Hur gör jag här da? Känns ju inte så nice att ha obehandlat trä typ "i" diskmaskinen...måste ju gå att fixa på något bättre sätt.
Diskmaskin delvis inbyggd bredvid obehandlat trä uppsatt som en avgränsning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Diskmaskin öppen bredvid obehandlade träpaneler vilket ger oskyddat trä intill maskinen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sätt en smalare regel så du kan ha täcksida både på fram och insida.
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
richardtenggren
Jag löste det som sagt genom en del som går inåt och en som sitter som du tänkt dig :)
 
  • Närbild på detalj där en vit dörrlist möter en svart diskmaskinssida, illustrerar en lösning med infälld del.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Jag hade nöjet att få låna en sån här när jag renoverade lägenheten.
Det blev några hundra spik som sattes till skåp, socklar och foder.

Otroligt bra att jobba med. Men priset är lite avskräckande om man ska ha den under en begränsad period. ca 5-6000:-

Gasdriven spikpistol av märket Paslode i en öppen bärbar förvaringslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har även en egen Meec från Jula som jag har i sommarstugan där jag även har kompressor.
Den funkar helt ok för dom pengarna men lååångt ifrån samma smidighet som en gasdriven.

https://www.jula.se/catalog/verktyg...sverktyg/haft-spikpistoler/spikpistol-071031/
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Ung/micro
En öppen vägguttag med oskyddade elkablar som sticker ut, redo för installation av en mikrovågsugn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Plastlock och vit ring på ljust bord, eventuella delar till byggprojekt eller micro.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Öppen eldosa i vägg med utstickande elkablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Öppen eldosa med utstickande kablar på en vägg, WAGO-kopplingsbox och avbitartång på en arbetsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Öppen eldosa i vägg med flera kopplade WAGO-klämmor och utstickande kablar, omgiven av gipsvägg och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vit tom skåpnisch redo för mikrovågsugnsinstallation med eluttag och hål för kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Elektriska anslutningar inuti en öppen kopplingsdosa med kablar och skarvklämmor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Elektrisk anslutningsdosa på vägg med kablar och kopplingsklämmor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerad mikro- och ugn i högskåp i vitt kök under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
Delvis installerat vitt kök med ugn och mikrovågsugn, samt ett ofärdigt fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kök under renovering med vita skåp och en öppen diskmaskin, golvskydd och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kök under renovering med vita skåp, svart bänkskiva och omonterat fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vita köksskåp med öppna lådor och inbyggda vitvaror, inklusive en ugn och mikrovågsugn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hylla monterad på vägg med svarta konsoler i ett rum, nära ett fönster och eluttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
andthe och 2 till
  • Laddar…
Lite fix med baren idag.
Omonterade trälisterna kring en bardisk med arbetsverktyg och en Red Bull-burk på en vit yta, bakgrund av ett fönster och trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trädgård med träplank på marken bredvid en kapsåg och förlängningssladd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsarbete med uppsatt plastic och målartejp vid barfyndighet i ett rum med utsikt mot trädgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Obehandlad trälist i hörnet av en bar som är inställd några millimeter från väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Träpanel inkörda några millimeter i taket för att underlätta demontering och målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En borrskruvdragare bredvid en hålsåg och dess förpackning på en vit arbetsyta indikerar förberedelse för att fixa med baren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renovering av bar med oslipad träbjälke och utskärningar för spotlights i taket, verktyg på arbetsytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Påbörjat arbete på en bar, träram synlig, byggverktyg och material på vit arbetsyta, inuti ett ljust rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverad bar med outgrundade stolar och spottar i taket, obestruket golv och utsikt till trädgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsarbeten med baren, före målning, med elledningar och tillfälliga barstolar i ett hem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vita LED-spotlights på ett bord bredvid förpackningen, redo för installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Installation av eldosa med synliga kablar för inbyggd belysning, otydlig bakgrund med stolar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inredning av en bar med takbjälkar och kablar framförberedda för belysning i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tryckte bra in dem ett par millimeter för att vi enkelt ska kunna ta bort dem och måla Blir vitt, med vita foder.blir ju en snyggare täckning på spotten också givetvis:)
Installation av infällda spottar i baröverhäng, oslipat trä och grå vägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Spotlights monterade i takbjälke med synligt foder, inomhus, i renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Byggmaterial på ett bord inklusive elförpackning, strömbrytare, skruvmejsel och vit plastdel för installation av spotlights.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vit dimmerströmbrytare från Schneider på en grå vägg, redo för målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverad bar med svart bänkskiva, vita väggar och träbarstolar, samt spottar i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hembar med spegling, infällda lampor och utlånade träbarstolar mot en mörk vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett halvfärdigt barhörn med en svart bänkskiva, två träbarstolar, och infällda spottar i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Våra barstolar dröjer 8veckor hmmm. Tur vi har nära och kära som kunde låna oss ett par:D
 
