700w

Har som så många andra här i tråden fönster med renoveringsbehov. Utöver det har jag en dotter på snart 3 år som kräver massor av uppmärksamhet. Så jag skulle verkligen behöva en Speedheater så arbetet med att renovera fönstren går snabbt och smidigt, så får mer tid över till henne :)
 
Svar 700W
Behöver snabba upp renskrapningen av min fina norskbyggda träbåt En omålad träbåt upplyft på stöttor i ett träbyggt garage under renovering.
 
Svar 1: 700 w.

Vi har nyligen köpt en sekelskifteslägenhet där föregående ägare har fulmålat allt med en fet plastfärg. Sockelpaneler, spegeldörrar, ursprungliga fönsterpartier, fönstren var inte ens öppnade under målningen. Kort sagt behöver färgen tas bort, innan vi målar på med linoljefärg! En speedheater hade underlättat det arbetet betydligt, särskilt vid fönstren!
 
Svar 1: 700 Watt.

Med denna färgborttagare skulle vi nog hinna göra färdigt vårt servisskåp som vi har i sommarstugan redan i sommar.
Skåpet är från tidigt 1800 tal och någon har i moder tid (50-talet) målat skåpet med en knallgrön färg. Vi började förra semestern att skrapa och slipa bort denna färg för att återställa möbeln men hann bara skrapa rent dörrarna.
Med Speedheater Cobra kommer vi hinna få bort all färg under årets semester.
Med denna i verktygsuppsättningen kanske vi till och med kan börja planera fönstermålning nästa sommar :)
 
Svar: 1, 700W.

Har målningsarbete att klara av på det befintliga 100-åriga huset med både väggar, fönster och inte minst garagevägg mot grannen att skrapa och måla om under året. En speedheater skulle underlätta något enormt då jag inte gärna vill husera med traditionell skrapa alldeles för länge inne hos mina pensionärsgrannar samtidigt som jag vill att de skall få en nymålad och fin vägg att titta på istället för det flagnande ruckel de ser idag.
 
1; 700W

Vi har ett antal fönster från 1958 som måste renoveras i år, samt åtminstone fasaden mot söder måste målas om. Med en ettåring och en treåring hemma behöver jag all hjälp jag kan få. Tiden är dyrbar. Detta verkar vara något som skulle snabba på arbetet.
 
700W

Vår fina gamla snickarverkstad har elva gamla kopplade fönster. Kärnvirket är kärnfriskt(!) men de behöver en ommålning. En Cobra Speedheater skulle göra renoveringsjobbet mycket lättare för oss.
 
700 W

Min verktygspark till huset består mest av ärvda gamla , slitna verktyg. Jag har den hårda vägen fått lära mig att bra verktyg gör halva jobbet och att dåliga verktyg gör dig galen. Rädda mitt förstånd och mina fönster från -53 som måste målas om. Med en Cobra Speedheater skulle jag i allafall ha ett kvalitetsverktyg att glädjas åt !
 
Svar 1, 700W.

På suterrängvillan från 1982 med snickarglädje på balkongräcken och utsmyckningar här och där börjar det bli akut ommålningsbehov. Som småbarnsförälder med diverse andra utmaningar i vägen också skulle det verkligen hjälpa mig (och min familj!) att ha en Speedheater Cobra för att ta bort den fuskmålade färgen som ägaren innan kladdade på. Landar det en sån hos oss så lovar jag uppdaterade målartrådar hela sommaren är på forumet :)
 
Svar: 1

Har väl ingen bra motivering mer än att det hade varit kul att vinna nåt nån gång. Och måla om huset behlver man väl nästan alltid? 😀
 
Svar 700w

Vårt hus är i behov av ny färg & detta gamla 1900 tals hus med mycket skrymslen & vrår kräver det perfekta hjälpmedlet som denna.
 
1/ 700W

Vi behöver renovera fönster både hemma och på landet, det är så många fönster att jag blir helt matt av att tänka på all färg och allt oljekitt som behöver tas bort. Vi har redan en Speedheater för större väggytor, den är fantastisk! Men är alldeles för stor för fönsterbågar och särskilt kittfalsarna.

En Cobra skulle gör jobbet bra mycket lättare tror vi!
 
Svar alt 1, 700w

Har ett stort hus från 1921 som vi håller på och målar om med linojefärg. Och för att kunna göra det så måste vi först ta bort den gamla plastfärgen som just nu sitter på fasaden och där skulle en speedheater komma väl till pass på de ställen där färgen sitter extra hårt.
Inte nog med så har vi även väldigt många fönster ska kittas och målas om.
Dörrarna inomhus är ingen lek dom heller då dom är målade med (tror jag) en linoljefärg som jag måste skapa trärent för annars spricker färgen.
 
Redigerat:
Älskar mina gamla fönster och vill inte byta, tycker dessutom det är rofyllt att måla fönster och fasad. Men så var det det därmed förarbetet när man som jag är väl nitisk... Den här Cobran skulle göra min sommar!
 
Svar 1: 700watt

Ska hjälpa fritidsgården med att måla om huset, vore tacksam att få en Speedheater Cobra som gör jobbet mycket snabbare, så kan man spendera tiden med barnen sen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.