Spännande, innebär det att det inte kommer gå att demontera en IKEA-möbel längre?
 
  • Gilla
toolman77 och 1 till
  • Laddar…
Oj, jag som alltid börjar montera innan jag läst instruktionen får ganska ofta plocka isär och börja om. Om det inte går att plocka isär utan att ha sönder klippsen kan det bli dyrt för mig :(

Eller så får jag börja läsa instruktionen först...
 
Det som tar tid med en pax är ju att spika i bakstycket, det andra gör man ju på sagda 3min.
 
Det låter som att en hel del möbler kommer att få ett fulare formspråk för att kunna ackommodera tekniken. Men kanske har jag fel.

Men 1.5h för att montera en garderob?!?! Någon som satt ihop en pax? Det låter inte rimligt
 
  • Gilla
J-stedt och 1 till
  • Laddar…
Murkenlurk Murkenlurk skrev:
Det låter som att en hel del möbler kommer att få ett fulare formspråk för att kunna ackommodera tekniken.
Ja, för nu är ju det så snygga möbler som prånglas ut i dom ladorna?
 
Jag skrev ju bara fulaRE, inte att de var snygga från början ;). Även om jag fyndat ett och annat där
 
Om jag tidigare kunde montera en paxgarderob på 30 min, kommer jag klara mig med en minut med det nya systemet?
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
IKEA jobbar väl sakta men säkert mot att möblerna ska vara engångs?
 
  • Gilla
Troberg och 1 till
  • Laddar…
Ingen av er läste texten eller?
"Dessutom är det lika enkelt att montera isär dem igen." :)
 
  • Gilla
J-stedt och 9 till
  • Laddar…
stefancrs stefancrs skrev:
Ingen av er läste texten eller?
"Dessutom är det lika enkelt att montera isär dem igen." :)
Det tror jag när jag ser det.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det tror jag när jag ser det.
Medhåll. Så länge får vi titta på t.ex
 
  • Gilla
J-stedt och 1 till
  • Laddar…
Risken är ju stor att det blir svårare för oss som vill kunna anpassa köks- och garderobsstomar i höjd och bredd med klicktekniken. Jag undrar också om hållbarheten är acceptabel när/om det inte är massivträ som sammanfogas på sättet som visas i videon!?
 
BirgitS
Hyllan Valje är gjord med det nya systemet så man kan själv läsa monteringsanvisningen för den: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70279602/
Utseendet skiljer sig inte från andra bokhyllor så vitt jag kan se.

När det gäller bakstycket så är det i fyra delar som bara verkar tryckas på plats.
 
De har ju redan börjat med bikake-fyllning i många produkter, och dessa är svåranpassningsbara (som någon noterade på slipardagen att jag beklagade mig över "Menar du att spånskiva är bra?" ;) )

Skulle tro att man har en sarg i massivträ som man fäster i.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.