Hur går vi vidare. Hantverkare har satt in dubbel glasad altandörr. När det regnar blir det blött på golvet i båda hörnen, vid dörrarna på insidan. Hantv.har varit och kollat och ser inget fel som dom ska ha gjort. Hur och vart kan vattnet komma ifrån? Kan det komma uppifrån-över karmen och rinna ner efter sidorna så det blir blött på golv karmen? Och är det något vi kan kräva att hantverkarna ska ordna?
 
Eftersom det säkerligen inte kom in vatten innan ni satte in altandörr, skall givetvis hantverkaren fixa det. Något är fel och håll inne pengarna tills det är fixat!
 
thomas33 thomas33 skrev:
Eftersom det säkerligen inte kom in vatten innan ni satte in altandörr, skall givetvis hantverkaren fixa det. Något är fel och håll inne pengarna tills det är fixat!
Har redan betalat. Dom har varit o öppnat från utsidan och silikonat överallt ?! Och säger att dom inte vet vart det kommer ifrån och att dom har gjort allt man ska på sättet man ska göra det på. Nu funderar jag på att riva inifrån ( vi ska ändå renovera ) för att se om det syns vart vattnet kommer ifrån? Men tycker ändå att det är deras jobb att se till så det inte kommer in vatten. Eftersom det uppkom efter att dom var klar med jobbet
thomas33 thomas33 skrev:
Eftersom det säkerligen inte kom in vatten innan ni satte in altandörr, skall givetvis hantverkaren fixa det. Något är fel och håll inne pengarna tills det är fixat!
 
Renoveringsdetalj av en ofullständig golvsockel och dörrkarm med synligt isoleringsmaterial och träunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
U Ulrika Henriksson skrev:
Har redan betalat.
Ett STORT problem som gör hantverkarna mindre benägna att fixa ditt problem. Hota med ARN om de inte kommer och fixar problemet.
Enbart skitsnack att de gjort allt de kan för att få det tätt- Troligen behöver de ta bort karmen och göra om arbetet från början, men eftersom det tar tid, vill de få er att tro det inte går att göra något.
 
thomas33 thomas33 skrev:
Ett STORT problem som gör hantverkarna mindre benägna att fixa ditt problem. Hota med ARN om de inte kommer och fixar problemet.
Enbart skitsnack att de gjort allt de kan för att få det tätt- Troligen behöver de ta bort karmen och göra om arbetet från början, men eftersom det tar tid, vill de få er att tro det inte går att göra något.
Du skriver det jag tänker Det är för stort problem, antagligen ska dörren bort. Gör on -gör rätt. Och det vill dom inte. Vi kan ju inte renovera innan vi kommit till rätta med problemet!
 
För kort/felmonterat överbleck?
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
GoForIt GoForIt skrev:
För kort/felmonterat överbleck?
GoForIt GoForIt skrev:
För kort/felmonterat överbleck?
GoForIt GoForIt skrev:
För kort/felmonterat överbleck?
 
Är det allt som finns? Sitter dörren helt oskyddad för övrigt?
Det kändes klent i min smak..
 
U Ulrika Henriksson skrev:
Gör on -gör rätt. Och det vill dom inte.
Vill inte?
Då får ni förklara för dem att om de inte är kapabla att göra så det blir tätt, får ni anlita någon mer kunnig på deras bekostnad.
Ge er inte och visa att ni kommer inte att göra det innan hantverkarna fixat problemet de ställt till med.
 
  • Gilla
Ulrika Henriksson
  • Laddar…
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack ska göra det!
 
Tror något är fel med tröskelblecket ser ut att sitta för högt. Finns det inte drev under tröskeln ? Ser ut som dörren står direkt på regeln.
 
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
GoForIt GoForIt skrev:
Är det allt som finns? Sitter dörren helt oskyddad för övrigt?
Det kändes klent i min smak..
Har lagt ut en bild på hela dörren.
R RoBo skrev:
Tror något är fel med tröskelblecket ser ut att sitta för högt. Finns det inte drev under tröskeln ? Ser ut som dörren står direkt på regeln.
R RoBo skrev:
Tror något är fel med tröskelblecket ser ut att sitta för högt. Finns det inte drev under tröskeln ? Ser ut som dörren står direkt på regeln.
R RoBo skrev:
Tror något är fel med tröskelblecket ser ut att sitta för högt. Finns det inte drev under tröskeln ? Ser ut som dörren står direkt på regeln.
 
Jag installerade min altandörr själv i somras. Då stoppade jag överblecksplåten innanför bottenbrädorna...
Kan det vara så att det rinner in vatten på baksidan av bottenbrädorna och rinnar av mot tröskeln till dörren? Finns det någon plåt högre upp på fasaden som sitter innanför bottenbrädorna?
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Med tanke på var fukten visar sig tror jag du skall söka orsaken i ovankant av dörren eller högre upp. Har du en bild som visar hur det ser ut högre upp.
 
  • Gilla
Ulrika Henriksson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.