Köptes från låsshop.se förra sommaren. Kretskortet är märkt 1.0 (eller vad det nu var exakt, men i alla fall första revisionen) och jag tror att jag sett inlägg här som antyder att det kommit uppdaterade versioner.
 
Chaly
svartöra svartöra skrev:
Den 521:a som jag har svarar ibland inte på knapptryckningar. Det verkar hjälpa att slicka på fingertoppen och trycka igen när det händer.
OK. Sånt som gör mig lite tveksam... Man har ju bråkat med mer än en häll med värdelösa touchkontroller.
Är det något du stört dig på till vardags eller har den ändå generellt fungerat bra? Eller är det var och varannan dag som du får stå och slicka på tassen för att kunna larma av?
 
Tja, det är inte så ofta det händer, men det sänker kvalitetskänslan. Någon gång tror jag det hjälpte att torka fingret (det regnade duktigt ute).

Däremot innan jag kom på att det var fuktigheten, så var det irriterande att inte kunna larma av... det väsnas så... :)
 
svartöra svartöra skrev:
Köptes från låsshop.se förra sommaren. Kretskortet är märkt 1.0 (eller vad det nu var exakt, men i alla fall första revisionen) och jag tror att jag sett inlägg här som antyder att det kommit uppdaterade versioner.
Jag har en K521, jag köpte den för två år sedan men den fungerade väldigt dåligt för att sen bli nästan oanvändbar, reklamerade den och fick en ny som fungerar mycket bättre, otroligt skillnad. Det var tydligen ett vanligt fel då enligt min leverantör. Någon gång ibland får jag trycka om en siffra på koden. Mekaniska knappar är nog alltid bättre men jag tycker utseendet på K50x väger upp det då jag har den väl synlig i hallen.
 
  • Gilla
Chaly
  • Laddar…
Åhh nu blir jag ju osäker på den panelen igen. Kanske är lättare med K421 för Kidzen o avlarma på..
 
På jobbet har vi en K420 och något annat skulle inte funka (iaf om man måste slicka sig på fingrarna innan man larmar). Men enklast måste ju vara nån lösning med enbart tagg, om man nu accepterar den säkerhetsnivån.
 
Chaly
J jimmyboy_666 skrev:
Åhh nu blir jag ju osäker på den panelen igen. Kanske är lättare med K421 för Kidzen o avlarma på..
Ja, samma tveksamhet här. Men K421 ser rätt trist ut... Synd att prisskillnaden mellan K521 och K623 är så stor. Nog för att mekaniska knappar kostar mer än touch - men skillanden borde inte vara så stor. Eller är K623 påväg att fasas ut och därför prissatt mer som reservdel?
 
Chaly Chaly skrev:
Ja, samma tveksamhet här. Men K421 ser rätt trist ut... Synd att prisskillnaden mellan K521 och K623 är så stor. Nog för att mekaniska knappar kostar mer än touch - men skillanden borde inte vara så stor. Eller är K623 påväg att fasas ut och därför prissatt mer som reservdel?
Vad kostar K623 an då? Den ser inte jättekul ut heller tycker jag.
Ja 421 ser ju rätt trist ut helt klart om man ska välja. Mm får försöka komma fram till ett beslut så det blir beställt snart
 
Chaly
J jimmyboy_666 skrev:
Vad kostar K623 an då? Den ser inte jättekul ut heller tycker jag.
Ja 421 ser ju rätt trist ut helt klart om man ska välja. Mm får försöka komma fram till ett beslut så det blir beställt snart
K623:an kostar typ 3200:- och K521:an ca 1500:- på securitywarehouse. Om de hade samma pris så skulle jag nog ta K623 för att slippa touch-interfacet. Men 1700:- kan man göra en del annat skoj för. Får försöka leta rätt på en K521 någonstans och testa lite för att se om jag kommer överens med den.
 
Har köpt en K521 men nte driftsatt den men jag hoppas verkligen inte den strular med touchen. Barnen skall få rätt på det. Men det räcker kanske att larma av med tag eller bör man ha kod och tagg?
 
Har Yale doorman där barnen har tagg och pin. Kan man köra samma tag på K521? Vill minnas att jag läst att yale doorman kör rfid på sina taggar och spc k521 kan väl hantera både EM och Mifare. Hade varit skönt att bara ha en tagg.
 
Vanderbilt skrev:
Dear Customer,

During the summer, Vanderbilt released push notification for IOS. This release has been very successful and we are quickly approaching over 1 million push notifications.

From November 3rd, Vanderbilt will release the update in Google Play Store for the Android SPC Connect application to support push notification. In order to enable this on the Connect server, there will be a minor service interruption during the week of October 29th.

In other developments, we are now offering an SPC support website where you will find manuals, videos, and other information that will help you do more with SPC. Find out more at www.spcsupportinfo.com.

Kind regards,
SPC Connect Team.
.
Känns som att ett ÄNTLIGEN! är på sin plats.
 
  • Gilla
JSNIP
  • Laddar…
RilleRock
N netram skrev:
Känns som att ett ÄNTLIGEN! är på sin plats.
Dock krävs det lite handpåläggning i programmeringen om man inte vill bli överöst med pushnotiser.
Men det går att lösa.
 
Chaly Chaly skrev:
K623:an kostar typ 3200:- och K521:an ca 1500:- på securitywarehouse. Om de hade samma pris så skulle jag nog ta K623 för att slippa touch-interfacet. Men 1700:- kan man göra en del annat skoj för. Får försöka leta rätt på en K521 någonstans och testa lite för att se om jag kommer överens med den.
Mm är ju så. Fysiska knappar är ju alltid bäst känns det ju som men går ju köpa en K421 o sen sätta den i en annan entre om man vill ha den flashigare K521 med.Funkar alla delar från England även om man kompletterar i Sverige eller skiljer det nått? trådlösa larm har väl en tendens att inte funka vad jag förstått.
 
Chaly
J jimmyboy_666 skrev:
Mm är ju så. Fysiska knappar är ju alltid bäst känns det ju som men går ju köpa en K421 o sen sätta den i en annan entre om man vill ha den flashigare K521 med.Funkar alla delar från England även om man kompletterar i Sverige eller skiljer det nått? trådlösa larm har väl en tendens att inte funka vad jag förstått.
Enligt min research så ska det inte vara några problem alls att köpa SPC-prylar från England. Svenska ska finnas att välja som språk, så man behöver inte ens flasha ny firmware.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.