Hmm.. Då tillhör du nog gruppen "9. 360x740 - 0,76 %" eftersom jag tror att Sony Z3 compact precis som många moderna telefoner har dubbel pixeldensitet vilket i praktiken gör att du får se 360 pixlar på bredden. Jag trodde inte detta skulle inträffa för folk med 360 pixlars bredd. Om det stämmer så inträffar detta problem för 41 % av besökarna. Tur att det inte inträffar så ofta.
 
Per
Stämmer det att det inte är möjligt att ha länkar i signaturen, eller är det jag som fumlar..? :)
 
Ja, det stämmer. Länkarna i signaturen funkar inte i dagsläget. Tidigare tillät vi interna länkar men inte externa av säkerhetsskäl. Det var ganska vanligt att en ny spammare registrerade sig bara för att lägga en extern länk till någon spel- eller porrsajt. Vi ska se om vi kan åtgärda det så att vi tillåter interna länkar igen.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Ja, det stämmer. Länkarna i signaturen funkar inte i dagsläget. Tidigare tillät vi interna länkar men inte externa av säkerhetsskäl. Det var ganska vanligt att en ny spammare registrerade sig bara för att lägga en extern länk till någon spel- eller porrsajt. Vi ska se om vi kan åtgärda det så att vi tillåter interna länkar igen.
Det var mycket riktigt internlänk jag hade i tanken (y)

Dock, när jag går via deltagit, hamnar jag ALLTID på första inlägget i tråden, trots ändrade inställningar, bara via Notiser som kastar mig till första olästa - ska det vara så, eller är det en bugg, eller ännu inte åtgärdat? :geek:
 
Det beror på var du klickar. Om du på datorn klickar på rubriken så kommer du till trådens början. Om du däremot klickar på blåa pluppen eller gråa texten under så kommer du till första olästa.

Men i mobilen så funkar det lite annorlunda. Där kommer du först olästa även när du klickar på rubriken (om du har den inställningen).

Jag vet att det är lite ologiskt men vi har inte beslutat hur det ska fungera. Någon har sagt att de vill att det ska fungera exakt likadant på datorn som i mobilen. Andra har sagt att de vill att det ska vara ett förenklat beteende i mobilen eftersom klickytorna är mindre där (ungefär som det funkar nu). Sedan finns det dom som struntar i vilket bara det går att ställa in (men det vet vi av erfarenhet att bara några kommer att göra).
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Märker att jag får huvudvärk. Jag tror att det beror på att texten är för stor och bokstäverna för tunna, de verkar vara optimerade för pappersläsning och inte för skärmläsning.. Var ställer jag om det? Eller är det lika för alla?
Idag har vi lagt tillbaka den gamla fonten som de flesta användarna är vana vid (från Google, Youtube, Gmail och gamla Byggahus).

En fördel med detta är att typsnittet ser likadan ut på alla enheter. Tidigare kunde det se olika ut beroende på om man satt vid en PC eller en Mac eller om man hade Sierra eller Yosemite (olika operativsystem på Mac) eller om man hade en iphone eller en android.

Vi vill ju inte att någon ska få huvudvärk när de besöker oss. ;)

På den här bilden kan man se att den nya (den nygamla) fonten är lite mindre tunn men att den är något smalare på bredden.
Skärmdump av ett foruminlägg där användaren jämför två typsnitt och uttrycker preferenser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den nya fontuppsättningen heter Arial, Helvetica, sans-serif medan den tidigare hette -apple-system, BlinkMacSystemFont, Roboto, 'Helvetica Neue', Arial, Helvetica, sans-serif.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Nu börjar vi närma oss stadiet Förenkla det grafiska användrgränssnittet (GUI för oss nördar).
Och vi börjar närma oss finlir:

Tag bort den blåa bollen framför trådar som innehåller nya, olästa inlägg, och ersätt den helt med normal, ej fetad stil.
Den mittersta av dessa kommentarer är fortfarande halvfetad.

Gör lästa trådar helt ofetade, så behöver vi inte den blå ploppen. Det syns bra ändå.
Enkelt sa bill :)
Skärmbild av ett forum med diskussionstrådar, en markerad som oläst med blå boll och fetad text.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Nu börjar vi närma oss stadiet Förenkla det grafiska användrgränssnittet (GUI för oss nördar).
Och vi börjar närma oss finlir:

Tag bort den blåa bollen framför trådar som innehåller nya, olästa inlägg, och ersätt den helt med normal, ej fetad stil.
Den mittersta av dessa kommentarer är fortfarande halvfetad.

Gör lästa trådar helt ofetade, så behöver vi inte den blå ploppen. Det syns bra ändå.
Enkelt sa bill :)
[bild]
Kul att du iakttagit det Kow. Ja, jag tror vi kan ta bort den blåa pluppen med gott samvete. Det känns modernare på något sätt att skippa den blåa pluppen. Den finns ju varken i Gmail, Messanger, Skype eller på vår egen forumstartsida, bara i Mail och Meddelanden i iOS, och den gör det lite svårare att snabbt skumma igenom listan när vissa rubriker är inskjutna. Men vi gör inga ändringar nu i juli, från och med idag har vi semester.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Om ni tar bort den blåa pluppen så måste ni göra så att man kan klicka på den gråa texten för att komma till sista olästa även på mobilen. Annars avgår jag.
 
Det skulle vara intressant att veta hur stor mobiltelefon du har useless.
 
En Z3 compact. 4,6" 1280 x 720 pixlar.
 
Sorry, jag hade glömt. Du måste vara en hejare på att kunna träffa rätt, eller så pinchar du med tummen och pekfingret. Oavsett så avundas jag din träffsäkerhet.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Sorry, jag hade glömt. Du måste vara en hejare på att kunna träffa rätt, eller så pinchar du med tummen och pekfingret. Oavsett så avundas jag din träffsäkerhet.
Skulle inte ni vara på semester nu? Ha en avkopplande (urkopplad?) semester ...
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Sorry, jag hade glömt. Du måste vara en hejare på att kunna träffa rätt, eller så pinchar du med tummen och pekfingret. Oavsett så avundas jag din träffsäkerhet.
Jag jobbar med skrivbordsarbete, så jag har jäkligt tunna fingrar...
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Två ggr har jag upplevt en sak, den första gången angående Aspartam som sötningsmedel i FunLight, och den andra gången gällande huruvida ett rör kan vara fyrkantigt eller inte. Det spelar egentligen ingen roll vad det var, men dessa båda gånger har jag svarat i en tråd och i princip upprepat vad den tidigare skribenten skrivit. Det känns helt muppigt.

Jag har alltså skrivit samtidigt som någon redan postat, kan man inte lägga till någon funktion som påtalar då nya inlägg tillkommit under tiden man skrev? Jag har märkt dessa inlägg först långt efter de postats, när jag läst om en tråd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.