Svar: 2. DiskStation Manager

Vid en uppdatering Råkade jag radera hustruns mobil där några av våra bröllopsbilder blev ett minne blott, har inte förlåtit mig själv sedan jag dem slarvade bort!!
Hon blev givetvis arg & besviken & jag förstod att saker & ting kan hända med dem, men med Synology har jag i alla fall både hängslen & livrem. Så snälla låt det inte hända igen att vi tappar några bilder som betyder så mycket!!
 
2. Diskstation Manager.

Ett fluffigt moln man kan styra över hemma skulle vara en säker lösning där Synology är en veritabel leverantör av dessa säkra hemmamoln där var och en kan lagra sina minnen och kunna titta på de oändligt många gånger.
 
2: DiskStation Manager

En NAS för lagring, backup och övervakning av mitt hus,
om tjuvar eller diskar ställer till med sattyg eller bus.
 
DiskStation Manager

Vi behöver en Synology NAS av två anledningar! För det första saknar vi backup-möjligheter hos oss, vilket gör mig rädd för att vi en regnig dag saknar många bilder och annat som påminner oss om fins stunder i livet. För det andra är jag nybliven PLEX-fantast. Alla bilder, all musik och all film vi har i hemmet kommer vi åt via PLEX, men min trötta dator börjar få det kämpigt.

Jag är övertygad om att en DS216J skulle lösa dessa två problem i en smäll!
 
W
Svar: 2 diskstation manager.

Har 2 små barn som jag tar många bilder på men som jag får lägga in i en extern hårddisk efter ett tag, vilket innebär att jag måste koppla in den i laptopen, föra över bilder å sen koppla bort den. Dessutom kan inte mina barn titta på bilderna hur som helst, vilket de tycker om att göra då och då. Så jaa.. ha en NAS skulle göra det både roligare och smidigare.
 
Svar 2: Diskstation Manager

Jag skulle använda den till att koppla in en utvändig trådlös IP-kamera och övervaka hararnas nattliga verksamhet via den inbyggda applikationen Surveillance Station. Kanske avslöjar jag the Were-Rabbit!
 
Svar: 2 Diskstation manager

Skulle vilja motivera mig genom att berätta att vår bärbara dator idag står i en skåp i tvättstugan men en extern hdd kopplad till sig och genom väggen kopplad till tv’n för att på så sätt kunna se alla bilder osv på datorn.

Dags att släppa datorn fri med denna hårddisk och använda tvättstugan till det den var tänkt för.
 
D
Rätt svar 2.
Datorn krasade för några veckor sedan så försvann en del filer. Har även nästan fullt med mobilens moln tjänst. Hade varit praktiskt om man vann denna så man kan ha säker extra lagring praktiskt och utan att oroa sig:)
 
Svar: 2. DiskStation Manager

Motivering:
En jobbig hårddisk krasch blev strax ännu värre då en jobbarkompis som hastigt lämnade oss och hennes barn kommer och frågar om jag har något kort jag tog på henne i studion som de kunde ha på kistan? lider ännu av svaret jag var tvungen att ge dem att allt jag hade försvann i en krasch. och nu sitter man med en laptop med hdd på 250gb så är lite rörigt med usb minnen och så vidare. vore skönt att en gång för alla lägga upp allt på ett ställe och kunna rensa upp i röran.
 
Rätt svar: 2. DiskStation Manager
Motivering: Med alla ekonomiska lösningar man tvingas brottas med för att vara något uppdaterad i dagens teknik så vore detta något jag skulle kunna ställe upp i mitt skyltfönster! Jag samlar pengar för att köpa någon mesigare variant av denna i nuläget men vart fruktansvärt sugen efter att ha läst mer om den här häftiga produkten!
 
Hej,
rätt svar är 2. DiskStation Manager

Vi har alla hjälpts åt att ändra vårt sätt att fotografera. Köpt nya moderna kameror och telefoner, fotografera digitalt. Vi har ej längre fotoalbum, som man kan plocka fram och sitta och bläddra i tillsammans.
Nu är det dags att organisera den digitala bildbanken på ett snyggt sätt och med denna trådlösa lagringsenheten kan det bli en barnlek. Håller tummarna!
Hälsningar Pär
 
Svar: 2. DiskStation Manager

Sist jag kollade hade vi över 20 000 bilder och en hel del filmer sedan första barnet föddes. Nu två syskon till och 10 år senare så har vi fortfarande inget lätt sätt att faktiskt kunna titta på dem. En sån grunka skulle vi ju kunna koppla till TV:n och få kvalitets-TV istället!
 
Svar: 2. DiskStation Manager
Motivering: Jag börjar bli mer och mer nervös över min gamla dator som står och åldras med alla mina gamla bilder och filmer i sitt fragila minne. En NAS skulle innebära att jag kan sova gott om natten och min trogna dator kan få slappna av lite igen. :)
 
Svar: 2. DiskStation Manager , DSM som en del förkortar det.

Är nörd nog att ha egnenplockad server igång, men vore kul att ha en så liten smidig enhet som denna, utan att behöva köpa in ännu mer.

och så enkel som DSM är, kanske jag kan få min 8 åring att lära sig sköta den
 
Svarsalternativ nr 2
DiskStation Manager

Jag och min sambo har sedan länge gått och sneglat på Synologys NAS-enheter, men vi har inte tyckt att vi har råd. Nu håller båda våra datorer på att klappa ihop, och vi vill om möjligt kunna rädda åtminstone våra bilder medan vi fortfarande kan. Vi har ofta släkt och vänner över och det vore super att kunna visa bilder i framtiden då de flesta av dem är digitala och vid en krasch är risken att de går förlorade för alltid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.