hsd
Men det funkar mycket bättre på Schenker
 
Mikael_L
mattiasp skrev:
När det där händer, vilket det gör ibland, ska man vägra ta emot paketet pga skada och kontakta säljaren. Om man upptäcker hålet/skadan efter att man har tagit emot paketet ska man fotografera skadan och kontakta säljaren. Det är säljaren som har beställt frakten och kan rikta krav mot transportören.
Men det där har ju också börjat bli svårigheter med idag.
Jag har varit med om att jag inte alls fått röra i paketet själv innan jag skrivit under att jag mottagit.
Och en gång hade vi ett väl synligt skadat emballage, men osäkert på hur det gått med innehållet. Då var det tvärnit att öppna lite försiktigt och kolla innan jag officiellt tagit emot kollit. Denna gång var innehållet lyckligtvis helt ändå.
 
hsd
I det läget hade chaffisen fått ta tillbaks kollit.
 
Mikael_L skrev:
Men det där har ju också börjat bli svårigheter med idag.
Jag har varit med om att jag inte alls fått röra i paketet själv innan jag skrivit under att jag mottagit.
Och en gång hade vi ett väl synligt skadat emballage, men osäkert på hur det gått med innehållet. Då var det tvärnit att öppna lite försiktigt och kolla innan jag officiellt tagit emot kollit. Denna gång var innehållet lyckligtvis helt ändå.
Bara att be chauffören notera att emballaget är skadat, om grejerna i tagit skada brukar det inte vara några bekymmer att få ersättning...
Så gör vi i alla fall där jag jobbar, förhoppningsvis är det ingen större skillnad mot privatpersoner...

Väldigt sällan som något har gått sönder för oss... Så jag funderar på om det är ett storstadsfenomen med mycket skadat gods vid leveranser...
 
Jag återupplivar den här tråden med en liten bild på vad DHL lyckades åstadkomma med ett paket som skulle till mig. Något som inte syns på bilden är att på baksidan av kartongen så är det flera skitiga skoavtryck från någon som har använt kartongen som pall. Skostorleken bör vara runt 44-45 så det lär inte vara den lättaste ballerinan på åkeriet som dansade på kartongen. Jag blir bara så trött....

Deformerad förpackning från DHL med trasiga kanter och innehåll som sticker ut på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Arg
ricebridge
  • Laddar…
hsd
Klaga skriftligt så ersätter de, ta kontakt med Din leverantör samtidigt så har Du större möjlighet att få ersättning i år
 
Jag har klagat till butiken som jag köpte av och de har bollat frågan vidare till DHL så det kommer nog att lösa sig bra. Jag blir mest bara trött på att varje gång jag beställer avloppsrör, kablar eller annat som inte behöver vara så bra i finishen eftersom det ska byggas in så kommer paketen i mint-condition men så fort det är något som är lackat och ska se fint ut så ser paketen ut så här...
 
Y
Uppdatering:

Jag tror att DHL har ändrat sin kundservice för numera så får man sms där man kan svara att man önskar att paketet hamnar direkt på utlämningsplats istället för deras "försök" att leverera till dörren. Vilket man sparar minst 1 dag på.

Istället för sms så ringde jag supporten. Som förvisso krånglade till det. Tog extra många dagar pga ändringen. MEN, supporten ringde upp mig vid flera tillfällen under veckorna för att kolla om jag fått paketet, samma person hela tiden. Det var lite imponerande.

Under ett returärende ringde dock två olika personer ifrån DHL för att ställa samma fråga inom 30minuter. Så, dom har nog ändrat sitt datasystem till mer servicevänligt, men lastbilarna har inte anpassat sig än.


PostNord tycks ha satsat på bluff leveransförsök nu vad jag ser på facebook. Bara bottenbetyg där.

Har märkt att PostNords tracking har slutat fungera, för samtliga paket ifrån andra länder funkar jättebra att följa, tills den gått över svensk gräns, då ändras inget och plötsligt har man en avi som hävdar att dom försökt leverera.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Så här såg mitt paket med en cykel ut när DHL ställde av det typ tre veckor försenat. Typ halva innehållet hade trillat ut så det slutade med att leverantören sände ett nytt paket. Med Schenker.

Förstört och öppnat paket för en cykel med DHL-tejp, skadat under frakt och delvis tömt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skadat paket med DHL-tejp, öppnat och delvis uttömt, står mot en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
ricebridge och 5 till
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg skrev:
Så här såg mitt paket med en cykel ut när DHL ställde av det typ tre veckor försenat. Typ halva innehållet hade trillat ut så det slutade med att leverantören sände ett nytt paket. Med Schenker.

[bild]

[bild]
Overkligt uselt...
Jag har fått SMS om att styra om paketen till ombud sedan en tid tillbaka, det är uppskattat.

Men det där paketet är knappast något de kan vara speciellt stolta över. :(
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
hsd
Alla paket jag fått via DHL, de senaste åren, har varit mer eller mindre mosade och innehåll saknas delvis
Numera ser jag till att få paket via andra , tex. Posten Schenker Bussgods ,klarar inte företagen det så köpsc det från någon annan
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Jag måste faktiskt erkänna:

DHL har lyckats få de två senaste försändelserna till mig rätt!

Annars är min erfarenhet att DHL aldrig lyckats leverera ett enda paket till rätt plats på rätt tid, de senaste 30 åren. Och det gäller oavsett om man anlitar dem för vanliga paket, eller svindyr kurir post.

Rekordet tror jag var för ca 20 år sedan, vi hade en pryl som vi behövde få hem ifrån England, vi ordnade med helikopter hämtning från en liten ö utanför Skottland, därifrån skulle den transporteras med "handburen kurir" Alltså en DHL person som flyger och tar med sig varan som handbagage (kostar liiite). Kuriren lyckades förlora paketet "vid omlastning i Bryssel". Rent bedrägeri, de debiterade typ 30 000 för en kurir, och skickade sedan paketet med vanlig transport.

Men nu har något hänt! De senaste två gångerna jag fått ngt. med DHL, så har de levererat i rimlig tid till rätt plats.
 
Y
Detta har inget med DHL att göra, men jag följer ett paket nu med vanlig post;

25/7 = paket inlämnat i usa
26/7 = åker runt i usa
27/7 = lämnar warsaw, polen
27/7 = lämnar köpenhamn, danmark
28/7 = lämnar warsaw, polen
28/7 = lämnar köpenhamn, danmark
29/7 = lämnar warsaw, polen
29/7 = lämnar köpenhamn, danmark

Vet inte riktigt om jag ska skratta eller oroas av att paketet har åkt fram och tillbaka mellan Danmark och Polen i 3 dagar.
 
  • Gilla
SonnyListon och 3 till
  • Laddar…
Låter nästan som att det är skickat från ett företag i "Warsaw, PA" i usa. Och att nån i danmark läser fel på etiketten ...
 
Glömde - ring dem och fråga vad de håller på med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.