Överlag tycker jag sidan blivit snyggare. Det är snyggt med bilder som förhandsvisar på mobilen men tyvärr tar det mycket plats och blir lätt stökigt att hitta ett inlägg. På datorn fungerar det bättre.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Angående de dubbla ramarna så är det för att du går via appen, den är inte klar. Jag trodde inte att den fungera överhuvudtaget.
När är det tänkt att appen ska fungera igen, eller kommer den att avvecklas?
 
Svårläst och rörigt på mobilen! Det är väldigt svårt att få en överblick i sökresultat och bland trådrubrikerna. Bilder och förhandsvisning av inläggen är mer störande än användbart.

En möjlighet att stänga av det vore väldigt uppskattat.

Likaså en möjlighet till att få mindre text. Nuvarande storlek gör att det får plats väldigt lite på mobilen och blir en enorm mängd skrollande.
 
O
Är det bara jag eller är det svårt att se vilka trådar som någon skrivit i sedan man själv läste? För min del ser allt lika ut. Det måste bli tydligare som det var innan.
Funktionen att visar senaste bilden i ett inlägg innan är bara störande tycker jag. Fyller ingen egentlig funktion.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Man vänjer sig nog snart vid allt nytt. Mycket snabbare iaf, vilket är positivt! Men jag gillar inte att scroll-listen till höger är semitransparent, det är svårare att se och greppa tag i scrollbaren då!
 
O OskarJ skrev:
Svårläst och rörigt på mobilen! Det är väldigt svårt att få en överblick i sökresultat och bland trådrubrikerna. Bilder och förhandsvisning av inläggen är mer störande än användbart.

En möjlighet att stänga av det vore väldigt uppskattat.

Likaså en möjlighet till att få mindre text. Nuvarande storlek gör att det får plats väldigt lite på mobilen och blir en enorm mängd skrollande.
Svarar mig sjäv här....


Om man tvingar till sig skrivbordsversionen så blir det bättre överblick, dock något liten text på mobiler under 5"
 
Jag saknar att man i forum kunde se på färgen på ikonerna om det skrivits något nytt i ett subforum, tex om det hänt något i "Socialt & projekt".
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Tyvärr gör bilderna i listan över senaste inlägg att det inte går att läsa siten på mobilen :(

Så ett sätt att stänga av det är nog ett måste om jag skall orka hänga här framöver...
 
D
ullberg ullberg skrev:
"Forummenyn" hade jag gärna sett fäst under "Byggahusmenyn" så man slipper scrolla till toppen

För mig är forummenyn mycket viktigare (egentligen den enda jag använder) än BH-menyn så jag skulle lätt kunna tänka mig att ta bort BH-menyn
Håller med! Detta måste ni fixa.....

I övrigt verkar det snabbare, och smidigt att ladda upp bilder.
 
Blir väldigt svårt att uppdatera en gammal tråd när man måste leta upp den på sidan 378.... Nu när endast 7 dagar gamla inlägg finns med.

Och Deltagit måste absolut gå att nå direkt i menylisten, det är ju så man ser vilka nya inlägg man kanske ska svara på.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
tommib
Saknar möjligheten att ställa in antal inlägg per sida. Det blir massa extra laddande nu när jag inte får se 30/sida längre.

Kontrasten mellan raderna var väldigt bra att ha. Dessa moderna designer är gjorda av folk som bara tittar på om det ser ballt ut, inte om det är trevligt för ögonen och användbart. Med kontrasten mellan raderna menar jag att varannan rad i listorna på trådar var ljusare, varannan mörkare. Återinför det tack!

För övrigt så anser jag att Nivå X är mycket tråkigare än Forumgud, Gudfader osv. men det kanske kommer tillbaka?
 
  • Gilla
magda136 och 4 till
  • Laddar…
Menyraden finns inte kvar på startsidan längre.
Eller det kanske inte var så i gamla versionen heller?
 
Mobilversionen med bilder som täcker hela skärmen är katastrof, men förstod det som att mobilversionen inte var färdig.

För datorversionen tycker jag som vissa andra att inläggstexten är svårhittad. I "ämnesläget" tycker jag att det ute till höger (lilla bilden, svar, läst och senast) tar alldeles för stor plats. Även att ta med första textraden från senaste inlägget gör det rörigt, den raden är ju helt intetsägande.
 
Flera har sagt det redan och jag instämmer, bilderna som visas i listan över senaste foruminlägg gör det mera svårläst istället för tvärtom. När man läser i mobilen, iPhone 7. Låt oss välja att stänga av bildvisningen. Dessutom om man inte skrivit själv på en vecka så ser man ju dessutom reklam, nu med bilder från inläggen så är det riktigt knivigt att särskilja reklamen från forum-innehållet.
 
  • Gilla
hyggabus
  • Laddar…
Kul med förändringar! Personligen tycker jag kolumnen med inlägg i forumet är på tok för smal. Önskar bredare rader, att sitta och kisa i en liten vertikal glugg känns rätt fånigt.
 
  • Gilla
Mats
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.