RilleRock RilleRock skrev:
Men är du inloggad som admin med full behörighet?
Det gäller inte för Engineer utan för master/adminanvändaren.

Så länge användaren är knuten till en profil som har webåtkomst och man slår in rätt kod så kan den logga in via lan.
Var inloggad som Engineer eftersom jag inte lyckades logga in med den andra användaren. Visade sig att det var skit bakom knapparna... var ett tag sedan jag gjorde installationen och hade lyckats blanda ihop PIN för Engineer och användaren :oops: Inte så konstigt att jag inte lyckades logga in...

Nu funkar det! även mot SPC Connect.
Tack för hjälpen!

Nu ska jag försöka skapa deltillkoppling för skalskydd, så jag återkommer när jag kör fast på nästa grej ;)
 
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
Fick idag hem delarna till mitt SPC larm,efter mkt funderande fram o tillbax. Wow kvaliten på prylarna känns kanon redan när man packar upp dom.
Känns verkligen som man valt rätt. Detta är verkligen inga leksaker märker man direkt.
Nu gäller det o få ordning på all kabeldragning mm.
En sak som jag fastnade på direkt är när man ska ha 2 manöverpaneler,drar man båda till centralenheten eller måste de ligga i en slinga?Från central till den första o därifrån till nästa panel.
 
RilleRock
J jimmyboy_666 skrev:
Fick idag hem delarna till mitt SPC larm,efter mkt funderande fram o tillbax. Wow kvaliten på prylarna känns kanon redan när man packar upp dom.
Känns verkligen som man valt rätt. Detta är verkligen inga leksaker märker man direkt.
Nu gäller det o få ordning på all kabeldragning mm.
En sak som jag fastnade på direkt är när man ska ha 2 manöverpaneler,drar man båda till centralenheten eller måste de ligga i en slinga?Från central till den första o därifrån till nästa panel.
I en normal villa har det ingen större betydelse men har du möjlighet så dra datakabel så kan du köra tur/retur på bus till de båda mapparna och koppla ihop det i CA.
Alltså en varsin datakabel per map till CA för att sedan koppla ihop så de ligger i slinga är det bästa.
 
  • Gilla
jimmyboy_666
  • Laddar…
Två delar av en magnetkontakt modell MK-4400, avsedda att monteras på en dörr och karm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två separata delar av en vit magnetkontakt (MK-4400) på en plan yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En annan fråga när
man monterar magnetkontakter.
Köpte mk-4400.
Men köpte inte till någon vinkel till dom. Känns som de ska monteras på en plan yta men är
ju 90 grader vid varje dörr. Trodde ju magneten gick o montera så man fick dem enl bilden. Men isf måste man ju ha en vinkel o montera på magnetdelen. Hur ser era installationer ut.?De ger ju kontakt även om de monteras enl nedre bild men blir ju inte lika snyggt.
Hur har ni gjort?
 
  • Två delar av en magnetkontakt (MK-4400) utan vinklar som är placerade på en plan yta bredvid varandra.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J jimmyboy_666 skrev:
[bild] [bild]
En annan fråga när
man monterar magnetkontakter.
Köpte mk-4400.
Men köpte inte till någon vinkel till dom. Känns som de ska monteras på en plan yta men är
ju 90 grader vid varje dörr. Trodde ju magneten gick o montera så man fick dem enl bilden. Men isf måste man ju ha en vinkel o montera på magnetdelen. Hur ser era installationer ut.?De ger ju kontakt även om de monteras enl nedre bild men blir ju inte lika snyggt.
Hur har ni gjort?
Ingen?
 
Jag har mk440, satte dem så här:
 
  • Vit sensorinstallation i hörnet nära taket med sladd löpande längs väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
jimmyboy_666
  • Laddar…
Ja den var mer rektangular än mk-4400 så där stör det ju inte direkt tycker jag. Ingen med MK-4400 som har bild o visa?
 
Chaly
J jimmyboy_666 skrev:
Ja den var mer rektangular än mk-4400 så där stör det ju inte direkt tycker jag. Ingen med MK-4400 som har bild o visa?
Tyvärr inte... men blir det snyggare med ett fäste så är det väl enklast att kära med ett sånt?
 
RilleRock
Push finns i playstore nu.

Tips är att aktivera notifikationer direkt i appen om man inte vill logga in på spcconnect.
 
RilleRock RilleRock skrev:
Push finns i playstore nu.

Tips är att aktivera notifikationer direkt i appen om man inte vill logga in på spcconnect.
Video som visar hur du konfigurerar

Support webbplats uppdaterade också www.spcsupportinfo.com
 
Fråga kring anslutning av MAP.

Funkar det eller funkar det inte att koppla in MAP som en stjärna? Har bef DSC864 med 3 st MAP och dessa är kopplade i stjärna. Har inte nog mkt kablage att koppla i serie (tror jag, ligger Cat5e i väggarna till alla MAP). Jag behöver dessutom använda några trådar till ingångssektioner(dörrkontakt) då dessa idag är kopplade mot resp MAP
 
  • Gilla
Bagar´n
  • Laddar…
RilleRock
ltfrebac ltfrebac skrev:
Fråga kring anslutning av MAP.

Funkar det eller funkar det inte att koppla in MAP som en stjärna? Har bef DSC864 med 3 st MAP och dessa är kopplade i stjärna. Har inte nog mkt kablage att koppla i serie (tror jag, ligger Cat5e i väggarna till alla MAP). Jag behöver dessutom använda några trådar till ingångssektioner(dörrkontakt) då dessa idag är kopplade mot resp MAP
I en vanlig villa kommer det att fungera.
Max 200m kabellängd.
Schematisk bild av korrekt kabelkoppling för Byggprojekt, inklusive kabellängder och anslutningspunkter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
RilleRock RilleRock skrev:
Push finns i playstore nu.

Tips är att aktivera notifikationer direkt i appen om man inte vill logga in på spcconnect.
Precis som du säger så är det smidigast att aktivera funktionen i appen, synd att man inte kan få ljud/vibration på händelsen i telefonen/appen.
 
S sandman skrev:
Precis som du säger så är det smidigast att aktivera funktionen i appen, synd att man inte kan få ljud/vibration på händelsen i telefonen/appen.
Ett tips är att du använder Appen Tasker för få specifikt ljud, vibrationer, tal eller startar någon annan aktivitet för att öka på uppmärksamheten när SPC-notisera kommer. Du kan t.o.m trigga olika aktiviteter beroende på textinnehållet i notisen.
 
  • Gilla
sandman
  • Laddar…
J jimmyboy_666 skrev:
[bild] [bild]
En annan fråga när man monterar magnetkontakter.
Köpte mk-4400.Hur har ni gjort?
Så här gjorde jag
 
  • Närbild på en hemmagjord hyllkonsol monterad på en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
jimmyboy_666
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.