Montering av takstolar
 
Snickra ihop gavlar Obyggda trägavlar på en trädäck med sjö och paviljong i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Renoveringsarbete på en gammal stuga, där nya reglar kapas till och en del av takplåten är pålagd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stugan är gammal så jag körde med idiotmeteoden körde med för långa reglar och kapa av dom när jag såg att plåten att kom rätt är ingen expert direkt på sånt heller
 
  • Gilla
Snål-Jocke
  • Laddar…
Hus med nytt rött tak och byggnadsställning under en klar himmel, omgivet av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så blev det då plåten kom dit ska fixa resten utvändigt . men det har regnat rätt så mkt så jag har inte hunnit så mkt på slutet
 
Redigerat:
Inne i stugan finns mkt jobb kvar men det går framåt iaf . Ska fixa klar utvändigt först bara Inredning av stuga med oskyddade takbjälkar och isoleringsmaterial synligt under byggnadsprocessen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
Kommer att ha ett litet vädringsfönster uppe i gaveln som man ser på bilden ovanför limträbalken då jag inte kommer att ha ac eller någon dyr lösning för att hålla svalt i stugan släpper bara ut den varma luften . Blir betydligt svalare inne med ryggåstak också men med stora fönster mot solen så kommer det att bli mkt värme som ska ut ändå
 
Nyinstallerad hängränna på hus med tegelrött tak och ljusgul fasad mot skogsbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Monterat hängränna
 
  • Gilla
RalleB
  • Laddar…
Hus under renovering med ny timmerpanel på gavelväggen, ställningar och stege utanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Håller på att klä in gavel väggen med timmerpanel
 
Stuga under målning med ställningar och stege, omgiven av skogsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
målning av stugan går framåt
 
Hus under renovering med ställningar, två nästan färdiga väggar och en felplacerad dörrfoder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Typiskt mätfel på fodret som är ovanför dörren men två väggar är i princip färdiga känns skönt
 
Huset gavel med ställningar runt, nyrenoverad i beige färg med röda fönsterfoder och takkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gaveln helt klar känns riktigt bra
 
Fattas knutbräder och ett fönsterbleck på lilla vädringsfönstret nu bara gör alla knutbräder samtidigt när jag är klar med alla 4 väggar
 
Hus under renovering med isolering exponerad, förberedd för brädfodring, med byggnadsställning och stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Baksidan klar för brädfodring som är målad o klar . Skruvar upp all brädfodring smidigt då man kan ändra om det behövs i efterhand
 
Byggnad under renovering med rött fasadbräder och oskyddat tak, samt en steg och byggställning vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska börja med den här sidan till veckan borde gå hyfsat fort nu när jag fått upp tempot ska byta fönster först
 
Om någon undrar varför jag har kvar original dörren så beror det på att jag inte vill byta dörr innan jag är helt klar med stugan den fungerar som bygg dörr slipper man fula märken på den nya dörren
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.