mexitegel mexitegel skrev:
Du vet att det är lite bökigt att skruva trallskruv med gersåg va? ;) :crysmile:
Trallskruv? Den glömde han nog att köpa :rolleyes:
 
  • Gilla
Nancy Biäng
  • Laddar…
P
Fick hem en ny rikt/plan hyvel igår.. törs inte säga vad för sort för här gäller det ju bara begagnat så :rolleyes: 4 pers så va den inne i snickarboden! Nu ska allt bara ställas in och monteras handske sen skall här hyvlas
 
  • Gilla
Björn Melander och 1 till
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Fick hem en ny rikt/plan hyvel igår.. törs inte säga vad för sort för här gäller det ju bara begagnat så :rolleyes: 4 pers så va den inne i snickarboden! Nu ska allt bara ställas in och monteras handske sen skall här hyvlas
Var inte ledsen för det, när du hyvlat första plankan är den begagnad:D
 
  • Gilla
pleqtiz och 1 till
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Fick hem en ny rikt/plan hyvel igår.. törs inte säga vad för sort för här gäller det ju bara begagnat så :rolleyes: 4 pers så va den inne i snickarboden! Nu ska allt bara ställas in och monteras handske sen skall här hyvlas
Nej nej, nytt är också ok! (om det kommer en bild ;))
 
  • Gilla
pleqtiz och 1 till
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Fick hem en ny rikt/plan hyvel igår.. törs inte säga vad för sort för här gäller det ju bara begagnat så :rolleyes: 4 pers så va den inne i snickarboden! Nu ska allt bara ställas in och monteras handske sen skall här hyvlas
Med tanke på vilken standard ditt snickeri håller är den nog inget skräp som inhandlats....:)
 
  • Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
P
Jahapp okej då får väll lägga upp liten bild då :)
 
  • Felder AD 741 kombinerad snickarmaskin för hyvling och sågning i verkstadsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bulleribock och 10 till
  • Laddar…
Dagens verktyg är ett bromsat Thule-släp med gallergrindar. Känns väldigt bra.
 
Klockrent verktyg för att rensa mellan markstenarna, handlade ett långt skaft också så man slipper krypa.

Tunn "stålkrok" som lätt glider mellan stenarna och drar upp mossan
 
  • Verktyg med långt skaft och metallkrok för att rensa mossan mellan markstenar.
Blev en dammsugare igår.
 
  • En professionell dammsugare av märket Dustcontrol står i ett rörigt byggområde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
En Stihl MSE 190 eldriven motorsåg och en INCA rikt- och planhyvel lastat på en släpvagn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Årets första gårdsauktion!
En Stihl mse 190 och en inca rikt och planhyvel.

300kr för sågen och 1800kr för hyveln känns helt ok.
Någon som sitter inne på en manual till incan?
 
Bernieberg Bernieberg skrev:
Trallskruv? Den glömde han nog att köpa :rolleyes:
Lyckades faktisk köpa en låda skruv också..
Får väl hoppas sågen går att bygga om till skruvdragare :)
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Happ... Nu hoppas jag att jag köpt mina sista elverktyg på ett tag, ju längre man hållet på desto större blir behoven på något konstigt vis ;) Jag håller mig fortfarande till billigt krafs eftersom jag behövt skaffa allt på kort tid. Med tanke på att jag är en ensamstående, kontorsarbetande, kvinna på dryga 50 år så har jag nog en imponerande maskinpark :) Dagens nytillskott blev dessa:
 
  • Två nya elverktygsförpackningar: en tigersåg och en geringssåg av märkena Cocraft och Meec Tools.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
kulle och 12 till
  • Laddar…
Fyndade dessa chuckar på en loppis för noll pengar nästan. Såg som nya ut, provkörde lite nu ikväll och allt funkade kalas. Köpte även en mini kofot från Hultafors på vägen hem. Är riktigt nöjd med dagens köp.

Två begagnade Festool chuckar på ett träbord bredvid en röd mini kofot från Hultafors.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Valkyr och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.