P
Den stolen har väl bara anslutning bakåt ?
 
BirgitS
P Peter_K skrev:
Den stolen har väl bara anslutning bakåt ?
Det står golv- eller väggavlopp på webbsidan i alla fall.
 
P
J Jörgen Ö skrev:
Själv har jag byggt in vägghängda wc i kanske 100st badrum, ingen har krånglat!
Hur vet du det?
 
  • Gilla
sunqan
  • Laddar…
Vi har en vägghängd ifö cera med synlig cistern. Den ser ut som en vanlig toalett men golvet är fritt och lättstädat. Reservdelar finns. Vanlig på allmänna toaletter så den lär hålla. Visst var installationen mer komplicerad än för en golvmodell men det fanns möjlighet att installera båda så då blev det vägghängt.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Hur vet du det?
Eftersom jag står för alla garantier på mina badrumsprojekt! Och hade det varit några problem skulle troligen mina kunder hört av sig!
Men visst kan det ha varit ngt problem med nån enstaka som jag inte vet om...åandra sidan har jag nog monterat betydligt fler än 100st....och inte ngn gång haft en reklamation på en vägghängd wc.
Är det ngt mer du undrar över?
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Hur vet du det?
Bra fråga. De vägghängd har jag sett, har haft problem varannan stol.
 
J Jörgen Ö skrev:
Och hade det varit några problem skulle troligen mina kunder hört av sig!
Är det verkligen så? Jag skulle aldrig komma på tanken att ringa montören om min toalett började strula.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Är det verkligen så? Jag skulle aldrig komma på tanken att ringa montören om min toalett började strula.
Är du på riktigt?
Om jag renoverat ditt badrum som totalentreprenör, jag gör allt arbete, köpt in allt materiel inkl den vägghängda wc:n. Om det då skulle bli fel på den, ringer du då tillverkaren av wc:n,
istället för den som köpt den och monterat den? Vem tror du sitter på alla garantier?
Vilken drömkund du skulle vara i sådanafall!

Om du köper en ost på Ica, som visar vara möglig, ringer du till tillverkaren eller Ica?
 
J Jörgen Ö skrev:
Om det då skulle bli fel på den, ringer du då tillverkaren av wc:n, istället för den som köpt den och monterat den?
Ja, jag ringer till tillverkaren. Den mentala uppförsbacken det innebär att diskutera den svenska konsumentlagstiftningen och kalendertider med en genomsnittlig hantverkare överstiger vida nettot för att lösa problemet själv.
J Jörgen Ö skrev:
Om du köper en ost på Ica, som visar vara möglig, ringer du till tillverkaren eller Ica?
Jag slänger osten och köper en ny.
 
Kan någon förklara vad det är som är så lättstädat med en vägghängd?

Måste ju mer eller mindre ligga på golvet för å skura en vägghängd tron.

Har en golvmodell och en vägghängd hemma, men ser inga fördelar med vägghängd.
 
Några hundra visningar senare så kan fortfarande ingen förklara vad som är så lättstädat med en vägghängd toalett..

Jag vill faktiskt veta!
 
Det blir inget hörn mellan golv och tron i vilket det samlad smuts.
 
Med en väl avvägd silikonsträng så är det lättstädat med moppen.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.