Martin_B
Anna_H Anna_H skrev:
Jag skulle nog leta efter ett hönshus...
Eller kolla isoleringen på vinden.
Men visst drar det mer med 6 kontorsanställda, helt andra ventilationskrav, det är mycket värme som blåser rakt ut.
Nu behöver man iofs inga ventilationskrav för att ungarna i en 3-barnsfamilj skall totalt vädra ut huset titt som tätt för att de inte stänger dörrar osv :D

Vi värmer 220m2 för 5.500 kr per år, i princip oisolerat 20-talshus. Ungar med sina kompisar som springer ut och in. Duschas och badas gör det friskt också. Nu är det iofs bergvärme, men även innan var det ju inte mer än ca. 30-34.000 kr per år, och då var det el-patron!!!

Så 55.000 kr för en kåk på 240 m2, låter ju helt åt skogen orimligt mycket. Har de 1-glasfönster och öppna dörrar hela dagarna även den kallaste vintertiden eller?

Tänk också på att det är fjärrvärme vi pratar om. Och även om det inte är det billigaste alternativet så ligger det ungefär i mittsegmentet och är billigare än direkt-el alt. el-patron. Så översatt till direkt-el alt. elpatron så blir det väl sådär 70-75.000 kr per månad, kanske mer.

Låter väl saftigt för 240 m2!!!!!!!!!
 
Fint! Gillade köket, inte sönderrenoverat med en massa rostfritt och kakel, ser ut som originalköket är till stora delar kvar men man gjort lite förnyelse i ett hörn. Varsamt och bra
 
  • Gilla
Martin_B
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Inte bara huset är coolt, även läget:
[länk]
[bild]
Hmmm, 1, 85 milj. för 35 kvadrat, utan el och avlopp, och på ofri grund...
 
harry73
Jag skrev inte att den var prisvärd, men cool är den.
 
Tyvärr kan jag inte se det coola i det rivningshuset.
Förklara vad ?
 
Det är väl coolt att köpa ett dyrt rivningshus på ofri grund? Ungefär som att vaska Champagne...
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
"Ofri grund. Arrendekontrakt saknas."
Men hur fungerar det här? Huset står på en fastighet som det saknas kontrakt att stå på? Då köper man alltså en hög med byggmaterial för avflyttning?
 
harry73
T tompaah7503 skrev:
"Ofri grund. Arrendekontrakt saknas."
Men hur fungerar det här?
Det undrar jag också
 
Martin_B
Världens mest idiotiska val av golvbeläggning för en altan?
Säkert jätteskönt och jättesmidigt att gå runt på denna altan.
Lika enkelt är det att placera ut möbler utan att behöva slita ut sitt hår för att möbeln inte står jämnt på golvet.
Varför man sedan har ett så stort värde som äkta spegelluckor, som ett helt oanvändbart golv, kan man ju bara spekulera i.
Tycker förstås att titeln världens största idiot är väl mild för personen som har kommit på den här "briljanta" idén....

23927937.jpg

Källa: https://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1834043
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Martin_B Martin_B skrev:
Världens mest idiotiska val av golvbeläggning för en altan?
Säkert jätteskönt och jättesmidigt att gå runt på denna altan.
Lika enkelt är det att placera ut möbler utan att behöva slita ut sitt hår för att möbeln inte står jämnt på golvet.
Varför man sedan har ett så stort värde som äkta spegelluckor, som ett helt oanvändbart golv, kan man ju bara spekulera i.
Tycker förstås att titeln världens största idiot är väl mild för personen som har kommit på den här "briljanta" idén....

[bild]

Källa: [länk]
Märkligt, står det någon kommentar om denna fina panel i beskrivningen? Måste ju vara en väggpanel som hamnat där, den skulle man haft att montera hemma. Det enda jag hittade var att säljarna kommer ta med sig staketet om man inte betalar extra för det. Undrar om de låter panelen ligga kvar eller ej?
 
Martin_B
Jag har ögat igenom det men hittade inget. Dock ej lusläst.
Oavsett kvarstår frågan hur man kan vara så korkad att man lägger gammal väggpanel som golv? Kan man göra annat än att snubbla hela tiden på de där speglarna?

Underbara gamla väggpaneler för övrigt, som naturligtvis skall sitta på väggen, ingen annanstans!
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Martin_B Martin_B skrev:
Jag har ögat igenom det men hittade inget. Dock ej lusläst.
Oavsett kvarstår frågan hur man kan vara så korkad att man lägger gammal väggpanel som golv? Kan man göra annat än att snubbla hela tiden på de där speglarna?

Underbara gamla väggpaneler för övrigt, som naturligtvis skall sitta på väggen, ingen annanstans!
En avancerad form av "vaskning" kanske. Vi har så mycket pengar att vi kan köpa och lägga antika väggpaneler som golv. Skitobekvämt, och -D-Y-R-T-!
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Vi var och kollade på ett riktigt fint hus idag, vi kommer inte att lägga något bud på det då huset ligger på fel sida av stan för vår del. Men för den som gillar västerort så tror jag det här är ett riktigt bra objekt. Fint renoverat, bibehållen charm, förefaller välskött. Rekommenderar verkligen den som gillar nationalromantik att kolla in det här huset.

Nationalromantiskt hus med simbassäng och trädgård i höstfärger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


https://www.hemnet.se/bostad/12753498
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.