Stefan N Stefan N skrev:
Bilden vriden? Hur tänkte du då?
Jag tänkte inte, men andra i tråden var skeptiska till om bilden var på riktigt, och föreslog att den var vriden.
Jag skojade bara till det lite
 
Ok, då missförstod jag bara för jag tyckte den va ganska solklar med stegen och fönstren där. Sen vet vi ju inte om det kanske är nån specialtäckning som kräver detta montage heller.
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Kanske inte klassas som byggblooper, men tillräckligt nära:

Jag skulle polera bilen härom dagen och hade en sådan dag när hjärnan inte riktigt hänger med. Min polermaskin som inte använts på något år visade sig fungera som en norsk blinkers. (Ni vet, "fungerer - fungerer icke - fungerer - fungerer icke".) Jag körde ett tag, men den blev sämre och sämre, tydligen brott på sladden då det verkade hänga ihop med hur sladden låg, förmodligen precis där sladden går in i maskinen. Ok, lika bra att fixa till det då! Jag lade maskinen på arbetsbänken, men tog en matpaus innan jag fortsatte.

Nåväl, mätt och belåten går jag ut och fortsätter, ingen lämplig sladd hemma, så jag satsar på att korta den befintliga (som redan är i kortaste laget) tills vidare. Dit med avbitaren...POFF. Hmm...sladden satt visst kvar i uttaget! Tur att ingen såg, i med ny säkring.

Jag öppnade maskinen och fick dit sladden. Kabeln satt fast med vinklade kabelskor, jag hade inga sådana och vanliga fick inte plats. Nåväl, har jag bestämt att bilen ska poleras idag så ska den minsann det. Så jag löder dit fanskapet istället även om det blir besvärligare att byta till en längre sladd sedan. Nu ska här poleras! I med sladden och slå på maskinen...stendöd!

Så jag testade att böja sladden hit och dit samtidigt som maskinen startade och stoppade lite sporadiskt. Hmm, verkar inte bättre än att problemet var i andra änden, vid stickproppen. Så jag kapade av en bit och letar rätt på en ny stickpropp. (Stickproppen har en liten gummihylsa där kabeln går in i proppen. Jag tänkte att jag minsann inte ska glömma att trä på den innan jag skruvar fast ledarna. Det gjorde jag inte heller, fast jag vände den åt fel håll. Skit samma, det är ändå en tillfällig lösning!)

Poleringsdags! Sladd i! Ström på! Inget händer...

Så jag satsade en tredje gång på att att lokalisera brottet. Verkade fortfarande vara nära stickproppen, jag var nog bara lite snål när jag kapade. Nu jäklar, jag kapade av tre dm på den redan korta sladden. (Såg till att vända gummihylsan rätt...insåg sedan att den inte går att montera i stickproppen efter att dragavlastningen dragits åt. Skit samma, jobbigt att lossa, tillfällig lösning som sagt.)

Ok, nu ska det poleras! Sladd! Ström! Noll reaktion.

What the f... Det kan väl ändå inte vara...? Plockar fram en ny skarvsladd istället för min gamla trotjänare som jag strax innan använt till en annan maskin. Jodå! Inget fel på polermaskinen minsann, det var skarvsladden som var trasig...

Nu är bilen polerad och fin. Polermaskinen med sin korta provisoriska sladd är undanstoppad i sitt skåp. Kanske byter jag sladd nästa år.
 
  • Gilla
Turbo_Tail och 30 till
  • Laddar…
Dom mätte nog med en talmeter.....
 
  • Gilla
ghoti och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
Gäller att ha bra tryck i högerfoten om man ska över där
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Gäller att ha bra tryck i högerfoten om man ska över där
Det är en GC-bro, så du får nog trampa med BÅDA fötterna för att få tillräcklig fart...
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
richardtenggren
B b8q skrev:
Det är en GC-bro, så du får nog trampa med BÅDA fötterna för att få tillräcklig fart...
Jaha, inte lika svårt då, i så fall gäller det ju bara att trampa och trycka i från
 
Man får träna på bunny hop tekniken för att ta sig över.
 
Baaahhh...en plyfaskiva bara så...
 
ricebridge ricebridge skrev:
...och det blir värre... firmans kommentarer om bilarna är bara för mycket:
[länk]
Oläsbar artikel, verkar vara skrivet på skånska......;):crysmile:
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
SC Aero SC Aero skrev:
Oläsbar artikel, verkar vara skrivet på skånska......;):crysmile:
18160393_1755357594776302_3580170736628662272_n.jpg
 
  • Gilla
Raptor50 och 9 till
  • Laddar…
Lampan monterad och klar!

Nyinstallerad taklampa, tänd, som lyser i ett rum med öppen garderobsdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fullutdragslådor i garderoben är bara onödigt lyx ändå...
 
  • Gilla
terthale och 16 till
  • Laddar…
MaxPax skrev:
[media]

+

[media]

=

[media]

:|
:(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.