Okej.
Finns det någon vänlig själ här inne som har möjlighet att ta en sådan bild så får ni gärna skicka till mig.
Mvh
 
Hej,

Jag var förbi idag och tog 2 bilder, både på 250 och på lillebrorn (som även den är bra mycket billigare än på BH)

Wagner Airless Sprayer Plus förpackning på butikshylla med priset 3.695 kronor och Wagner Control Pro 250 i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hyllor i en byggmarknad med förpackningar av Wagner Universal Sprayer Control Pro 250 airless färgsprutor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S sharif skrev:
Hej,

Jag var förbi idag och tog 2 bilder, både på 250 och på lillebrorn (som även den är bra mycket billigare än på BH)

[bild] [bild]
Hej såg dock idag att det är en annan modell.
Den du har på bilden är rätt men på prislappen står det 250 M och inte 250 R.
Du har inte vägarna förbi hornbach något mer för att kolla upp det och se vad den som heter 250 R kostar och kanske ta en bild på den prislappen?
Med vänlig hälsning, kristian
 
M Mr_kryckan skrev:
Hej såg dock idag att det är en annan modell.
Den du har på bilden är rätt men på prislappen står det 250 M och inte 250 R.
Du har inte vägarna förbi hornbach något mer för att kolla upp det och se vad den som heter 250 R kostar och kanske ta en bild på den prislappen?
Med vänlig hälsning, kristian
Hmm, det har jag missat helt. De 2 rader dvs hyllan på bilderna är de enda "stora" wagner som fanns. Inga andra hyllor eller paket med andra airless. Resten var små handhållna. Jag ska kanske dit imorgon om jag hinner på lunchen, annars till helgen. Ringer de först imorgon o dubbelkollar
 
  • Gilla
Mr_kryckan
  • Laddar…
Men ta r modellen, se om dom gjort fel? Du får kanske m till priset för r?
M modellen verkar dock jäkligt bra, en vidareutveckling av 117.
 
Verkar inte vara någon skillnad på dem. Dom ger lika mycket färg /min osv.
 
  • Gilla
Niktur
  • Laddar…
Oj vilket otrolig research !!
Skitbra jobbat !!!!

En fråga kanske ...... jag hade tänkt att använda min HVLP spruta till att lacka träskyltar med båtlack....hade detta funkat tror du ?

Samt vilket munstycke och bar ska man ha ?

Se länken:
http://www.msigns.n.nu/fotogalleri


MVH
 
250R har plastram , 250M har stålram , annars allt lika verkar det som. Det står en 250M i hallen i kartong.... Är lite upphetsad...
 
Ja, M är 1cm större i både bredd o längd. Väger 500g mer också, ca.
Ganska marginella siffror. Hur är pris skillnaderna, hittade den bara på en tysk sida och då va det 10 euro skillnad ungefär åt Ms fördel.
Tyska hornbach 475euro
 
Wagner 250m,
4836kr hem till dörren från tyskland , Farbspruhsystem via Hornbach.
Av det va ca 190kr frakt. Lev på 3 dagar.
 
Hej igen.
Ingen som har haft vägarna förbi hornbach för att kolla vad dom tar för 250 R modellen?
Om någon har det skulle jag vara tacksam om någon tog en bild på prislappen på den modellen för Bauhaus såg att det andra var en annan modell så dom sänkte inte priset.
 
Ett tag sedan frågor om färgdimma ställdes men andra kanske läser. Jag har gjort en del jobb med min Bosch mellanmodell. Bland annat sprutmålat ett par innerdörrar.
Upplever ingen färgdimma när jag sprutar direkt. Men visst är golvet vitt typ 0,5-1 meter från det man målat. Skorna jag hade är numera också delvis vitfärgade.

Ett annat tips. Använd mycket mer vatten till spädning än vad magkänslan säger.
 
Har just fått hem min Wagner 250 m nu och ska prova imorgon. Återkommer med utvärdering imorgon ifall någon är intresserad.
 
  • Gilla
sharif
  • Laddar…
M Mr_kryckan skrev:
Har just fått hem min Wagner 250 m nu och ska prova imorgon. Återkommer med utvärdering imorgon ifall någon är intresserad.
Gärna, ser framemot det!
 
Är riktigt nöjd med sprutan. Enkel att använda och inte jätte noga med inställningar munstycke och filter. Fungerande kanon direkt utan massa strul. Behövde ej späda färgen heller. Testade två olika färger och gick super med båda.
Lite strul med rengöring men helt klart värd var enda krona. Lyckades få hem den från en sida för 4699 kr hem till dörren.
Alltså Wagner 250 M modellen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.