Blindlock och flerfacksram torde vara lösningen på just det problemet.

Själv har jag löst det genom att bygga in AV-komponenterna i ett skåp i väggen. All koppling sker från klädkammaren som är på andra sidan väggen, där spelar utseendet ingen roll.
 
tommib tommib skrev:
Blindlock och flerfacksram torde vara lösningen på just det problemet.

Själv har jag löst det genom att bygga in AV-komponenterna i ett skåp i väggen. All koppling sker från klädkammaren som är på andra sidan väggen, där spelar utseendet ingen roll.
Jo, jag har heller igen egentligt krav på utseendet, du ser dosorns under duken? Där kommer det sitta en mediamöbel skruvad på väggen så allt dölja. Men jag har ju snygg förstärkare osv I möbeln man vill ju kunna öppna utan att skämmas :p eller min ulttasnygga media PC :)

Svart mediamöbel med ribbad design, troligen en förstärkare eller media-PC, mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.