H
SBH skrev:
Du ville få bort kvm så du kan minska hyran.
precis det är det jag säger
 
S
H hul skrev:
precis det är det jag säger
ja. och det kan du inte göra. på grund av assistenters krav
 
H
SBH skrev:
ja. och det kan du inte göra. på grund av assistenters krav
Men för gudsskull, läs tråden.
den handlar om att jag tycker man borde reducera kraven och lösa de på annat sätt.

Finns många anledningar till att inte alla lägenheter i hela sverige behöver vara tillgänglihetsanpassade.
 
S
H hul skrev:
Men för gudsskull, läs tråden.
den handlar om att jag tycker man borde reducera kraven och lösa de på annat sätt.

Finns många anledningar till att inte alla lägenheter i hela sverige behöver vara tillgänglihetsanpassade.
så handikappade inte skall kunna välja vart dom ska bo menar du
 
H
SBH skrev:
så handikappade inte skall kunna välja vart dom ska bo menar du
förgudsskull, JAAAA det är de tråden handlar om.
Hur vi ska kunna bygga billigare och effektivare men ändå vara tillgänglihetsanppasat på alternativa sätt.

för att lösa stora problem samhället står inför så kanske inte alla lägenheter i Sverige behöver vara anpassade.
finns enormt många flyktingar som inte har råd att bo i lägenhet nu för vi bygger för dyrt.
ensamstående föräldrar som får flytta ut från städerna för de är för dyrt.
Pensionärer, studenter osv.

för att lösa detta problemet så måste vi öppna våra ögon och tänka nytt.

ta bara regeln att kök och vardagsrum måste skiljas av med en vägg.
Ikano bostad ville inte ha denna väggen men tvingades att bygga den ändå pga regler.
då blev lägenheten 2kvm större och ligger den då i tex. Göteborg så blir lägenheten 400kr dyrare per månad bara för att en vägg finns som man inte ville ha från första början men tvingades att bygga.
 
O
H hul skrev:
precis det är det jag säger
Tja du verkar vara väldigt bitter människa! Allt inom byggvärlden är fel och hemsk. Då är det inte konstigt att handikappskraven blir för mycket! Jag hoppas att du inte tar betalt för ditt arbete du lägger ner på att kunna bygga så billigt som möjligt! För det är i ditt led man kan spara oerhörda mängder!
Och du brinner verkligen för de fattiga!
Synd att du inte brann lika mycket som för de i rullstol. De är inte välkomna i de hus du vill bygga. Tänk på att tyvärr finns det många som sitter i rullstol som har dålig ekonomi.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
H
O Odjuret skrev:
Tja du verkar vara väldigt bitter människa! Allt inom byggvärlden är fel och hemsk. Då är det inte konstigt att handikappskraven blir för mycket! Jag hoppas att du inte tar betalt för ditt arbete du lägger ner på att kunna bygga så billigt som möjligt! För det är i ditt led man kan spara oerhörda mängder!
Och du brinner verkligen för de fattiga!
Synd att du inte brann lika mycket som för de i rullstol. De är inte välkomna i de hus du vill bygga. Tänk på att tyvärr finns det många som sitter i rullstol som har dålig ekonomi.
Här har du fel igen.
Att de är i byggentreprenörens led man kan spara pengar är ju helt felaktigt.
Vet du vilka marginaler ett entreprenörföretag har? annars gissa gärna
Eller så fråga SBH han är i branschen så kanske kan svara åt oss?
 
S
H hul skrev:
förgudsskull, JAAAA det är de tråden handlar om.
Hur vi ska kunna bygga billigare och effektivare men ändå vara tillgänglihetsanppasat på alternativa sätt.

för att lösa stora problem samhället står inför så kanske inte alla lägenheter i Sverige behöver vara anpassade.
finns enormt många flyktingar som inte har råd att bo i lägenhet nu för vi bygger för dyrt.
ensamstående föräldrar som får flytta ut från städerna för de är för dyrt.
Pensionärer, studenter osv.

för att lösa detta problemet så måste vi öppna våra ögon och tänka nytt.

ta bara regeln att kök och vardagsrum måste skiljas av med en vägg.
Ikano bostad ville inte ha denna väggen men tvingades att bygga den ändå pga regler.
då blev lägenheten 2kvm större och ligger den då i tex. Göteborg så blir lägenheten 400kr dyrare per månad bara för att en vägg finns som man inte ville ha från första början men tvingades att bygga.
för att lösa stora problem samhället står inför så kanske inte alla lägenheter i Sverige behöver vara anpassade. vilket leder till att alla inte får bo där dom vill.

