Vulcan61
funkade nu peter. stort tack. borde även gå logga in på en annan dator också då va ?
 
Vulcan61 Vulcan61 skrev:
funkade nu peter. stort tack. borde även gå logga in på en annan dator också då va ?
Ja, om du skaffade ett hik-connect konto så har jag för mig att du kan se kamrorna där.
Men enklast är det väl att kolla via mobilen.
 
Vulcan61
Ska försöka ge mig på att ikväll. Har läst runt lite endel har problem att spela in från Nas. Vad rekommendera ni om man inte vill ha en dator på dygnet runt? Vet inte om man kan lita på rörelse sensorn helt. Så kanske man ska ha inspelning dygnet runt ? Har ju dessa i stuga så känns inte rätt ha en dator på hela tiden. Vad finns det mer att välja på förutom nas som många säger funkar dåligt
 
Vulcan61 Vulcan61 skrev:
192.168.1.117


Det är det enda ja skriver in i min webbläsare så kommer ju inte på hikvision sedan skriver ja in min kod... men detta IP funkar ju bara här hemma och inte med annan IP adress. Så avancerat de här
Det där ip-nummret har jag i mitt nätverk!
Alla ip-nummer i 192.168.xxx.yyy är privata ip-nummer, alltså inga nummer som man kommer åt utifrån. Däremot så går det via portforwad att komma åt enheten om man skriver in sin routers WAN-ip-adress, tex ”217.214.134.155:85” (vet ej om det finns något på den adressen och den porten)
 
Vad är det för kamera du har köpt?
Enklast är väl att sätta minneskort i kameran om den stödjer det.
 
Vulcan61
Hikvision DS-2CD2142FWD-IWS

Ja har kameran på huset enplans. Så det räcker tjuven sliter ner den och då få han med sig minneskortet så har jag ingen inspelningen kvar. Så måste ha något säkrare.
 
Vulcan61
Demmpa Demmpa skrev:
Det där ip-nummret har jag i mitt nätverk!
Alla ip-nummer i 192.168.xxx.yyy är privata ip-nummer, alltså inga nummer som man kommer åt utifrån. Däremot så går det via portforwad att komma åt enheten om man skriver in sin routers WAN-ip-adress, tex ”217.214.134.155:85” (vet ej om det finns något på den adressen och den porten)

Ja det ska gå öppna upp i routern också. Få se när ja orka med det. Nackdelen att titta genom iPad mobilen är att upplösningen bli så mycket sämre än i datorn ser jag nu
 
RilleRock
Vulcan61 Vulcan61 skrev:
Ja det ska gå öppna upp i routern också. Få se när ja orka med det. Nackdelen att titta genom iPad mobilen är att upplösningen bli så mycket sämre än i datorn ser jag nu
Kan hjälpa dig en kväll om du vill.
Skicka Pm så styr vi upp ngt i veckan.
 
Vulcan61
RilleRock RilleRock skrev:
Kan hjälpa dig en kväll om du vill.
Skicka Pm så styr vi upp ngt i veckan.

RilleRock RilleRock skrev:
Kan hjälpa dig en kväll om du vill.
Skicka Pm så styr vi upp ngt i veckan.

tackar
 
Vulcan61
Någon som har tips hur man ska dra nätverkskabel om ena kameran ska sitta på baksidan och recordern är på framsidan. Framsidan finns en kamera så den behöver bara gå genom väggen sen klart. Men baksidan blir ett jäkla bök.. få man riva ner alla lister och fräsa ett spår och gömma den där i? Blir väldigt komplicerat.. hur har ni gjort där.. eller får man köra wifi kamera på baksidan
 
Jag går upp på vinden med an del kablar.
 
  • Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
Vulcan61
Jag har ingen vind! Inte lätt det här.. skulle varit så mycler enklare med endast en där recordern står lol.. hitta ingen lösning att dra den invändigt. Dra den utvändigt kanske. Hur klara sig en nätverkskabel i utomhus miljö?
 
Vulcan61
Spelar ni in allt som kör med nvr recorder. Eller hur har ni ställt in detta? Eller kanske man ställa in så den filmar enbart när något rör sig?
 
Drar du utomhus så rekommenderar jag att du kör med cat-kabel för utomhusbruk. Sen bör du dra kabeln skyddat. Vanligt att dra i vp-rör med s.k. svinrygg (metallskydd) över alternativt s.k. pansarrör.

Rekommenderar att ställa in så att det spelar in på rörelse. Blir så mycket lättare att söka då när man ska kolla igenom inspelat mtrl.
 
  • Gilla
Vulcan61
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.