mexitegel mexitegel skrev:
Idag inte mycket, jag får ingen anledning att skriva här på ett tag efter att jag kom på min fru med att vara otrogen i helgen. Frugan köpte från IKEA istället för att jag skulle bygga en platsbyggd bokhylla till yngste sonen. Uppenbarligen är Ingvar Kamprad mer tilldragande än jag. Tiden läker alla sår sägs det. jag hoppas det är sant :)
Styrkekramar mexi!

Om frun bedragit dig är det inte mer än rätt att du gör detsamma, vad för blått verktyg står på tur?! Kan en 12v hyvel eller kantfräs lindra smärtan?
Eller är sveket så stort att det kommer krävas en grön GLL 3-80??
;)
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter och 1 till
  • Laddar…
Sådär, nu ser det bra ut igen
Renoverat träfönsterkarm mot tegelmur i solsken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Då är det bara att prata ut tillsammans då så ni slipper smälla i dörren igen?
 
useless useless skrev:
Då är det bara att prata ut tillsammans då så ni slipper smälla i dörren igen?
Jag tror mer på en kombination av att hålla en kurs för barnen och deras kompisar i hur man stänger dörrar, rikta gångjärnen så dörren stänger lättare och att jag sover mer så barnens högst naturliga trots inte leder till omogna reaktioner från mig...
 
  • Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
DAGENS TIPS: ;)

Köpte små batteridrivna ledlampor för typ 5 kr/st på Jula ( + batterier) som jag strategiskt tänkt placera ut..

.. vid våra elcentraler först o främst!

Smidigt att trycka till på glaset och få en lampa som lyser när strömmen inte funkar och man undrar om proppen/jfb löst ut.. (y)

Batteridrivna LED-lampor i förpackningar och ett set batterier på ett mörkt bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Batteridriven ledlampa monterad ovanför säkringarna i ett elskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Batteridriven LED-lampa tänd ovanför en elcentral, praktisk vid strömavbrott.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska sätta en i skåpet på toaletten oxå.. så man kan öppna skåpet och tända ifall det behövs.. (strömavbrott).. och som inte syns annars!

De fäster med en liten klisterlapp :)

:)
 
  • Gilla
Valkyr och 6 till
  • Laddar…
Stängt poolen tillslut ...
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Stängt poolen tillslut ...
Betyder det officiellt att hösten är här? :oops:
 
Snigla Snigla skrev:
Betyder det officiellt att hösten är här? :oops:
Nä, bara att vi är badkrukor ...
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Stängt poolen tillslut ...
Jag visste jag hade nåt kvar och göra..
(y)
 
  • Gilla
Skooda och 1 till
  • Laddar…
S
Installationshål för kamin synligt på vägg intill en mörk TV och ett vitt hyllsystem med diverse föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Håltagning i vägg för kamininstallation med synlig murstock bakom TV-apparaten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Påbörjat kamininstallation genom smyghåltagning. Murstocken är där bakom tvn...
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Idag var en dålig dag. Först skulle jag dra nya trådar till en trappkoppling till lampan i hallen uppe. Dessvärre var jag en idiot som drog ur trådarna tidigare utan att dra nya samtidigt, tänkte att det var en så kort sträcka att det inte borde vara några problem...men det var det. Fick in dragtråden så det kanske var en meter kvar, sedan var det tokstopp, från båda hållen.

Gav upp efter en timme och kopplade en annan trappkoppling i klädkammaren istället (två ingångar med var sin knapp). Det gick bättre.

Men sedan var jag tvungen att koppla in taklampan i sovrummet också och när jag skulle skruva tillbaka plafonden såg jag att jag lyckats spräcka den. Bäst jag går och lägger mig innan jag misslyckas med något mer.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Styrkekramar mexi!

Om frun bedragit dig är det inte mer än rätt att du gör detsamma, vad för blått verktyg står på tur?! Kan en 12v hyvel eller kantfräs lindra smärtan?
Eller är sveket så stort att det kommer krävas en grön GLL 3-80??
;)
Skadeglädje är den enda sanna glädjen :D. I morse fick frugan krypa till korset, det visade sig nämligen att oäktingen från IKEA var en hel centimeter för bred för att passa :crysmile:. Förhandlingsläget är därför väldigt gynnsamt just nu, dock fick jag det riktigt onda ögat när jag menade på att det vid närmare eftertanke nog behövs en egen snickeriverkstad för att kunna göra bokhyllan. Jag tolkade det mest som att jag har övertaget nu :D :D.

Oavsett så lär det ju behövas en 3-80 för att kunna sätta upp hyllan rakt tänker jag :).
 
  • Gilla
Valkyr och 6 till
  • Laddar…
Varit på Byggmax och laddat upp för söndagsjobbet med mera Fermacell skivor. Imorgon blir det renovering av själen på golfbanan.

Stapel av Fermacell gipsskivor ovanpå en verktygsback i ett rörigt garage med renoveringsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete med isolering och elinstallationer i en vägg, Fermacell-skivor redo att monteras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Skadeglädje är den enda sanna glädjen :D. I morse fick frugan krypa till korset, det visade sig nämligen att oäktingen från IKEA var en hel centimeter för bred för att passa :crysmile:. Förhandlingsläget är därför väldigt gynnsamt just nu, dock fick jag det riktigt onda ögat när jag menade på att det vid närmare eftertanke nog behövs en egen snickeriverkstad för att kunna göra bokhyllan. Jag tolkade det mest som att jag har övertaget nu :D :D.

Oavsett så lär det ju behövas en 3-80 för att kunna sätta upp hyllan rakt tänker jag :).
Glöm inte att den även finns att köpa i L-BOXX ;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Varit på Byggmax och laddat upp för söndagsjobbet med mera Fermacell skivor. Imorgon blir det renovering av själen på golfbanan.

[bild]

[bild]
Ge mig tips på projektor!! :)
4,6x5,9m, tänkt sittavstånd nånstans runt 4m
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.