T tasman skrev:
Tack. Jag tolkar det som att man klarar sig utan skena och adapter då, bara att det tar lite längre tid?
Japp fast så har jag aldrig testat en skenaadapter till 680, vet inte hur bra den fungerar.
Men en sänksåg är överlägset om man vill såga i t.ex faner helt splitterfritt.
Som sagt, till altan duger 680 mer än väl.
 
  • Gilla
tasman
  • Laddar…
Här är ett bra paket. Har själv detta samt skarvstycke och en 800 mm skena. Har använt sågen sista veckan drygt vid lite ombyggnation och är riktigt nöjd. Hittills har jag bara flyttat 1600 mm skenan vid längre snitt och det funkar bra.
Var inne och kände på en Hitachi för jämförelse, och Boschen kändes mycket mer välgjord.

https://www.proffsmagasinet.se/verk...erktyg/bosch-gks-55-g-cirkelsag-med-styrskena
 
Tack, men jag kör nog en batterivariant utan skena, så får jag skaffa en sänksåg den dagen det är dags för ett sånt projekt. Det enda som håller mig tillbaka från köp-knappen är det här med klyvkniv. Det är väldigt många fina maskiner av fina märken som saknar den, så det borde ju inte va en SÅ big deal, eller?
 
  • Gilla
larsbj
  • Laddar…
Fast de batteridrivna orkar man väl hålla mot ett kast ? Min Milwaukee cs55 stänger av sig relativt lätt vid lite motstånd.
Men klart, det räcker ju att ha otur 1 gång...
 
Gör en egen "skena" till sågen av ett par långa bitar plywood/mdf. Skall du bara använda det ett par gånger så funkar det fint. Slipper man mäta fram avståndet till anhållet varje gång.
 
Beställt en Makita 680. Kul! :) Tack för hjälpen allihop.
 
  • Gilla
larsbj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.