Sträckkikade på alla avsnitten på SVTPlay, klart underhållande! Skapligt envis för att gå i mål med det projektet. Riktigt ballt bygge!

Har du hunnit bygga dig nån eka så du kommer ut till 2kg-abborrarna än då?
 
Carreyfan Carreyfan skrev:
Sträckkikade på alla avsnitten på SVTPlay, klart underhållande! Skapligt envis för att gå i mål med det projektet. Riktigt ballt bygge!

Har du hunnit bygga dig nån eka så du kommer ut till 2kg-abborrarna än då?
Hehe nope, timrade ett båthus förra sommaren, men jag har fan ingen båt!
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Grymt jobbat! Och mycket bra dokumenterat!
Hur länge sedan är det som huset blev klart?
 
Sett alla avsnitt precis nu i dagarna. Verkligen imponerande insats av dig att ro detta i hamn! Snyggt blev det också vilken känsla det måste vara att bo som du gör nu. Bor själv i en timrad 1800-tals kåk men det är ju inget jämfört med detta.

Tre frågor:

1. Har du någon lista på den grymma musiken som är med i serien?

2. Hur många liter bensin gick det åt till allt motorsågande? :D

3. Hur står sig den sprayade färgen på uttagen? Tänker att det slits när du drar in och ur kontakter, har du fått spraya om något än?

Hälsningar Bybon.
 
Ibland ska man fasen bara släppa spärrarna och hänge sig! :)

Men att orka hela vägen och ro projektet i land är det som är imponerande (y)

Något som serien inte tog upp är ventilation.
Har du någon ventilation i badrummen? Eller övriga kåken?
 
@radman Du vet att detta är en enda lång hyllningsserie till gubbarna och grannarna dina

Känner igen mig så väl i tjurigheten kombinerat med vänligheten och godheten

Och bara detta:
"Du kan va med i reklamfilm!"
"nää---ääää"
"Det blir ju kul, och du får ju betalt"
"Jaha... ja det har jag aldrig fått förr"

Jävla blygsamhet. Och bra att du kom och ruskade lite liv med.

När hela familjen kommer och hjälper att fylla för jordvärmen. Då kan man nästan räkna ut att de tycker om dig med (y)

Ps. Förbannat fin mexikansk dörr. Ds
 
Har kollat igenom serien två gånger nu. Uppskattade serien mer omgång nummer två då man såg på det med nya ögon.

Måste vara paradoxalt med alla dessa besök. Själv tycker jag det är jobbigt när någon okänd knackar på en gång i halvåret. Oftast är det en säljare eller posten..

Man blir nyfiken på detaljerna och hur de har stått sig? Har det torkat isär mer? Har köksbänken fungerat?
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
SSSS SSSS skrev:
Grymt jobbat! Och mycket bra dokumenterat!
Hur länge sedan är det som huset blev klart?
Tackar... började 09 och blev klar 2012. Sen har jag suttit med serien från och till i några år. Men nu börjar det klia i fingrarna igen...
 
  • Gilla
RoffeN och 2 till
  • Laddar…
B Bybon skrev:
Sett alla avsnitt precis nu i dagarna. Verkligen imponerande insats av dig att ro detta i hamn! Snyggt blev det också vilken känsla det måste vara att bo som du gör nu. Bor själv i en timrad 1800-tals kåk men det är ju inget jämfört med detta.

Tre frågor:

1. Har du någon lista på den grymma musiken som är med i serien?
Japp, gå in på facebook/radikalfilm. Scrolla ner och så hittar du låtlistan för spotify

2. Hur många liter bensin gick det åt till allt motorsågande? :D
Ingen aning, men det blev nog några liter, Q8 stuguns bästa kund

3. Hur står sig den sprayade färgen på uttagen? Tänker att det slits när du drar in och ur kontakter, har du fått spraya om något än?
Det funka fan bra... inga repor på väggkontakter eller strömbrytare. Man kan ju sprutlacka dom också men jag gjorde det inte.

Tack för feedback, värmer en gammal cowboy
 
PAF PAF skrev:
Musiken hittar du här:
[länk]
Kanot.!
 
Appendix Appendix skrev:
@radman Du vet att detta är en enda lång hyllningsserie till gubbarna och grannarna dina

Känner igen mig så väl i tjurigheten kombinerat med vänligheten och godheten

Och bara detta:
"Du kan va med i reklamfilm!"
"nää---ääää"
"Det blir ju kul, och du får ju betalt"
"Jaha... ja det har jag aldrig fått förr"

Jävla blygsamhet. Och bra att du kom och ruskade lite liv med.

När hela familjen kommer och hjälper att fylla för jordvärmen. Då kan man nästan räkna ut att de tycker om dig med (y)

Ps. Förbannat fin mexikansk dörr. Ds
Ja men får ju muta dom ibland med en whisky... livet är fan enklare på landet.!
 
  • Gilla
RoffeN och 2 till
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Har kollat igenom serien två gånger nu. Uppskattade serien mer omgång nummer två då man såg på det med nya ögon.

Måste vara paradoxalt med alla dessa besök. Själv tycker jag det är jobbigt när någon okänd knackar på en gång i halvåret. Oftast är det en säljare eller posten..

Man blir nyfiken på detaljerna och hur de har stått sig? Har det torkat isär mer? Har köksbänken fungerat?
Jag flytta till norrland för att slippa folk, men det sket sig totalt ;-) Japp en del stockar har skruvat sig, tjurved. och sen tog jag för lite sjunkmån i beräkningen, men fyller i med lindrev lite då och då. Efter 3 år så rör det sig inte. Köks bänkar inga problem. Hårdvax oljan funka bra där, dock golvet har fått bra med stryk av hundarna. Där rekomenderar jag hårdare grejer typ båtlack från finland 1975 ;-)
 
  • Gilla
Carreyfan och 2 till
  • Laddar…
Hur fick du kontakt med SVT? Innan du började bygga antar jag. Vilken kamera har du?
 
Kloge Kloge skrev:
Hur fick du kontakt med SVT? Innan du började bygga antar jag. Vilken kamera har du?
Nope... jag byggde kåken och filmade allt själv. Sen satt jag och jobbade med serien från och till i några år. Presenterade den till SVT inköp och fick faktiskt ett nej först. Prövade sen med dokumentär avd och dom nappa på alla cylindrar. Kameran jag använde var en billig Sony amatörkamera för 5000:-, snacka om tålig kamera, tappa den minst 300 ggr och den funkar fortfarande.!
 
  • Gilla
magda136 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.