Inatt uppdaterade vi sajten. :sleep: Uppdateringen gick förvånadsvärt bra. :D

Som ni ser så har vi fått ett nytt modernare utseende. Vi hoppas att ni upplever designen enkel, stilren och lätt att förstå och använda.

En nyhet är att vi nu kan göra allt även i mobilen. Detta är nästan ett måste nu när fler än 50% av våra besökare surfar från en mobil enhet.

En annan nyhet är att det nu blivit enklare att ladda upp bilder (och videofilmer). I vår gamla programvara var detta krångligt och förknippat med buggar.

Den nya sajten är byggd på ett modernare ramverk. Det nya ramverket gör att vi framöver kan skapa nya funktioner snabbare än tidigare.

I den här forumtråden tänkte jag att vi skulle skriva feedback på saker som behöver förbättras. Tack på förhand!
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Snyggt. Den blå pricken framför trådrubriken kanske kan vara liite större?

Och så redigerar jag ... funkar?
Funkar!
 
Redigerat:
  • Gilla
Per Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
ullberg
"Forummenyn" hade jag gärna sett fäst under "Byggahusmenyn" så man slipper scrolla till toppen

För mig är forummenyn mycket viktigare (egentligen den enda jag använder) än BH-menyn så jag skulle lätt kunna tänka mig att ta bort BH-menyn
 
  • Gilla
maansson och 2 till
  • Laddar…
Tycker att uppdateringen blivit till det sämre. Brukar läsa via mobilen (nexus 5) och går jag in på exv verktygsdelen så kan jag inte se mer än 5 rubriker samtidigt och måste skrolla upp och ner upprepade gånger för att kunna se om det tillkommit någon intressant diskussionstråd.

Så ska vi förvandla det till konstruktiv feedback: vore bra med en funktion där man kunde få det att bli mindre text (på skärmen) så det lättare gick att få se en överblick.
Samma om det går att ändra så man inte ser en bild i forumet förrän man går in i tråden, käkar både överföringsdata och blir plottrigt.
 
  • Gilla
dyckert06 och 1 till
  • Laddar…
Den får väl duga ... ;)


Nä, första intrycket är bra, inga problem att komma igång. Uppskattar att den är snabb!
 
"Senaste" knappen fungerar inte längre för mig, kommer till forumsök bara
 
  • Gilla
fahlis och 1 till
  • Laddar…
Hur kommer jag till sista sidan i en forumtråd?
 
Snyggt! Kommer nog ta ett tag att vänja sig :) Var hittar man sina bevakningar?

Bilderna som dyker upp som exempel vid trådrubriken känns överflödig :)

Renoverat sovrum med en vit dagbädd, ett dockhus, en klädställning och ett fönster med utsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Fasiken vad smidigt det där var! Klockrent med nya bilduppladdningen!
 
  • Ett hus under renovering med en ställning mot fasaden, omgivet av trädgårdsredskap och byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träfågelholk monterad på en trävägg bredvid en vattenpasshylla och en röd skruvdragare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ändring: previewbilden skulle gärna få vara lite mindre i mobilen :) Det har ju inte så dumt. Men kanske 1/5 del så stor.
 
  • Gilla
crazytok och 2 till
  • Laddar…
Omslagsbilden laddas upp i originalstorlek istället för att anpassas till fönstret. @Per Eskilsson se min profil så ser du vad jag menar :)
 
Hmm. Den blå färgen i inlägg från TS har ersatts av en ännu otydligare symbol. Saknar färgat inlägg.
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Ser trevligt ut! Följda (bevakade) får gärna flytta längre vänsterut i menyn. För mig (iphone 6) ser jag de tre första bokstäverna längst ut till höger i menyn. Skulle tippa att den knappen används betydligt mer än trendar/aktivitet.
 
Från senaste inlägg vill jag komma till senaste olästa inlägg. Nu kommer jag till trådstarten.

Sen tar bilderna väldigt mycket plats på den sodan vilket gör att man tappar överblicken. Enligt mig har bilderna väldigt lite värde i den listan ändå. För den här tråden vosades nu t.ex. en bild på en fågelholk... :)
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
H
Nja, jag undrar var man hittar de trådar som man följer, kan inte se dessa. tidigare läg dem ju näst längst upp?
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
T Tosse skrev:
Från senaste inlägg vill jag komma till senaste olästa inlägg. Nu kommer jag till trådstarten.
Jag kommer till senaste olästa.

Gillar för övrigt att citat visas nedkortade. Folk citerar för ofta och för långt. Med det sagt, några ord till skulle gärna få vara med i förhandsvisningen av citat.
 
  • Gilla
ullberg och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.