MarkusTe MarkusTe skrev:
Vart hitta du startkitt extra? Villken sida beställde du ifrån?
Velade mellan den polska sidan som länkades förut och dessa,
http://sakerhetsbyggarna.se/ajax security system.html
Lite billigare fråmn Polen, men dom här ligger faktiskt ganska nära så med tanke på garantier och eventuell hjälp valde jag de lokala
 
  • Gilla
D_a_g_g
  • Laddar…
Någon som vet om det går att lägga till telefonnummer i appen som får sms och telefonsamtal, så man slipper lägga till en ny användare?
Hade varit smidigt att lägga till grannens mobilnummer så han får ett SMS / telefonsamtal om larmet går när man är borta på semester och sen plocka bort det när man är hemma igen.
 
J
Tror inte det går då du styr vilka som ska få notifieringar och hur på användarnivå, men är det inte bara att skapa en användare med de behörigheter, notiser och kommunikations inställningar som han ska ha och sedan radera/inaktivera användaren efter semestern?
 
Precis som Jambalya skriver. Låt grannen ligga kvar som användare, men bocka av alla notiser/rättigheter när de inte behövs längre. Då är det bara att aktivera igen så fort det behövs.

Annars kan ju grannen fortfarande få notiser vid larm, men bara kunna larma på/av (aktivera/inaktivera) när ni är borta och grannen ska mata guldfisken.

Tycker nog att det blir enklare som det är och så aktiverar man bara det som ska gälla för stunden.
 
  • Gilla
Jambalaya
  • Laddar…
Vi får hem Verisure på hembesök imorgon, några fördelar / nackdelar mot verisure på komponenter/funktioner? Gissar det oavsett kan vara bra med ett hembesök för att se vad en proffsinstallatör anser vara "tillräckligt"
 
RilleRock
S sweFredrik skrev:
Vi får hem Verisure på hembesök imorgon, några fördelar / nackdelar mot verisure på komponenter/funktioner? Gissar det oavsett kan vara bra med ett hembesök för att se vad en proffsinstallatör anser vara "tillräckligt"
De som gör hembesök är enbart försäljare.
Varken mer eller mindre som fått några dagars introduktionskurs på larmföretagets egen "academy" och många av installatörerna är inte mycket bättre.
Utan de kan skruva upp färdigprogrammerade larm.
Ofta tycker de att det räcker med 1st mk på entrédörr och 1 IR allt för att sälja när kunden tycker det blir dyrt.
De flesta försäkringsbolag vill man i största mån följer larmklass 1 dvs minst 2st IR även för en villa utan krav på larmklass.
 
  • Gilla
Härryda2015 och 2 till
  • Laddar…
...och dyrt blir det i längden

300-400:-/mån blir snabbt en jäkla massa pengar. Visst du får larmcentral, men det motsvarar kanske 70-100:-/mån om man kollar vad larmcentraler tar för privatkunder.
Sen kommer dom köra hårt på säljsnacket om fria utryckningar. Problemet är bara att de flesta kunder nästan aldrig behöver få någon utryckning. Man kanske kan se det som en typ av försäkring, men det är en dyr sådan.

Bara räkna vad deras paket kostar på tex 5år eller 10år. För de pengarna kan man oftast få ett riktigt avancerat larmsystem.
 
  • Gilla
romerome och 4 till
  • Laddar…
A
Fick svar från Ajax att möjligheten att skicka med bilder till en larmcentral, kommer i en av dom nästkommande uppdateringarna.
 
  • Gilla
MarkusTe och 1 till
  • Laddar…
Idag beställde jag :) ser fram emot att installera och testa funktionerna. Inomhus sirenen var dock restad till den 2017-10-25 så det drljer några dagar innan paketet kommer.
 
  • IMG_1923.PNG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
daneriks daneriks skrev:
Beställde
Ajax start-kit Extra 6.895:-
Hub, 1 st KeyPad, 2st DoorProtect, 2st MotionProtect,
1 st FireProtect, 1 st HomeSiren, 1 st SpaceControl
+ 1 FireProtect för 895:-

Så 7790kr totalt

Så det blev inte så billigt i alla fall, men tror det lönar sig i längden mot hyrlarmet.
Har inget till övervåningen utom 1 brand så det får jag köpa till senare då tydligen en ny tvättmaskin ska ha prioritet :D
Har 1 balkongdörr o gamla fönster till balkongen så det känns inte så säkert. Finns i alla fall lås på både balkongdörr och fönster även om dom är gamla

Ser ut som en bra setup! :) Jo så är det som husägare, tvättmaskin är inte dumt att ha en fungerande :-D Samma hos oss, gamla fönster och gamal balkongdörr men det är lås på iaf.

Vill tacka för tipset angående säkerhetsbyggarna.se dom va bra mycket billigare än dom andra sidor jag kollat på.
 
Min siren kommer också då 25e. Fast jag ska hämta dom andra sakerna hos dom imorgon.
Både snabbare och billigare då de ligger på vägen hem från jobbet
Får se hur enkelt det är att starta upp.

Min största oror just nu är att sector larmet är igång fortfarande. Vad jag läst och förstår går det larm om man försöker ta ner sakerna
Jag har inte skrivit på något avtal och enligt förra ägaren ska det vara avslutat. Får se till att ha kaffe klart om det dyker upp någon vakt :D
 
Är det någon som kan visa hur larmdekaler från alarmshoppen.se ser ut?
 
RilleRock
daneriks daneriks skrev:
Min siren kommer också då 25e. Fast jag ska hämta dom andra sakerna hos dom imorgon.
Både snabbare och billigare då de ligger på vägen hem från jobbet
Får se hur enkelt det är att starta upp.

Min största oror just nu är att sector larmet är igång fortfarande. Vad jag läst och förstår går det larm om man försöker ta ner sakerna
Jag har inte skrivit på något avtal och enligt förra ägaren ska det vara avslutat. Får se till att ha kaffe klart om det dyker upp någon vakt :D
De kommer definitivt inte att skicka någon på sabotagelarm så börja med att öppna centralapparaten, koppla bort nätspänningen och sedan batteriet.
Sen kan du pula i lugn och ro.
 
  • Gilla
daneriks
  • Laddar…
RilleRock RilleRock skrev:
De kommer definitivt inte att skicka någon på sabotagelarm så börja med att öppna centralapparaten, koppla bort nätspänningen och sedan batteriet.
Sen kan du pula i lugn och ro.
Tack för tipset (y)
Så ta ner och döda huvudenheten först och sen ta ner resten alltså

I kväll blir det ut me sector in me ajax :D
 
  • Gilla
Jambalaya och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.