A
Funkar för mig med! Tydligen engelska grund inställningar i min så installations koden var en annan och inne 5555... nu jäklar har man lekt med inställningarna:)
 
Ah, då har du gjort fel vid installationen, med hjälp av supporten kan du ändra grundprofilen så du får svenska i larmet!! :)
 
A
Nån som har tips på hur wireless conact till dörr och fönster kan användas. Fattar inte hur det funkar och då tänker jag inåtgående öppning? Eller den kanske enbart funkat utåtgående men då funkar ju inte då foder m.m. är i vägen
 
Den borde funka på inåtgående med, men det beror på hur smyg osv ser ut, lägg upp ett foto på dörren.
 
A
Här tänkte jag ha den
 
  • Vy genom en öppen dörr som visar en träaltan med trädgårdsmöbler och någon grönska i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Installerade min eyewatch också nyss, funkar inte har batterier, 93% synch.. men på test så fungerar det ej. Vet ni varför?
 
Det där är ju en utåtgående dörr om jag inte ser helt fel??
 
RilleRock
X xdigger skrev:
Det där är ju en utåtgående dörr om jag inte ser helt fel??
Inte om man bor på trädäcket ;)

Förövrigt gott om plats för en magnetkontakt.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
A
Haha jo,vad skrev jag då? jaha skrev tvärtom.. vill ha den på ytterdörr istället och den är såklart utåtgående också. Dem behöver inte vara jämte varandra?

Blir ju tight då.
 
  • En stängd vit ytterdörr upp mot en tegelvägg, diskussion om dörrplacering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
RilleRock
Skall vara tight.
Vägghörn med tätt installerad elektrisk kabelkanal längs taklist och nerför väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Ok så magneten ska sitta på dörrn och mottagare på karmen. Har ett fult märke på dörren så jag ska försöka täcka den samtidigt. Ska testa med dubbel häftad tejp först.

En annan sak, går det att koppla en annan utomhus siren (inte av risco) eller övriga komponenter till enheten ? Bör väl gå och vad ska man tänka på då samma mhz?
 
Nej, det går bara koppla riscos produkter till larmet(trådlöst). Själv beställde jag idag en extra i/o för att kunna koppla in lite trådade prylar samt en rejäl siren. 4 ir detektor(pet), 1 kamera detektor(pet), 2 magnetkontakter samt 2 branddetektorer. :)
 
A
Oj fortknox! Hade.för mig att kag läste någonstans att dem var kompatibla med.andra enheter..men det är trådat då?

Fick min eyewave förrigår,.funkar bra med kamera att ta kort men känner att den e seg i detektorn, inte samma som den ordinarie som hugger ganska omgående på ett gångtest. Eyewaven tar tid och ibland ingenting.

Jag behöver ett brandlarm, fukt sensorn i pannrummet samt en extern siren deras s50 eller vad dem heter. Sen är det nog ganska bra skyddat. Är jäkligt sugen på en video kamera utanför men får nog inte igenom den här hemma hehe
 
RilleRock
flippan83 skrev:
Hade r mig att jag läste någonstans att dem var kompatibla med.andra enheter..men det är trådat då?
I trådade system kan du blanda detektorer hur du vill oavsett systemfabrikat.
Sålänge det inte är bus-detektorer.
 
A
Kanon tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.