Martin_B Martin_B skrev:
Haha ja, åldern tar ut sin rätt. Med denna design kan ju Byggahus värva den yngsta generationen. Kommer väl bli en redig ökning av småbarn här.
Någon moderator får skapa en ny kategori med några underkategorier som:

Barnkanalen
Bolibompa
Blöjor och nappar
Barnvagnar
Leksaker
samt
Mjukisdjur

...kan bli populärt detta här :D
Har du inte betalt för de-luxe versionen?
Skärmdump av ett diskussionsforuminlägg med kommentarer om designändringar och personliga åsikter.
Där ingår retro-style :)

Och innan någon nu mobbar stackars Per så nej, den finns inte utan det är jag som har lekt lite med ett utvecklingsverktyg lokalt på min dator
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
H
Jösses vad rörigt med alla bilder. Bara provat med app i mobilen.

Om jag har förstått rätt så fungerar inte appen längre utan måste använda en dator?
 
harry73
Man får använda safari appen eller chrome appen på telefonen.
Gamla appen funkar fortfarande flr mug, men framför allt som skal för webbsidan, och då är det bättre med chrome tycker jag
 
Lite jobbigt att bli utloggad, måste ju återställa lösenordet
 
Många negativa kommentarer här. Är det bara jag som tycker att det inte är så tokigt? Visst saknar man lite smågrejer, men de har nämnts här redan och om det blir som det brukar så blir det fixat inom kort. Nä, jag försöker leva efter mottot "att alla förändringar som sker faktiskt leder till något bättre med tiden. (Speciellt de förändringarna som man ändrar tillbaka så det blir som innan") :).

Bra jobbat med uppdateringen. Det här kommer bli bra.

Jag kör nästan bara bygga hus via Chrome på antingen en Android-lur, på Mac OS, eller Windows 10. Ibland med Safari på iPad, men det är sällan.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 4 till
  • Laddar…
Jag håller med! Riktigt fin sida! Troligtvis många timmars jobb bakom, självklart kommer det vara lite buggar och annat i början! Gillar alla nya bra funktioner!
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
När man trycker på "back" pilen så går det tillbaks men det tar en till längst upp på sidan så man måste skrolla ner igen,
 
Åsa Lund
Jag har gjort till min "grej" att läsa igenom och förhoppningsvis svara på de trådar som ingen annan svarat på. De som tidigare låg under egen kategori Obesvarade. Var hittar jag dem numera?
 
Redigerat:
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Martin_B
"Gamla goda" minnen... bara sedan igår, men ändå:

 
  • Gilla
Ingper och 2 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
...men också för att det betraktas av många som svårare att läsa när textstyckena blir för breda samt att det blir lite mer underhåll att hålla koll på att allt funkar även i ytterligare ett format.

Jag säger inte att vi inte ska fixa det men det ligger inte allra högst upp på att göra listan.
Nu blir jag lite fundersam. Är sidan gjord för oss användare eller några andra ?
Det ÄR en liten smal spalt med stor text men min datorskärm är bredare än hög och är bäst på andra hållet. "Betraktas av många som svårare att läsa" - jag tycker det är en krystad ursäkt. I synnerhet mot bakgrund av vad majoriteten tycker här. Eller har vi fel och några andra "många" är de som sidan är tänkt för ?
Varför har vi då inte gått över till att skriva dokument på kvittoremsor istället för A4-papper ?

Jag inser självklart att det är svårare att hitta mallar och verktyg som inte följer dagens modefluga, samt att man gärna vill följa trenden så sidan känns "fräsch", för att använda en webbskaparklyscha.
Men sidan har gått från att vara en ögonskön men samtidigt praktisk sida som utnyttjat de olika förmågorna hjärnan har för att snabbt navigera sig, till att vara nästan lika hopplös att få överblick på som just en vit A4-sida med för smal spaltbredd, mycket avstånd mellan allt och saker utspridda lite där de fick plats.

Förlåt att jag är ganska rak, men jag kan inte låta bli.
Vart tog estetiken på sajterna vägen ? Och varför lär ingen ut till webbmakarna hu hjärnan fungerar och vill ha det för att hitta snabbt och naturligt ?

ByggaHus är dock ingalunda ensamma att haka på denna trenden. Men det är ingen ursäkt.
 
  • Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
harry73
Det känns lite som första natten i ett nytt hus. Det känns spännande och man vil inspektera alla rum och bo in sig, men gamla huset känns fortfarande tryggare och man saknar det litegrann.
 
  • Gilla
Biggie och 1 till
  • Laddar…
Martin_B
harry73 harry73 skrev:
Det känns lite som första natten i ett nytt hus. Det känns spännande och man vil inspektera alla rum och bo in sig, men gamla huset känns fortfarande tryggare och man saknar det litegrann.
Problemet är bara att det är någon annan än en själv, som har valt det nya huset åt en :D ...blir liksom lite svårare att vänja sig då, eller att lära sig tycka om det :confused:
 
Androidtelefon
Skulle uppskatta om man slapp bilder innan man går in i tråden samt att man lika enkelt som förr kunde se om det hänt något nytt i tråden. Med risk för att låta konservativ fungerade detta bättre förut.
Hur det ser ut i desk toppen på dator har jag inte hunnit kolla upp än.
Lycka till med fortsättningen
 
Går det inte att hämta bilder från webben längre? Använde den funktionen väldigt mycket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.