H hellbeach skrev:
Hur gick det Sharif, hade de en prislapp för R modellen på Hornbach ? skulle också gärna ha ett foto på den för att hävda prisgaranti på Bauhaus ;)
Har tyvärr lagt inköpet på hyllan pga annat som kom emellan. Ska dock återuppta det hela vid nästa löning :) Hornbach är tyvärr inte direkt i närheten av mig, annars hade jag kört förbi bara för att
 
  • Gilla
hellbeach
  • Laddar…
Jag har en känsla av att det inte är samma paket eller modell så risk för att det inte blir någon prisgaranti men håller tummarna för dig :)
 
Skulle det gå att måla fönsterbågar med sprutmålning? Tänker på främst på det som syns från insidan. Det blir ju en del penseldrag om man målar för hand.

Jag har en kompressor och ett kit med färgspruta, går det att använda till något eller är det värdelösa prylar?
 
Går beroende på nål till sprutan samt hur duktig du är på att sprutmåla, öva lite innan på lösa detaljer (inkl att blanda färgen så den blir bra, inte för tjock men samtidigt inte för tunn)
 
Wagner 250M provkörd.
Målat Tak i träpanel med Byggmax grund och vit lackfärg.
Roligt att måla. Bra kontroll på sprutbilden.
I stort rum kändes den ganska stela slangen ok men i litet rum med möbler kvar var det bändigare.
Det blir bra med dimma men det är nästan torrt när det lagt sig på golvet. Även angränsande rum var täckt med vitt damm.
Bara det omaskerade som var decimetrar från målningen var svårare att få bort.
Jag gjorde fotspår på oskyddat golv när jag inte tänkte mig för men det gick lätt bort.
Men i praktiken ska man nog maskera allt. Svarta arbetsstrumpor med vit färgdamm på ett trägolv, illustrerar målningsarbete med överbliven färgspridning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat rum med nymålad takpanel, täckt med plast och golv skyddat med tidningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ja det var min första erfarenhet av nya leksaken.
 
  • Gilla
Mark0 och 1 till
  • Laddar…
Wagner 250M det är alltså nya P117/119? Kul! :)
 
Var på Hornbach (GBG) idag och såg att de verkar gå över från Wagner till Graco.

Elektriska airless färgsprutor från Graco i butikshylla med prislappar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Graco Magnum färgspruta förpackning i byggvaruhus med prisskyltar ovanpå, staplad på en hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ullberg och 1 till
  • Laddar…
Såg samma sak på Hornbach i Botkyrka för några helger sen, även en representant frpn graco på plats då.
 
Imorrn är det dags att måla väggar och tak i 90kvm garage med min Wagner airless sprayer plus. Har testat denna en ladugård förut med bra resultat, men nu är det lite mer på allvar. Allt är maskerat så nu ska det bli måla av!
Fråga, brukar ni späda latex färg isf hur mycket? Gäller Beckers väggfärg i detta fallet.
Mvh Henrik
 
B busgraab skrev:
Imorrn är det dags att måla väggar och tak i 90kvm garage med min Wagner airless sprayer plus. Har testat denna en ladugård förut med bra resultat, men nu är det lite mer på allvar. Allt är maskerat så nu ska det bli måla av!
Fråga, brukar ni späda latex färg isf hur mycket? Gäller Beckers väggfärg i detta fallet.
Mvh Henrik
Beckers helt utan spädning blev bra för mig.
 
Instämmer. Ska inte behöva spädas.
 
Jag spädde dock lite iaf, ca 5 %. Får säga att det gick oerhört snabbt att måla med min Wagner!
90 kvm garage. Målade väggar och tak. 3,3 m takhöjd. Tid för ett lager: 1timme och 15 min.
 
  • Gilla
Autodidak1
  • Laddar…
Interiör av ett renoveringsrum med grå och vit vägg, arbetslampa och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Renoveringsarbete i lokal med ommålade väggar, elinstallationer synliga och byggmaterial utspridda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Har precis köpt en Graco Project Painter Plus från USA. Motsvarar den som heter Project A1 på Hornbach.
Eftersom det är en 115V modell fick jag komplettera med en trafo 230/115 v.

Gracon kostade mig 2100kr ink frakt och svensk moms.
Trafon kostade 740kr ink frakt från England (3 kw så den är lite overkill)
Kompletterade med ett gult CE-don 115V för 115 kr

Totalt under 3000kr vilket är ett bra pris för en liten Graco som sprutar 1l/min med 0.015 munstycke.

Skall prövas inom kort på 140m2 yta med Byggmax Väggfärg 20.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.