Ok, ingen diffplast i väggarna va?
 
Nä de behövs inte om man tejpar skarvarna på innersta lagret, men jag tycker kostnaden för plasten är så liten så jag kör hängsle och livrem.
 
I helgen monterades fönsterna, hann även börja med det tunna lagret isolering.

Igår drevade jag klart alla fönster och isolerade färdigt bottenvåningen.

Nyinstallerat fönster och reflekterande isolering på väggar i en byggkonstruktion under arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Gud_ och 1 till
  • Laddar…
Väntar på konstruktören ska komma och kolla på takstolarna, så nyfiken som man är tänkte jag fråga här sålänge.

Ska ta bort två högben på takstolarna i vinkeln för att få så öppet som möjligt på ovanvåningen, är det någon som vet hur man gör?
Kommer invänta konstruktören ändå, kommer på fredag, men mest nyfiken så man har lite koll på det när han kommer och börjar joddla sina facktermer😎

Med vänlig hälsning, Henrik
 
Ojojoj vad jag har glömt bort denna tråd!!

Måste hå ut och fota så vi kan få lite uppdateringar, håller iaf för tillfället på med golvspånet, eller ska börja på det nu.
Stegisolerat bjälklaget, plastat väggar och tak, glesat tak och bjälklag, och även skruvat upp installationsväggen på bottenvåningen!

Kommer någon dålig bild, ska ta bättre och fler, och bättra mig på uppdateringarna, kul att kunna titta tillbaka för egen del också.

//Grahn


Renoveringsarbete med stegisolering, plastade väggar, glesat staket och installationsvägg i konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bottenvåning



Inre takkonstruktion med isolering, plast, inbyggda spotlights och en arbetsbänk under pågående renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ovanvåning
 
  • Gilla
PellePeps och 3 till
  • Laddar…
Ovanvåning under renovering med nylagda golvspån och verktyg, före installation av pex rör och elektricitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Börjat lägga golvspånet på ovanvåningen, blev nästan väldigt fel, hade glömt lägga pex rör till elementen, men lyckades fiska upp dom genom spånet på ena sidan och andra var lugn.

Nu ska jag bara lyckas montera imkanal, allting är nytt när det är första gången man gör ett så stort projekt.

Snart dags för elektrikern också.


Ovanvåning under renovering med nytt golvspån, synliga takstolar och isolering, samt verktyg och byggmaterial utspridda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kakelfog och 2 till
  • Laddar…
Igår hade jag elektrikern på besök, fy fan vad mycket att tänka på, hoppas inget är glömt iaf!! Skulle förhoppningsvis börja idag så får väl se när man kommer hem hur det ser ut..
 
Då har elektrikern varit här i två dagar, massa dosor och lådor i taken och slangar draget, hoppas allt är påtänkt nu, hatar utanpåliggande ju!!

Inomhusbyggarbetsplats med synliga stolpar, takbjälkar och elinstallationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Grovinstallation av el i ett byggprojekt med öppen eldragning, eldosor i tak och vägg samt byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Installation av el med synliga dosor, takbjälkar och skyddad isolering i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gjorde även ett jävla klipp på golvet till bottenvåningen, frugan ville ha grått vinylgolv, jag ville ha parkett, tyvärr fick ja ge mig på den punkten, hornbach hade sänkt vinylen med 228kr/ kvm!!
Då kände jag mig slagen!!

Börjar likna ett hus iaf, snart dags att ta tag i putsningen utvändigt!


Ett tvåvåningshus med tegelfasad och röda takpannor under skymningen, med en vit skåpbil och uteplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Ett hus under renovering med presenning och byggnadsställningar mot en klar himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PellePeps och 1 till
  • Laddar…
Börjat spika paneltak nu när elektrikerna är klara för denna gång..


Installation av vitt paneltak i ett pågående byggprojekt med isolering och elledningar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Vitt paneltak under installation med synliga eluttag och oskyltade väggreglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sådär, då var man äntligen klar med taket, nu är det storstädning som väntar, sen ska golvet flytas. Börjar ta sig åtminstone...

Nyinstallerat vitt tak i ett pågående byggprojekt med synliga väggstommar och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PellePeps
  • Laddar…
Renoverat rum med OSB-paneler på väggarna, en stege och byggmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppsatst OSB-skivor i ett under konstruktion, med synliga eluttag och en dammsugare på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inre byggplats med uppsatt OSB-skivor, golvbjälklag och isolering synliga under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inredning av en ovanvåning under renovering med synliga träbjälkar och OSB-skivor, isoleringsmaterial, och ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Håller på att sätta upp OSB för fullt just nu, allting klart på bottenvåningen, dom sista bitarna får vänta tills gamla altandörren byggs igen och tills ett trippelfönster i det gamla huset blir ett dubbelfönster så jag kan täta ihop husen. Så nu är det gavelspetsar och stödbensväggar på ovanvåningen kvar. Ringde även VVS:aren så förhoppningsvis kommer han nästa vecka och kopplar in golvvärmen.
 
Burit in 50 skivor gips och även hunnit börja sätta upp dom, går bra att gipsa när dottern har somnat och så bygger jag lite stödbensväggar och sätter sista OSB:n innan hon somnat! Gäller att planera in tiden så man hinner så mycket som möjligt på kvällarna.
 
  • Stapel med gipsskivor i ett pågående renoveringsprojekt inne i ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt: gipsvägg delvis monterad, OSB-skivor och verktyg i rum under konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Karl_Pedal och 1 till
  • Laddar…
Bara att börja ladda mentalt för spackel och remsor då :)
 
Ska faktiskt ta in målare till det, tycker man hinner för lite på kvällarna med spackling, och sen är jag inte så vass på det och då kommer jag bara gå och reta mig på alla misstag sen när det är färdigt.
 
Klokt tänkt. Duktiga målare är en fröjd att se i arbete.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.