2. DiskStation Manager.

Hej, Vi är en ny familj med två vuxna och ett barn. Vi håller som bäst på att skapa oss nya gemensamma minnen. Det är en lycklig tid! En del fina foton har vi på kanvas men det går ju bara med ett fåtal. Som vår nystart i livet nystartar vi också gärna med ett nytt lagringsmedia. Verkligen ett mycket fint och otroligt generöst tävlingspris.
 
Svar på frågan: 2.DiskStation Manager

Tänk att ha ett eget moln där allt bara finns. Inget letande efter bilder i 3 telefoner, två surfplattor, två bärbara datorer och en stationär. Om det ändå vore så, men vad är väl en bal på slottet....
 
2. DiskStation Manager
Som IT-konsult är det viktigt för mig att alltid ha tillgång till mina filer vart jag än är, då är molnet den optimala lösningen. Hittills har jag använt mig av Google Drive, men ifall jag får tillgång till ett privat moln så kommer jag då sätta up det så jag har tillgång till det även online (med säker anslutning och autentisering självklart).
 
Rätt svar är 2
Alla mina bilder ligger utspridda på diverse molntjänster. Inte direkt billigt men vad gör man när det tar rätt mycket plats att lagra i full upplösning. Med två 8 TB diskar uppsatta med spegling så skulle jag kunna ta hem mina bilder och spara pengar och ha säkerhet om en disk fallerar. Sedan finns det mycket annat bra man kan göra med en Synology NAS också. Backa upp telefoner med mera. Den här produkten har fått bra renome i tester jag läst. Kul att ni lottar ut bra saker.
 
Svar: 2 DiskStation Manager

Med två personer i hushållet som älskar att fotografera och filma blir datorerna snart fulla och trötta. En bra hårddisk som vi kan spara ner allt på utan massa sladdar till våra laptops vore perfekt!
 
2. DiskStation Manager.

Vore kul om mina barnbarn och framtida folklivsforskare kunde se hur det såg ut i början av 2000-talet. Som det känns nu så skulle alla behöva en Synology för att säkra framtiden
 
2. DiskStation Manager
And that's just because I need one!
 
Rätt svar: 2. DiskStation Manager
Motivering: Med flertal gamla externa hårdiskar skulle denna enhet vara rena rama drömmen. Att få foton från 10 års aktivt resande med cykel och ryggsäck organiserat vore pricken över i:et samtidigt säkra dem för framtiden.
 
Rätt svar 2:DiskStation Manager
Motivering: mulnar det på målar jag inte in mig i ett hörn med begränsade måldiskar hemmavid.
 
Rätt svar är alternativ 2: DiskStation Manager.

Motivering: Bilderna från min första dotters första år brann upp tillsammans med datorn och huset för två år sedan. Nu vill jag verkligen inte bli av med alla minnen ännu en gång och hade därför blivit överlycklig över denna moderna och smarta lösning på backup. Tillsammans med mollagring är familjens minnen då framtidssäkrade!
 
Svar: 2. DiskStation Manager

Motivering:
Alla bilder och övrig media här hemma ligger i telefonerna, att förlora dem skulle vara hemskt.
Har även mycket bilder på gamla datorer utan back-up. Skulle vara väldigt smidigt att kunna samla allt på ett ställe, och det skulle även vara smidigare att kolla på gamla digitala foton om man kan streama upp dom till teven.
 
Svar: 2
Motivering: Det har inte funnits pengar till att fixa lagringen till alla för alla barnbilder. Hoppet står till att datorn inte går sönder. Denna NAS skulle hjälpa något otroligt!
 
2. DiskStation Manager

När man bor 100 mil från mor
Och hennes längtan efter barnbarn är stor
Kan jag med denna nas
Vissa bilder både från vardag och kalas.
 
2: DiskStation Manager

Som klubbfotograf i en dressyrklubb blir oooerhört mycket bilder på ekipage och aktiviteter i klubben. Det skulle vara molnfritt alla dagar med extra minnen för allt och solsken i mitt sinne
 
2: DiskStation Manager

Motivering: Skulle verkligen vara behov av en bra och säker lagring för har tyvärr inte skaffat mig någon typ av backupplagring. Börjar bli panik när vi fyller min bärbara dator med mängder av bilder och filmer. Så skulle behöva någon typ av lagring för att frigöra utrymme på datorn och säkra filerna lång tid framöver.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.