ta bara regeln att kök och vardagsrum måste skiljas av med en vägg. vilket bra tänk. du anar inte hur stora problem det är med matos som sprider sig
 
S
H hul skrev:
Här har du fel igen.
Att de är i byggentreprenörens led man kan spara pengar är ju helt felaktigt.
Vet du vilka marginaler ett entreprenörföretag har? annars gissa gärna
Eller så fråga SBH han är i branschen så kanske kan svara åt oss?
men du har skrivit flera gånger att du har stor erfarenhet. det stämmer alltså inte
 
H
O Odjuret skrev:
Tja du verkar vara väldigt bitter människa! Allt inom byggvärlden är fel och hemsk. Då är det inte konstigt att handikappskraven blir för mycket! Jag hoppas att du inte tar betalt för ditt arbete du lägger ner på att kunna bygga så billigt som möjligt! För det är i ditt led man kan spara oerhörda mängder!
Och du brinner verkligen för de fattiga!
Synd att du inte brann lika mycket som för de i rullstol. De är inte välkomna i de hus du vill bygga. Tänk på att tyvärr finns det många som sitter i rullstol som har dålig ekonomi.
Sen undrar jag hur du tänker

varför ska vi just ta hand om alla som sitter i rullstol.
men pensionärer, flyktingar, ensamstående föräldrar, studenter, fattiga mm.
Varför ska vi inte ta hand om dessa? dessa grupper är bra mycket större än rullstolsbundna.
bara flyktingar är ju större än rullstolsbundna
 
@hul kan du svara på mina frågor som jag ställer nedan, har klippt in mitt föra inlägg så du slipper leta upp det, har även klippt in det du skrivit tidigare som jag ställer frågor om.

H hul skrev:
Jag är involverar i två lägenhets projekt just nu båda är över 120 lägenheter.
Säg att vi kunde minska varje lägenhet med 10kvm
120*10 =1200kvm/60kvm= 20 extra lägenheter på 60 kvm
(tänk då att Ikano hade förslag på att minska varje med 20kvm)
Demmpa Demmpa skrev:
Hur många hus är det i vardera projektet?
Hur många trappuppgångar i varje hus?
Hur många lägenheter per våningsplan och trapphus?
Hur många våningar?
Hur stora är varje lägenhet (antal rum & kvm)?
@hul här kommer frågorna i klartext:
Hur många hus är det i vardera projektet?
Hur många trappuppgångar i varje hus?
Hur många lägenheter per våningsplan och trapphus?
Hur många våningar?
Hur stora är varje lägenhet (antal rum & kvm)?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
S
H hul skrev:
Sen undrar jag hur du tänker

varför ska vi just ta hand om alla som sitter i rullstol.
men pensionärer, flyktingar, ensamstående föräldrar, studenter, fattiga mm.
Varför ska vi inte ta hand om dessa? dessa grupper är bra mycket större än rullstolsbundna.
bara flyktingar är ju större än rullstolsbundna
vad ska vi göra med handikappade pensionärer, flyktingar, ensamstående föräldrar, studenter, fattiga mm.?? Varför ska vi inte ta hand om dessa?
 
H
SBH skrev:
för att lösa stora problem samhället står inför så kanske inte alla lägenheter i Sverige behöver vara anpassade. vilket leder till att alla inte får bo där dom vill.

Nu är ju problemet att alla inte kan bo vart dom vill eftersom de är för dyrt.


ta bara regeln att kök och vardagsrum måste skiljas av med en vägg. vilket bra tänk. du anar inte hur stora problem det är med matos som sprider sig
De är ju iof inte därför den regeln finns
 
H
SBH skrev:
men du har skrivit flera gånger att du har stor erfarenhet. det stämmer alltså inte
svara va byggentrentreprenörer har i marginal på sista raden ungefär istället, vet du inte?
 
H
Demmpa Demmpa skrev:
@hul kan du svara på mina frågor som jag ställer nedan, har klippt in mitt föra inlägg så du slipper leta upp det, har även klippt in det du skrivit tidigare som jag ställer frågor om.





@hul här kommer frågorna i klartext:
Hur många hus är det i vardera projektet?
Hur många trappuppgångar i varje hus?
Hur många lägenheter per våningsplan och trapphus?
Hur många våningar?
Hur stora är varje lägenhet (antal rum & kvm)?
spelar de för roll kan du minska lägenheterna så har du vunnit mycket, ett par tusen billigare i månaden är mycket pengar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.