Så irriterande: både Anders och Martin upprepar gång på gång att LVP:n drar in mögelsporer och fukt i huset för att den sitter i krypgrunden...

Nej, en luftvärmepump tar inte in någon luft!
Att det är idiotiskt att ha utedelen i krypgrunden är ju en sak, det blir ju kallt och fuktigt där, vilket i sig ger fukt- och mögelskador, men luften kommer INTE in...

Installatören av den nya sade dock rätt, "det blir kallt här nere".
 
  • Gilla
maxmsm och 26 till
  • Laddar…
Tyckte också att det var lite "amatörmässigt" att fälla de kommentarerna som visar att man inte förstår hur en LVP funkar.

Som du skriver är dock placeringen väldigt konstig/dum.
 
  • Gilla
big mike och 7 till
  • Laddar…
Jag reagerade också på det och undrade hur kylvätskan kunde få med mögelsporer till innerdelen och blåsa in i huset! :thinking:
 
  • Gilla
Lars48 och 8 till
  • Laddar…

Bästa svaret

Prima humorprogram :p
 
  • Gilla
Lars48 och 5 till
  • Laddar…
Hur gjorde de med bygglovet som var på 55kvm medan bygget var på 75?
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Att varken Anders eller Martin har en aning om vad dom pratar om? Kanske ska gå en liten snabbkurs i luftvärmeteknik?
 
  • Gilla
svanteon och 5 till
  • Laddar…
richardtenggren
Det hade varit intressant, att göra ett Tv-program där t.ex Patrik Norqvist(känd från Boston teaparty), ifrågasätter Timell, Övergård och Håkan om deras felaktiga påståenden i programserien.
Om de verkligen ska syssla med att försöka undervisa det svenska folket, i ämnen som de själva uppenbarligen inte begriper sig på.
;)
 
  • Gilla
jocke31 och 3 till
  • Laddar…
Finns det någon egen tråd för programmet? Känner inte till alla fel som de pratat om förutom om en jordfelsbrytare och nu detta.
 
De är väl snickare båda två. De behöver inte veta hur den fungerar. Men någon borde ju stoppat dem. Skillnad på en elektriker som uttalar sig fel om en JFB.
 
  • Gilla
Olle61 och 2 till
  • Laddar…
Haha, satt också och störde mig men misstänkte att jag inte var den enda....
 
  • Gilla
S80T6 och 1 till
  • Laddar…
Även en snickare bör veta hur en sådan vanlig detalj som en luftvärmepump funkar.
är man dessutom programledare med ett antal byggprogram bakom sig är det ju pinsamt att kläcka ur sig sådana grodor.
Men timell har aldrig impat på mig,mycket prat,lite verkstad.
kanske därför som det numera alltid är andra som gör jobbet åt honom....
 
  • Gilla
helder och 2 till
  • Laddar…
H
Varför tog man inte kontakt med ägaren till mäklarfirman och fick pajasen sparkad? Hade läkaren byggt huset själv eller hade de anlitat annat folk? Hur kunde de få slutbesked på ett hus som inte är i närheten av vad bygglovet säger? Och varför detta missförstånd med luftvärmepumpen? Jag bara undrar.
 
Beklämmande att de inte har bättre koll. :p
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Kan inte tro att de inte begriper hur lvp:n fungerar. Utgår ifrån att de vill krydda programmet.
Vilket som, så är det mycket dåligt.
Vore kul att fråga dem om de sa fel med vilje, eller bara inte visste bättre.
 
  • Gilla
magnuse74 och 1 till
  • Laddar…
Ja precis, vad hände med bygglovet? De fick ju inte bygga så stort
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.