A
En uppdatering!
Nu har man:
Flyt spacklat hall dusch bastu och pannrum
Golvvärme hall och dusch
Tät skikt dusch bastu och pannrum
Klinker hall dusch bastu och pannrum
Bilat hål för från luft i dusch
Monterat ventilation bastu och dusch
Dragit elrör för aggregat golvärme ventilation samt manöverpanel m.m. till bastu
Dragit vatten

Bif lite bilder :)
Byggarbetsplats, våtrum, golvavjämning, isoleringspaneler, avloppsbrunn, pågående konstruktion eller renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggarbetsplats, våtrum, golvavjämning, isoleringspaneler, avloppsbrunn, pågående konstruktion eller renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerad mönstrad klinkergolv i svart och vitt med korsande plastskyddsfolie i en hall under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerad klinker i ett pågående byggprojekts golv med kakelkryss och skuggor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerad klinker i ett pågående byggprojekts golv med kakelkryss och skuggor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Installation av elrör och ventilation i ett pågående byggprojekt med synliga träbjälkar och isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det där kommer bli toppen, keep it up. Jag följer med stort intresse då du ligger före mig i badrums-evolutionen, jag ser min framtid :)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Har dykt upp en del andra saker, köpt larm bytt ytterdörr sänkt golv osv osv.. man kommer ifrån men nu är det 100%fokua på bastun!

Har hunnit med lite, satt läkt, isolerat och kakel på vägg. Har dessutom fått mina paneler från tylö också så dem ska på! Bestämde mig för en liten fondvägg av denna ovanför aggregatet tror det kan bli sjysst faktisk.

http://www.stencentralen.se/argento-shine-skiffer-mattslipade-plattor-30x60x1-2cm/

Dem e 60 bredd och aggregatet e typ 55 så det ska nog bli bra! Struntar bakom och undertill där tilluften ska vara då det blir en heldel meck med att få till hålen m.m. men ca 120cm det blir nog snyggt med lister :)
 
  • Renoveringsprojekt med en kaklad vägg ovanför isolering och träreglar, i ett pågående bastubygge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bastubygge med isolerade väggar, läkt och delvis kaklade ytor, planritning synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggmaterial och verktyg i rörigt rum, inklusive paneler, isolering och kakel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn av ett rum under renovering med nytt kakel, synliga rörgenomföringar och träreglar i taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Idag har man dragit lite el. Sjukt jobbigt med alla rör och tar en del tid. Hoppas på det bästa när man är klar när väl elektriker kommer så det går så smidigt som möjligt.

Har en fråga.. Har dragit en 2,5mm2 kabel som skall till proppskåp och sedan till aggregatet. I aggregatet så skall jag koppla LEDbelysning till bastu, och detta går att göra direkt genom ggregatet.
Dock tänkte jag ha en k7 fläkt, golvvärme i hall och dusch och sedan belysning i dusch och vill gärna ha allt i samma propp och undrar om detta går att skarva mot kabeln som skall till aggregatet? Det jag dragit är standard 1,5mm2..

Någon som vet? Annars behöver jag tänka om då jag dragit allt till en del bakom aggregatet där jag också ska ha en inspektion lucka
 
A
Bild på panel samt den skiffer jag köpt som jag tänkte ha bakom aggregatet på ovansida som en fondvägg.
 
  • Vertikal träpanelvägg bredvid oisolerat område och byggverktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En brun panel och en mörk skiffersten som är tänkt att bli en fondvägg bakom aggregatet i en byggmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Obyggd vägg med isolering, träreglar och en skifferplatta som ska bli en fondvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Ville inte bygga in trafon till ledden så jag gjorde en variant tänkte ha en sån kopplings doslock på utsidan på gipsskivan ifall något skulle pajja
 
A
.
 
  • LED-drivdon monterat på träbjälke under tak med synliga elkablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Uppdatering. Putsat vägg och satt dosa för gv. Grundmålat vägg till hallen satte delvis gips och osb dragit mer kablar och fräst upp för elrören. Fått en del gjort idag!
 
A
Hade elektriker här. Fick lite bakläxa, dock inte så farligt var tvungen att dra om elen till aggregatet då det skulle vara 3fas dvs 5g och inte 3g som jag drog innan. För övrigt var det bra men vi passade på att göra om lite med planeringen för ev framtida behov. Oavsett.. Proppar fanns det tyvärr inte tillräckligt av så antingen adderar vi på 4 smältisar eller byter ut hela påengång till ny central offert inväntas på detta.
 
A
Bif bilder på hur det ser ut nu, skiffer är på samt en del panel och fästet till aggregatet, jobbar parallellt med nya hallen och har bestämt nu att göra hallen klart först! Bara lite mer färg och spackel egentligen.
 
  • Gilla
Mannen under trappan
  • Laddar…
A
Var ett tag sedan jag uppdaterade, men bygget går framåt! det som är gjort
All panel är på samt isolering
Tätning med silikon
Led belysning instllerad och klar
Spottar installerade dock ej monterat
Elektriker och aggregat klart
Stomme för lavar klart
Imnedörr i hall mot garage klart
Väggeb i garaget är putsat
Fönster i garage bytt

Det som återstår är
Dörr till bastu (inhandlad)
Lavar på (inhandlad)
Lister
Innertak i dusch (gips)
Gips vägg i garaget(inhandlad)
Glasvägg i bastu ( beställd)
Koppla vatten till dusch
Flytspackla garage (delvis gjort)
Slipa måla garage golv
Måla garage vägg
M.m.m.m

Det som jag fokuserar på är att måla bakom element i garage samt måla om element så jag kan sätta upp denna.

För övrigt så är det bastun som ska bli klar efter det har jag lovat att göra om barnrummet :)
Bif bilder
 
A
Nu har man sågat upp lite asp! Var lite "nervös" då jag skulle gera en lav-framkant på fyra olika ställen. Beställde en sån för det är snyggt men kostar 700 kr styck! Så man vill inte göra fel.. Har hänt en del ggr att maj omsatt en del socklar och lister :)

Nu funderar jag på hur dessa skall monteras, tänkte skruva fast framkanten i stomen och bänk samt "vägg" ha en lösning med en bit glespanel bakom som håller fast allt sen typ lägga på den bara. Skönt att kunna ta bort om man vill städa.

Väggen kommer nog skruvas fast, det är blandad glespanel (i gran 28x70) asp 45x28 och asp 90x28. Blir nog sjysst med blandat.

Funderar på mellanrummen i bänken ska väl ändå ligga på nästan 1cm?
 
Snyggt med framkanten.

Tips: Klistra in bilderna så dom visas direkt, mycket lättare att läsa inlägget då.
 
A
maah maah skrev:
Snyggt med framkanten.

Tips: Klistra in bilderna så dom visas direkt, mycket lättare att läsa inlägget då.
Ok såg att det har satts in som bid filer.. Ska kika på det :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.