Pelle45! Håller du på att göra reklam för detta företag?
Då får du läsa på lite i regelverket för ByggaHus:

§ 5 Reklam
Reklam är förbjudet i forumet, bilder, bloggar, wikin och artikelkommentarer och företag får inte delta i diskussionen, utom i de fall där särskilt tillstånd har getts (se nedan). Inlägg från företag eller organisationer som inte har särskilt tillstånd kommer att raderas och användaren som gjorde inlägget kan komma att stängas av. Är du företagare som vill nå ut till våra besökare är det möjligt att annonsera på anvisade annonsplatser. Maila oss på annonsera@byggahus.se för information.


§ 5.2 Dold reklam
Upprepade, systematiska rekommendationer av produkter eller tjänster från samma eller olika medlemmar kan komma att ses som reklam även om ingen tydlig koppling finns. Denna typ av inlägg kan raderas utan förvarning.

Det är inte heller tillåtet att hylla, tipsa om ett företag, en produkt eller tjänst förrän man har gjort 50 inlägg i forumet alternativt har varit medlem mer än ett år. Denna regel har vi för att undvika dold reklam.
 
harry73
Utan att säga att dessa ljudskrämmor funkar eller ej blir jag lite trött på hur vissa använder vetenskapliga undersökningar. Undersökningen bevisar bara att de testade skrämmorna inte funkade på de försöksdjur i undersökningen under de laboratorieomständigheterna som rådde under testet. Att komma med en så generell utlåtande baserat på en undersökning känns oseriöst.

Villaägarnas riksförbund gjorde det tidigare med omvänd osmos (liksom företaget som sålde tekniken gjorde samma sak, när de använde en generell undersökning att tekniken funkade för att bevisa att deras produkt funkade)

Sedan tycker jag inte att allt ska bevisas vetenskapligt innan man köper produkten.
Jag undrar t ex om JOHLUN kan plocka fram en vetenskaplig rapport att hans metod med fällor med Nutello, svinto, råttgift och kalk funkar.
 
Vi satte en i vårt gamla hus (brorsan bor där nu).
Pappa placerade den på vinden och eftersom han hörde dåligt så vred han upp volymen. Alla andra hörde den väldigt bra.
Jag tycker att effektiviteten var utomordentlig!
Tidigare hade vi alltid många möss som sprang i väggar och golv på vintrarna.
Efter att apparaten började tjuta var det inga alls (katterna fick det tråkigt, men de verkade inte störas av tjutet).
Det var på sent 80-tal tror jag och såvitt jag vet så fungerar den än!
 
U
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Men fortfarande inget om ljudstyrka. Det är ju uppenbart att det finns ljud, som inte accepteras av t.ex en mus. Det går ju i extremfall att t.o.m. döda även människor med infraljud, genom att bokstavligen skaka sönder organ, så allt handlar väl om val av frekvenser och ljudtryck. Att det sedan kan vara svårt eller omöjligt att få in det i en apparat, som drar 2W, är ju en annan sak.
16Hz och en kraftig förstärkare:devilish:
 
ulf w skrev:
16Hz och en kraftig förstärkare:devilish:
Det ljudet skulle nog varken möss eller människor stå ut med!
 
Jag har beklagat mig i andra trådar över musinvasionen i min bil. Det egendomliga är att just min bil tycks vara inbjudande för dessa små monster. Grannen kör med ljudfälla sedan ett par år och har två bilar i carporten och besöks aldrig av möss. Enligt trådens (gamla) artikel tycks samtliga ljudfällor vara verkningslösa.

Ljudfällorna säljs fortfarande flitigt. Har det kommit bättre produkter på marknaden sedan trådstarten?
 
yonna yonna skrev:
Jag har beklagat mig i andra trådar över musinvasionen i min bil. Det egendomliga är att just min bil tycks vara inbjudande för dessa små monster.
Grannens bilar kanske inte är lika lätta att ta sig in i som ditt gamla upprostade vrak.
Och grannen kanske inte har fullt med chips-, pommes- och hamburger-rester inne i kupén, som lockar smådjuren.

Men No Offence, jag säger inte att din bil är vanskött.
(Har själv aldrig haft möss i någon av våra dussintals bilar)
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Grannens bilar kanske inte är lika lätta att ta sig in i som ditt gamla upprostade vrak.
Och grannen kanske inte har fullt med chips-, pommes- och hamburger-rester inne i kupén, som lockar smådjuren.

Men No Offence, jag säger inte att din bil är vanskött.
(Har själv aldrig haft möss i någon av våra dussintals bilar)
Du menar alltså att möss inte lyckas ta sig in i en ny bil?
 
yonna yonna skrev:
Du menar alltså att möss inte lyckas ta sig in i en ny bil?
Nej, när skrev jag det?
Men som sagt, har aldrig haft möss i våra 12 bilar.
Inte ens när de stått två meter från stugan, som hade fullt med möss så fort ingen var där.
(Vi fick alltid lägga stolsdynor och liknande i täta skåp, för att de inte skulle bli söndergnagda)
Och musskrämmor med ljud hade ingen effekt alls.
Verkade mer fungera som Verisure's skyltar, signalerar mest att här finns något att sno/äta.
 
J Jerpa skrev:
Vi fick en tickande liten låda som ser ut som ett baselement. Alla möss går förbi den.
Vi har dessutom en ratzapper, dit går alla, och dör dessutom. (choklad och jordnötter funkar bäst)
Var köpte du din Rat Zapper? Verkar vara effektiv
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det ljudet skulle nog varken möss eller människor stå ut med!
Hör du 16hz?
 
Rickard Svensson Rickard Svensson skrev:
Hör du 16hz?
Ja, pumpar du på med tillräcklig effekt får det nog köttet att lossna från benen, så det märks nog :)
 
Rickard Svensson Rickard Svensson skrev:
Hör du 16hz?
Det känns om inte annat. Man blir illamående.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.