martin43 skrev:
Ja, de fick återkalla både dimmer och reläpuck pga för dåligt isolationsavstånd i kontaktblocken. Dimmer 2 och reläpuck 2 ska vara ok.
Hur fungerade återkallningen? Kan man fortfarande få de bytta, har ett gäng?
 
Köpte säkringar till Qubinon, i en normaldjup dosa med en normal brytare så får det inte plats... Urkass... :( Vad göra?

I de första Qubino jag köpte står inte säkringarna med i manualen. Strängt taget borde då man kunna lämna tillbaka dessa tycker jag, då de ju har en beskrivning på en installation som inte är OK.

Egentligen skulle jag vilja byta till Fibaro eller Aeon, vilken som nu är bäst. Jag kanske kan få avsättning för några av Qubinopuckarna, men på många ställen har jag gamla 40-talsdosor där absolut inte säkringarna går in.
 
Surt, det är inte lätt att vara konsument.
Du kanske kan sätta en förhöjningsram på brytaren?
 
Eller så kan du kanske montera säkringen i kopplingsdosan omedelbart före apparatdosan med där qubinon sitter?
Därifrån går ju fasledaren till qubinon.
 
J JohanLun skrev:
Köpte säkringar till Qubinon, i en normaldjup dosa med en normal brytare så får det inte plats... Urkass... :( Vad göra?
Låter konstigt, jag har på ett par ställen dubbeltrappbrytate och qubino med säkringsdosa i och det får plats. Trångt är det plats får det.
 
  • Gilla
chali
  • Laddar…
Det kanske går precis men känns inte bara knöka in allt, och iom mitt hus från 1909 är några av dosorna från 40 talet och där får det definitivt inte plats...
 
Inte kopplingsdosan före heller?
 
Nu blir detta väldigt ot, men huset har en mix av kulo med porslinsdosor och infällda plåtrör och plåtdosor. I väggarna är det ofta rör men i taken kulo. Utan säkringar funkar det... Jag skaffar nog nåt annat till de dosor som blir trånga...
 
Jag lånar tråden lite, Jag har monterat qubino flush Dimmer till alla lampor i huset, men jag ville ha en i hallen med, och då fungera med två brytare (vanlig trappkoppling) efter kopplat in qubino så kan jag bara styra den från i1 men inte från i2 som den andra brytaren är ansluten till, det går dock släcka med i2 om jag väljer 3 polig brytare i inställningarna, går dock ej tända med den. Ska man koppla denna som en vanlig trappkoppling i stället för att gör som kopplingsschemat säger? blir lite smått förvirrad av denna modul. kan någon vara vänlig och ge mig en spark i rätt riktning? //
 
Är osäker på om det går att samma funktion på i1och i2. Koppla bara ihop tändtrådarna?
 
martin43 martin43 skrev:
Är osäker på om det går att samma funktion på i1och i2. Koppla bara ihop tändtrådarna?
det är ju skönt man tänker med röven ibland ;-) tack måste haft totalt hjärnsläpp
 
Nu snackas det Qubino här. Tänkte bara höra lite. Upplever ni att det är problem med exkludering/inkludering har en (flush relay 2) som jag vill exkludera men den vill inte. Har kopplat in den typ 1m från gateway(Telldus) sen dessa klick på I1 Dvs lysknappen hur många ggr som helst. Blir irriterad! Tips?
 
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Nu snackas det Qubino här. Tänkte bara höra lite. Upplever ni att det är problem med exkludering/inkludering har en (flush relay 2) som jag vill exkludera men den vill inte. Har kopplat in den typ 1m från gateway(Telldus) sen dessa klick på I1 Dvs lysknappen hur många ggr som helst. Blir irriterad! Tips?
håll in knappen 5-6 secunder efter du startat excluderingen //mvh
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
C chali skrev:
håll in knappen 5-6 secunder efter du startat excluderingen //mvh
Fick till det...kan vara enligt din instruktion. Vet inte riktigt då exkludering sidan bara slocknade. Den sa aldrig att den blivit exkluderad. Så har den tidigare gjort. Kan ha varit problem med inkludering.??!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.