:) Schysst koja "Kalle". tack för mejlet, men vems var det där gula huset?. Riktigt snyggt faktiskt (det röda alltså) får en känsla av att det ligger lite avskilt oxå, så man kan knalla naken till brevlådan utan att skrämma slag på grannaran hi hi. Hm en gång i tiden tyckte jag det verkade rätt knäppt att knäppa kort spik för spik å lägga ut på nätet så att alla kan se. Vem bryr sej om deras spik typ, men nu e man nästan beroende av allas spikar. Jag ska nog göra en hemsida jag med...
 
Aha..ja, det gula huset är det gamla fritidshuset som stod här innan...
Visst ligger det lite avskilt, inga andra hus syns trots att de ligger ganska nära. Fördelen med att bygga på ett berg :)
 
Här kommer lite nya bilder till alla husbyggarjunkies.

Fler bilder finns på hemsidan.

2002-11-09-1.jpg

2002-11-09-8.jpg
 
Det är otroligt!
Du sa att huset skulle komma i torsdags och nu är det redan där!

Även om man vet och har sett tidigare, att idag bygger man mycket fortare med färdiga väggar, blir man förvånad varje gång man ser det.

Hoppas att vår bygge går så smärtfritt som ditt verkar vara.
 
Gf? När ska ni flytta in?, ska ni göra någonting själva??
 
Tittade på bilderna på Ballingslöv köket. Är det Meny ni ska ha?
Vi valde också Ballingslöv.
 
cattis skrev:
Gf?  När ska ni flytta in?, ska ni göra någonting själva??
Huset ska vara klart för slutbesiktning vecka 8. Går allt som det ska så flyttar vi in i början av Mars.

När vi flyttar in så kommer bara bottenvåningen vara klar. Övervåningen kommer att vara isolerad, ha värmen installerad, elen installerad, förberett för VA och några av innerväggarna uppreglade. Tanken är att vi ska sätta igång med att inreda övervåningen själva så fort vi flyttat in.
För övrigt ska vi måla utsidan själva och någon gång i framtiden bygga garaget.

Hade jag fått bestämma så hade jag gjort rubbet själv. Byggt ett lösvirkeshus alltså. Som tur är har jag en förståndig hustru som insåg att det skulle ta väldigt lång tid innan hon fick sitt hus samt att det skulle bli många kvällar och helger utan mig (hon är inte fullt lika intresserad av att snickra som jag är). Husbygge har nog spräckt mer än ett äktenskap...
Därför valde vi att bygga ett hus som är beboeligt när det är dags att flytta in. Som kompromiss får jag fixa övervåningen och bygga garaget.
 
;D Aha Fler fruar än jag som är förståndiga. Sambon sa faktiskt häromdan att det var tur att vi inte byggde lösvirke... hi hi den kvinnliga "vad var det jag sa-känslan" är alltid lika skön
 
Du kan gott ta åt dig cattis. :)
Jag är väldigt tacksam åt att min fru stoppade mig.
 
Jag måste vara fullkomligt oförståndig då ;D
I vårt fall är det nämligen jag som pushar på att vi ska göra så mycket som möjligt själva! Vi lejer bort bygget av stommen (lösvirke), sen ska vi göra det mesta invändigt själva. Det ska bli hur kul som helst!! Vi har dock inga barn och det underlättar väl situationen lite...
 
marge skrev:
Jag måste vara fullkomligt oförståndig då  ;D
Inte alls. Det är bara lite olika förutsättningar. Hos oss är det bara EN som har intresset och är händig. I ert fall är det kanske två.
 
En liten fråga bara ..Var fick ni tag på dessa tredimitionela bilderna på ert kök??Hos Ballingslöv eller?
Följer med spänning hur ert hus byggs!!

Lycka till!!
M :surprised:
 
De tredimentionella bilderna kommer från Ballingslöv. Tydligen gör de så när man beställer kök från dem. Ganska bra hjälp för att se hur köket kommer att se ut.
 
Lite nya bilder.

Taket är på och det är tätt uppåt. Det har kommit upp plast i alla taken utom allrummet/hallen. Under yttertaket är det uppsatt luftspalter. Det börja bli så pass tätt att det är lönt att sätta in en värmefläkt och värma och torka ut huset.

20021114-2.jpg

20021114-3.jpg
 
Ikea har ett bra köksprogram där du kan bygga ditt eget kök o även se det i 3D.samtidigt får du priset på
köket du byggt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.