Redigerat:
  • Gilla
Per Eskilsson och 4 till
  • Laddar…
Nu är det flytt i helgen, jag hann inte färdigt med så mycket som jag ville, därav så har jag släppt lite saker och det blir lite provisoriskt, som tex list,foder och passbitar, detta kan jag pilla med nästa vecka, idag blir det att riva gamla eternitkanalen för att sen dra en ny vent-kanal från köksfläkt till murstock, samt hänga upp överskåpen, en jobbig sak är att jag knappt tittat på hur jag gör med underskåpsbelysningen, rörutlopp och sånt är klart med är lite orolig om det går att fräsa in aluminiumkanalen enhetligt längs hela skåpen eller om jag måste göra bryggor mellan stommarna. Någon som har erfarenhet? Underskåpens stommar är från Ikea som resterande kök.
 
Angående belysning under överskåpen så har jag köpt täcksidor (13mm) från Ikea som jag ska borra/fräsa in spottar (10mm inbyggnad) i och sedan montera dessa under överskåpen så framkanten på den skivan linjerar med luckan. Eller menar du något annat med "underskåpsbelysning"?

Hur gör du med vattentätningen i diskbänkskåpet?
 
richardtenggren
Jag renoverade nyligen svärmors tvättstuga och fällde då in Ikea Omlopp Led-lister i täckskivan under överskåpen. Tycker det blev bra, lite dumt att sladdarna går ut på sidan av listen, men det gick att få till.

Hide-a-lite har dock liknande och troligen bättre produkter.

Det enklaste är nog att bara klyva täckskivan till två delar och sedan lägga några brickor under fästena för led-listerna för att få dem flush med täckskivan.
 
SSSS SSSS skrev:
Angående belysning under överskåpen så har jag köpt täcksidor (13mm) från Ikea som jag ska borra/fräsa in spottar (10mm inbyggnad) i och sedan montera dessa under överskåpen så framkanten på den skivan linjerar med luckan. Eller menar du något annat med "underskåpsbelysning"?

Hur gör du med vattentätningen i diskbänkskåpet?
Jag har inte hunnit titta på detta ännu, men vad är det som ska lösas? Såg att det va medskickat några tätningar och även ett uppvikbart inlägg(?) likt den till diskmaskin? Jag kanske skulle fixat detta innan jag monterade lådorna menar du?
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag renoverade nyligen svärmors tvättstuga och fällde då in Ikea Omlopp Led-lister i täckskivan under överskåpen. Tycker det blev bra, lite dumt att sladdarna går ut på sidan av listen, men det gick att få till.

Hide-a-lite har dock liknande och troligen bättre produkter.

Det enklaste är nog att bara klyva täckskivan till två delar och sedan lägga några brickor under fästena för led-listerna för att få dem flush med täckskivan.
Hjärnsläpp igen antar jag.... givetvis sätter man en täckskiva och fäller in listen där istället... fick för mig att jag skulle fräsa i skåpstommen... då hade ju de stående stommarna blivit ett problem att ta sig över snyggt.tack
 
Biggie Biggie skrev:
Jag har inte hunnit titta på detta ännu, men vad är det som ska lösas? Såg att det va medskickat några tätningar och även ett uppvikbart inlägg(?) likt den till diskmaskin? Jag kanske skulle fixat detta innan jag monterade lådorna menar du?
Vet inte riktigt, jag har inte heller kollat så noga på det, men en fundering som jag har är hur man ska få rörgenomföringarna helt täta samt om det kan bli något problem när rören är långt bak i skåpet dvs nära kanten på plastinlägget.
 
SSSS SSSS skrev:
Vet inte riktigt, jag har inte heller kollat så noga på det, men en fundering som jag har är hur man ska få rörgenomföringarna helt täta samt om det kan bli något problem när rören är långt bak i skåpet dvs nära kanten på plastinlägget.
Hmm ja detta återstå att se, jag tänkte mig vara jävligt smart att få avlopp och vatten i bakkant av skåpen, men jag hade ju inte en tanke på inlägget i den studen, så det kanske inte va så bra ändå...
 
richardtenggren
Du kan montera skyddet i efterhand, man fick lossa lådskenorna längst ner bara. :)
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.