SBH skrev:
på?
Jadu, jag kan alltid komponera ihop något. En frågetråd känns liksom inte komplett utan bilder (ibland rörliga) och slutresultat :)
 
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Vill ni ha bilder eller film?
Vilken knasig fråga; bägge så klart! ;)
 
S
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Jadu, jag kan alltid komponera ihop något. En frågetråd känns liksom inte komplett utan bilder (ibland rörliga) och slutresultat :)
då kommer någon bara börja fråga om grader och liknande, som kommer sluta i arga kommentarer.
vilket egentligen är underhållande. så kör på :cool:
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Körde med Dremel med sliptrissa för ett par veckor sedan. Funkade mycket bra. Bättre än lamellskiva på vinkelslipen som jag använde förra året, enligt min enkla mening. .
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Ja, det lär ju bli ett test :) Dremel, multiverktyg (Bosch 40-30 :crysmile:), vinkelharry, handfil, slipcylinder på skruvdragare. :rofl:
 
  • Gilla
HElgEe
  • Laddar…
Du avslutar självklart med tormeken och sist av allt lädertrissan
 
  • Gilla
Kronprinsen och 1 till
  • Laddar…
Drar av kniven en gång/år med en lamellskiva, det blir bra så. Med lamellskiva är risken minimal för att köra kniven varm vilket är mycket större med slipskiva.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Kör med rondellen och lamellskiva typ 1ggr i månaden eller efter jag har kört på en kvist eller liknande.

Det är otroligt hur snabbt kniven/knivarna blir slöa
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
L Lutte skrev:
efter jag har kört på en kvist eller liknande.
Kört på kvist?! Då hade jag nog fått slipa var femte minut... Sen kanske gräsklipparen inte är tänkt att användas som kompostkvarn, vad vet jag...
 
Alfredo Alfredo skrev:
Kört på kvist?! Då hade jag nog fått slipa var femte minut... Sen kanske gräsklipparen inte är tänkt att användas som kompostkvarn, vad vet jag...

Ja det händer att man är lite tankspridd när man knallar runt och lyssnar på ljudbok.

Och nej den är väll inte tänkt som kompostkvarn precis lika lite som en snöslunga är tänkt att ha som en stenspruta.
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Jag har dö köttat i lite av allt. Grenar, sten, jord, rötter med mera.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
hsd
Efter slipning kan Du hänga kniven på baksidan av ett borr och väga av, skulle dett vara för mycket slipat på ena sidan kommer bladets tyngre del att pendla neråt
 
  • Gilla
nomoD2
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Kört på kvist?! Då hade jag nog fått slipa var femte minut... Sen kanske gräsklipparen inte är tänkt att användas som kompostkvarn, vad vet jag...
Kompostkvarn, jordfräs, flishack, stenkross och mycket mer ... åtminstone i sommarstugan. Det är sista anhalten för släktens gräsklippare.
 
  • Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
Själv pratar jag om en sån här som slår i lite av allt :oops:

Årsmodell 2016
 
  • Årsmodell 2016 av en orange åkgräsklippare mot vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
hsd hsd skrev:
Efter slipning kan Du hänga kniven på baksidan av ett borr och väga av, skulle dett vara för mycket slipat på ena sidan kommer bladets tyngre del att pendla neråt
helt onödigt om du inte börjar skära/slipa bort en stor mängd på kniven
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.