Appendix Appendix skrev:
Så upprörande.... :D
Med tanke på alla hiskeliga varianter av röda hus med vita knutar stödjer jag ert färgval. Finns snygga grå nyanser.
Dessutom i Täby... jag kan förstå om Falun skulle få för sig att vilja behålla faluröda hus i byggden.
Här heter det om man ser kyrkan, så ska huset vara falurött, med vita knutar, och rött tak!!
Sug på den... o då bor jag 2 mil från Falun. :)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
TeroM kanske bor i kedjehusområdet Ella gård, ett sånt där ställe som arkitekter från hela världen brukar åka till och studera. Där är det väl bara 2-3 kulörer som gäller, om kommunen får bestämma...
 
När jag kokade gröten imorse slängde jag ett öga utåt vägen och såg att klipparen fastnat på en regel som funkar som avgränsning mot poolen.

Nu när jag skulle klä mig och göra mig klar för dagens äventyr tittar jag ut åt andra hållet..
Utsikt från ett fönster över en altan med grill och en gräsmatta med ett träd där en gräsklippare har fastnat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sån dag idag bevisligen :crysmile:
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Luftvärmare monterad på vägg i garage med öppen dörr med utsikt utomhus, relaterad till inkoppling av kulvert.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Börjat med inkopplingen av kulverten som jag grävde ner för ett tag sedan.
 
simpa81 simpa81 skrev:
Falstång, tror jag. Fritt ur minnet.

Köpte en på biltema som duger åt mig.
Perfa, språkbarriären genombruten. Inhandlas omgående!
 
Längder av röd panel lastade på en släpvagn i ett byggvaruhus, redo för transport till byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det ska tydligen spikas panel där vi hade burspråket i helgen. Hedins i grannbyn hade 3, 4,2 och 5,4m på hyllan, då vägglivet är knappa 3m var det värt en resa till Falun. :cool:
 
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Det ska tydligen spikas panel där vi hade burspråket i helgen. Hedins i grannbyn hade 3, 4,2 och 5,4m på hyllan, då vägglivet är knappa 3m var det värt en resa till Falun. :cool:
Färdigmålat tillochmed ser det ut som? Klart, ni har ju inte så många alternativ på färgen ...
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Färdigmålat tillochmed ser det ut som? Klart, ni har ju inte så många alternativ på färgen ...
4:- /m extra tror jag att jag betalar för grundat.
Välinvesterade slantar! (y)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Färdigmålat tillochmed ser det ut som? Klart, ni har ju inte så många alternativ på färgen ...
Visar vi upp knätofsarna i kassan får vi rabatt ;)
 
  • Gilla
jockeping och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Här heter det om man ser kyrkan, så ska huset vara falurött, med vita knutar, och rött tak!!
Sug på den... o då bor jag 2 mil från Falun. :)
En Sån vänlig själv som jag är så skulle jag ju vilja ha helt andra färger än det bara för att. :D
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
En Sån vänlig själv som jag är så skulle jag ju vilja ha helt andra färger än det bara för att. :D
Förstår dig! :)

Men har men byggnadsnämnd där det kan låta så här:
"-Har ni flygit helikopter över Övre Tjärna nån gång??
-Öh... nä....?
-Just det, det ser inte klokt ut med alla färger på taken...."

Då ett par bekanta ville annan takfärg än den i området föreskrivna.. :)
Men visst, i det stora hela tycker jag dom gör ett bra jobb, Torsång är väl lite av en kulturbygd med mycket vatten, så det blir lite extra omständigt iom detta. :)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Förstår dig! :)

Men har men byggnadsnämnd där det kan låta så här:
"-Har ni flygit helikopter över Övre Tjärna nån gång??
-Öh... nä....?
-Just det, det ser inte klokt ut med alla färger på taken...."

Då ett par bekanta ville annan takfärg än den i området föreskrivna.. :)
Men visst, i det stora hela tycker jag dom gör ett bra jobb, Torsång är väl lite av en kulturbygd med mycket vatten, så det blir lite extra omständigt iom detta. :)
"Jasså ni är så positiva till Helikoptrar. Då kan jag med andra ord få bygglov för min helikopterplatta på tomten"
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Överlevde min mancold, så orkar äntligen ta tag i resten av membranet.
Rörmokaren kommer imorgon och installerar sisternen.
 
  • Vägg med påbörjat membranarbete och verktyg samt installationsmaterial på golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Jag har fräschat upp mitt pannrum och installerat en avfuktare i krypgrunden. Renoverat pannrum med synliga kopparrör, elcentral och flera säkerhetsventiler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Nyinstallerad vit pannanhet i ett pannrum med rörledningar och en avfuktare på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
InsidersUnited och 1 till
  • Laddar…
Small step for man...
Sista gipsbiten på plats i källarrummet! :beer:
Renoverat källarrum med nylagt gipstak och golvspån, täckt möbel, fönster och arbetstrappa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Även sista biten golvspån på plats.
Får se hur öppningen kläs in, lutar åt målad mdf nu.
 
  • Gilla
Jckssn och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.