Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Stackoverflow visar upp "reputation points" (första siffran), "gold badges" (andra siffran), "silver badges" (tredje siffran) och "bronze badges" (fjärde siffran). [länk]
Exakt, där hade man kunnat haft poäng och t.ex. antal bästa svar eller dylikt för varje användare.
 
Du menar att istället för att visa upp "stjärnikon · Nivå 1" så skulle man visa upp "9225 · 1" för mig där 9225 visar upp antalet poäng och siffran 1 visar upp antalet bästa svar?
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Du menar att istället för att visa upp "stjärnikon · Nivå 1" så skulle man visa upp "9225 · 1" för mig där 9225 visar upp antalet poäng och siffran 1 visar upp antalet bästa svar?
Ja nånting i den stilen. Nivå # är inte särskilt förklarande eller intuitivt (tycker jag). Antalet bästa svar borde lyftas fram för sig eftersom den är en bättre mätare av bra/riktiga svar. Det finns ju redan antal inlägg och antalet bilder där så poängen tillför inte så mycket (tycker jag). Poäng blir mera vem som sitter mest timmar vid forumet :)

Edit: Sen kanske man borde färgmarkera vilka trådar som har ett "bästa svar" markerat likt SO? Kanske även färgmarkera det inlägget när man läser tråden?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Jag har lagt märke till att man kan ge sig själv bästa svar, jag tycker att det vore bra att begränsa den funktionen så trådskaparen inte kan markera sitt eget svar som bästa svar.
Däremot en snarlik funktion i stil med "problemet löst" eller "uppföljning" skulle vara väldigt bra i trådar som har en tendens att dra iväg både i längd och innehåll. I en sådan funktion är det ju oftast TS svar som ska markeras.
 
Microkatten
Ni kan också ta bort den AI-funktion som markerar "bästa svar" i en egen tråd. För jag har inte själv (medvetet) markerat mitt egna inlägg som "bäst" i en av mig startad tråd... ;)

Hur avmarkerar man ett "bästa svar"???
 
Microkatten Microkatten skrev:
Ni kan också ta bort den AI-funktion som markerar "bästa svar" i en egen tråd. För jag har inte själv (medvetet) markerat mitt egna inlägg som "bäst" i en av mig startad tråd... ;)

Hur avmarkerar man ett "bästa svar"???
Hmm, ja det verkar vara en bugg, för nu när jag gick in i och kollade i en gammal tråd som jag skapat kan jag inte markera mina egna svar som bästa svar, precis som jag önskar...
 
harry73
Ska vi kidnappa @Daniel 109 och förvara honom ett dygn utan internet?

Bra jobbat i alla fall :)

Skärmdump av ett diskussionsforum med medlemslista och olika trådar om byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
harry73
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Den får jag klura på
Klurat färdigt? även om gillamarkeringar borde generera poäng?
 
  • Gilla
Eriksgatan
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Ska vi kidnappa @Daniel 109 och förvara honom ett dygn utan internet?

Bra jobbat i alla fall :)

[bild]
Ingen som kidnappat honom än ;-)
Skärmdump av forummedlemmars rankningar och poäng.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag tänkte vänta till dag 364 ... ;)
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag tänkte vänta till dag 364 ... ;)
Bed en moderator blockera honom en dag bara.
Som de brukar göra med mig... :cool:
 
Redigerat:
  • Gilla
Broken arrow och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Är det någon än som lyckats med 365+ dagar ?
 
Attans, jag ligger bara på femte plats :cry:

Men det beror ju på vad man har för målsättning.
Skriv ett oskyldigt inlägg om dagen i tio år, och gör något vettigt resten av dagen så...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.