Vit rundad badrumsmöbel med handfat och svängda skåpdörrar, spegelskåp ovanför och toalett till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska renovera badrummet och letar efter detta handfat/underskåp som vi hade i vårt förra hus, men kommer inte ihåg tillverkare och kan inte hitta något som ens är i närheten utseendemässigt med rund skål och svängd form. Tacksam för alla tips och hjälp! Börjar misstänka att den modellen inte säljs längre, och det mesta nu verkar vara fyrkantiga skålar och räta vinklar. Tack på förhand! :)
 
L
Finns bara ett sätt att få reda på det , gå tillbaka till gamla huset och titta , klart har man sålt ett hus , ska man aldrig gå dit igen
 
  • Gilla
JacquesHenrik
  • Laddar…
Kan det vara Aspen?
 
  • Gilla
JacquesHenrik
  • Laddar…
GoForIt GoForIt skrev:
Kan det vara Aspen?
Hittar inget där som påminner om det. Det enda jag ser är kommoder med fyrkantiga handfat. Fast de kanske HAR tillverkat det förr? Tack för Din input!
 
Ja, det är ju inte säkert det finns kvar idag.

Westerbergs vill jag minnas också hade liknande upplägg..
Nu snackar vi 15 år tillbaka.. Början 2000-talet.
 
  • Gilla
JacquesHenrik
  • Laddar…
BirgitS
Har ett rundat underskåp med gjutmarmortopp från Hafa som troligen är från 2003 och det fanns fortfarande i produktion när vi flyttade in 2011 men sen dess har tillverkningen upphört. Mycket tråkigt att det inte finns runda former idag eftersom det är väldigt bra i den trånga gästtoaletten då den runda formen gör att man inte märker av att handfatet skjuter ut kring 10 cm i dörröppningen.
 
  • Gilla
JacquesHenrik
  • Laddar…
GoForIt GoForIt skrev:
Ja, det är ju inte säkert det finns kvar idag.

Westerbergs vill jag minnas också hade liknande upplägg..
Nu snackar vi 15 år tillbaka.. Början 2000-talet.
Vi flyttade 2007, ett år efter badrumsrenoveringen 2006, så det kanske är kört...:oops:
Håller med Dig BirgitS! Nu verkar det vara "modernt" med allting fyrkantigt, och det gillar jag och ffa hustrun inte...:worried: Dessutom svårare att hålla rent... Runda former ska det vara, men verkar omöjligt att uppbringa...
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Finns det någon som kan tipsa om denna eller en produkt som denna, som kan ge mig en liten hint om var jag ska leta...? Sitter flera timmar om dagen för att hitta denna eller ett alternativ- men NADA just nu... :oops: Känner mig fyrkantig...:surprised:
 
Kollat om det finns något liknande till salu på Blocket?
En erfaren säljare på en större badrumsbutik kanske kan hjälpa?
 
  • Gilla
JacquesHenrik
  • Laddar…
På spegeln sitter ju ett oläsligt namn, (på nedre hyllkanten till höger)man brukar ju köpa sådant här i grupp. Har du tur är det samma märke på spegeln som underskåpet.

Hafa har gjort en liknande spegel, men det lilla man ser av klistermärket så står det inte Hafa.
 
  • Gilla
JacquesHenrik
  • Laddar…
Toastolen är Svedbergs, och gissar kanske att det här är från samma tillverkare. Men idag har de inget sådant i sitt sortiment...:( Tack alla för input! Kollar vidare GoForit...! :)Hustrun har hittat något på VEDUM som i varje fall har en rund skål, men bara en liten lampa över spegelskåpet. Dock är prislappen inte så liten om man säger...:oops:
 
BirgitS
J JacquesHenrik skrev:
Hustrun har hittat något på VEDUM som i varje fall har en rund skål, men bara en liten lampa över spegelskåpet.
Man behöver ju inte köpa spegelskåpet från samma ställe som kommoden/handfatet, spegelskåp är ju sällan så unika i utseendet att de bara fungerar ihop med vissa kommoder.
.
 
  • Gilla
JacquesHenrik
  • Laddar…
Vi har ett Hafa med samma form på handfatet. Gissar de är 2007 vi köpte det.
 
  • Gilla
JacquesHenrik
  • Laddar…
B blue.b skrev:
Macro Design har kommoder med rund design.

[länk]
Japp - men inte med rund skål... Lika fyrkantiga som alla andra, som uppenbarligen är högsta mode nu... - Men tack för att Du brydde Dig!!! :) Vi börjar närma oss rätt produkt nu! Runda kanter ja! Runt handfat- nej. Alla bidrag mottages med tacksamhet! Och innerligt tack blue.b !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.