Vad tycker ni om detta larmet ?
 
Väldigt bra!
 
A
Zenon Zenon skrev:
Vad tycker ni om detta larmet ?
Håller med!
 
A aftersun skrev:
Det verkar inte som man kan konfigurera larmet att skicka e-post med servrar som kräver autentisering, SSL eller TLS. Exempelvis gmail. Hur ska man kunna få larmet att maila då?
Några år senare...
Har du fått eposten från larmet att fungera? Jag lyckas nämligen inte, och försöker förstå varför. Har halebops kontaktkort i larmet och mailkonto hos Gmail och använder gmails smtp-server. Jag kan autentisera mig genom användarnamn och lösenord, men får det ändå inte att fungera.
 
Om jag tillkoplar hemmalarm på appen.
Hur vet jag då vilka sektioner som är pålarmade?
Kan jag själv ändra det nånstans ?


Jag vill ju bara ha skalskyddet igång, inga kameror.

Nån som vet?
 
M Mick3 skrev:
Om jag tillkoplar hemmalarm på appen.
Hur vet jag då vilka sektioner som är pålarmade?
Kan jag själv ändra det nånstans ?


Jag vill ju bara ha skalskyddet igång, inga kameror.

Nån som vet?
Det väljer man när sektionerna programmeras in. Dvs har du tillgång till den s.k. installatörskoden isf kan du ändra
 
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Det väljer man när sektionerna programmeras in. Dvs har du tillgång till den s.k. installatörskoden isf kan du ändra

Aa den har jag tillgång till.
Jag använder configuration software.
Ändrar man det under sektioner i CS ?
 
M Mick3 skrev:
Aa den har jag tillgång till.
Jag använder configuration software.
Ändrar man det under sektioner i CS ?
Precis, de sektionstyper som heter något
M Mick3 skrev:
Aa den har jag tillgång till.
Jag använder configuration software.
Ändrar man det under sektioner i CS ?
Precis, de sektionstyper som heter något med "Borta/hemma" är de som är bortkopplade vid s.k. hemmatillslag
 
A
Jag kör av eller och på, vad är syftet med skal? Typ allt förutom detektorer? Är d för att larma när man är hemma?
 
Jaa, jag har 3 ungar och en katt.
Och säg att jag vill larma på alla magnetkontakter på natten, (har haft en del inbrott hos grannarna)
Då vill jag inte att deckarna ska vara igång om nån ska upp o pinka eller så.
Utan bara om fönster eller dörrar öppnas.
 
A
Okej det är iofs bra.. Får fundera på det :)
 
AA, men jag hittar ingen lämplig inställning i programmet.
Allt verkar vara att sektionerna blir förbikopplade vid hemma tillkoppling, men direkt vid borta tillkoppling.

Jag vill ju ha alla deckare förbikopplade och alla magnetkontakter direktkopplade vid hemmatillkoppling.

Då kan alla röra sig fritt, men om en dörr/fönster öppnas går larmet.
 
M Mick3 skrev:
AA, men jag hittar ingen lämplig inställning i programmet.
Allt verkar vara att sektionerna blir förbikopplade vid hemma tillkoppling, men direkt vid borta tillkoppling.

Jag vill ju ha alla deckare förbikopplade och alla magnetkontakter direktkopplade vid hemmatillkoppling.

Då kan alla röra sig fritt, men om en dörr/fönster öppnas går larmet.
Lägg alla magnetkontakter som "direktlarmade" utom entrédörren som bör ligga som "fördröjd". Sen lägger du alla rörelsedetektorer som "Borta/hemma direkt", har du nån rörelse som tar vid entrédörren lägger du den som "Borta/hemma passer".

Programmerar du dom på detta vis får du funktionen du är ute efter. Dvs vid hemmatillslag är det endast skalskydd som är larmat och vid bortatillslag blir allt larmat.
 
Tack så mkt för hjälpen.
Var lite inne på det men blev osäker på just passer.

Kör alla detektorer av då barnen ev rör sig vid dom på natten.

Ska prova detta när jag kommer hem idag.
Tack återigen
 
  • Gilla
Erik Hellgren
  • Laddar…
Är i tankarna att köpa detta larmet. Har kollat på https://www.vikinglarm.se/agility-3-larmpaket som säljer lite olika startpaket. Är det svårt att installera själv eller ska man välja förprogrammerat? Hur ansluter man sim korten till en larmcentral? Var finns bästa priserna på detta larmet, är det kanske ebay/utomlands? Vill ju gärna ha på svenska :)

Tack på förhand
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.