Fel A1 på sticksågar brukar vara sladden. Korta 150mm o testa igen.
 
Så jag får inte köpa en ny! ;)
Får testa imorgon köpa ny kontakt.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Nej, kontakten brukar vara hel, det är delen in i sågen som brukar vara kass.
 
Ah den delen. Ja, jag och elektronik!
 
Köp en ny såg som du kan kapa den misstänkta sladden med! :)
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Precis som Daniel sa.. Min blå GST135 dog för några år sedan, öppnade bakre delen och kapade bort ca 100mm av sladden, skalade av och på med isolerade ändhylsor. Sen funkade den bra igen, och gör det fotfarande. Troligen samma för dig. Verkar vara ett typiskt blåbosch problem..
 
Bytte sladd på min GST 60 ikväll, hur smidigt som helst, dessa maskiner är gjorda för att kunna lagas.
Men man får inte göra min tabbe, glömde trä sladden genom kåpan innan jag kopplade kablarna... bara att göra om och göra rätt...🤣🤣🤣

Öppen Bosch GST 60 sticksåg där en ny sladd är fäst vid motorn, verktyg och verkstadsutrustning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
SC Aero och 6 till
  • Laddar…
magnlar skrev:
Verkar vara ett typiskt blåbosch problem..
Njae..det händer nog de flesta maskiner där ägaren inte är varsam med sladden..
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Härryda2015 skrev:
Bytte sladd på min GST 60 ikväll, hur smidigt som helst, dessa maskiner är gjorda för att kunna lagas.
Men man får inte göra min tabbe, glömde trä sladden genom kåpan innan jag kopplade kablarna... bara att göra om och göra rätt...🤣🤣🤣
En klassiker! Man blir lika trött på sig själv varje gång :D
 
  • Gilla
Härryda2015 och 1 till
  • Laddar…
Daniel_N skrev:
Njae..det händer nog de flesta maskiner där ägaren inte är varsam med sladden..
Det är mycket möjligt. Det händer att jag tar ner sticksen med sladden när jag står på stegen eller pallen, av ren lathet. Fast så har jag haft samma fel på gersågen 8 sjl, trots jag varit varsam med sågen, därav mitt påstående. Ren otur kanske.
 
Ofta är det väl gummi/plasthylsan vid kabelns ingång till maskinen som har spruckit, så det blir skarpa brytningar på kopparledarna.
 
magnlar skrev:
Precis som Daniel sa.. Min blå GST135 dog för några år sedan, öppnade bakre delen och kapade bort ca 100mm av sladden, skalade av och på med isolerade ändhylsor. Sen funkade den bra igen, och gör det fotfarande. Troligen samma för dig. Verkar vara ett typiskt blåbosch problem..
Måste man ha ändhylsor?
 
Nej, det har jag aldrig stött på att man måste.
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
Nej, det har jag aldrig stött på att man måste.
Skruvade isär och rädd blev jag när jag stoppade i sladden och den hoppade igång! (glömde brytaren i on-läge)
Tack för hjälpen eller nja, blev ingen ny maskin ;)
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.